Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علم پزشکی مازندران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هرساله آیینی با عنوان جاماندگان اربعین حسینی با برپایی موکب در نقاط شهری و روستایی مازندران برگزار می‌شود که در اربعین سال جاری باتوجه به اینکه کرونا ویروس همچنان در استان شایع است ، نیاز است مراسم عزاداری با سبک متفاوت از سال‌های گذشته و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مدیریت مقابله با کرونا ویروس برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر قاسم اویس با بیان اینکه از اول مرداد ۱۴۰۰ تاکنون بیش از یک‌هزار و ۶۱۰ نفر از مردم مازندران به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند، افزود : احتمال موج ششم کرونا در صورت رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های پیش رو در استان مازندران در آینده نزدیک محتمل است.

وی تصریح کرد: تجربه موج های گذشته شیوع کرونا ویروس نشان می دهد که مازندران در همه گیری و ابتلا مردم آن به این ویروس مستعد است که دلیل آن هم سبک و محیط زندگی و همچنین آسیب‌پذیری بیشتر گروه‌های خاص جامعه با توجه به اینکه مازندران دارای افراد چاق، فشار خون و بیماران زمینه‌ای بیشتری در مقایسه با آمار کشوری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷ درصد مردم مازندران دُز اول و ۳۲ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، خاطر نشان کرد: برای این که خیالمان از ایجاد نشدن موج جدید کرونا ویروس در مازندران راحت شود ، باید واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت استان انجام شود که با این رقم فاصله زیادی وجود دارد.

اویس اضافه کرد: به شرایط اطمینان بخش واکسیناسیون در مازندران نرسیدیم و برگزاری هرگونه مراسم بدون ضابطه می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری از حیث شیوع کرونا در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مازندران ۵۰ درصد است که به هیچ عنوان رضایت بخش نیست و به عزادرانی که در اربعین حسینی سوگواری خواهند داشت، توصیه می کنیم که از پخش نذورات به صورت سر باز و ایجاد تجمع بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اطراف موکب ها به صورت جدی خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: الگوی عزاداری باتوجه به شرایط کرونایی همان طور که در بحث آموزش و پرورش، ورزش و محیط اداری در دستور کار قرار گرفت، تدوین شود تا براساس سند جامع موکب داران به عزاداری در شرایط کرونایی بپردازند.

تعداد جان‌باختگان کرونا در مازندران در روز ۲۸ شهریور به ۶ نفر و تعداد مجموع بستری‌شدگان نیز به ۶۳۰ نفر رسید.

بیماری کووید ۱۹ از تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ با شناسایی ۲ بیمار در بابل به مازندران رسید. این استان تاکنون پنج موج شیوع این بیماری را پشت سرگذاشته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا موکب اربعین عزاداری ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا موکب اربعین عزاداری ها ویروس کرونا موکب اربعین عزاداری ها دستورالعمل های بهداشتی پزشکی مازندران کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شدند.

وی گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟