Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "فردین آقابزرگی"، گفت: انواع و اقسام اوراق مشارکت، بدهی و قرضه که از ابزارهای مالی هستند در کنار سایراوراق مالی و سهام در بازارسرمایه مورد مبادله قرارمی‌گیرند.

وی، با بیان اینکه محوریت ساختارفعلی بازارسرمایه متوجه تامین مالی دولت است، افزود: درچنین شرایطی ابزارهایی مانند اوراق مشارکت بیمه‌ای یا انواع اوراق مشارکت دیگری که بخش خصوصی متقاضی انتشارو استفاده ازآنها است دراولویت پایین‌تری قرارخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بازارسرمایه، تصریح کرد: ساختار بازارسرمایه نیازمند انواع بازار با درجات مختلف ریسک و بازدهی است تا مخاطبان مختلف بتوانند نسبت به انجام سرمایه گذاری به نسبت ریسک  خود اقدام کنند اما چون اولویت با تامین مالی دولت بوده انجام معاملات اوراق مشارکت بخش خصوصی صورت نگرفته است.

آقابزرگی، اذعان داشت که 150 هزارمیلیارد تومان اوراق مشارکت برای سال 1400 در دستورکارقراردارد که حدود 14 هزارمیلیارد تومان از انواع اوراق منتشر شد اما اوراق مشارکت بیمه‌ای نبوده وبیشتر دولتی بوده است.

وی، با بیان اینکه ذات این اوراق بدهی وقرضه است، گفت: اوراق مشارکت، نوعی اوراق بهاداراست که درسررسیدبازخریدمی‌شود و درضمن دوره هم می‌تواند کوپن‌های پرداخت سود داشته باشد و اساس تمامی این اوراق یکسان است اما چون اولویت با دولت است سایراوراق مشارکت به خصوص بخش خصوصی به کندی صورت می‌پذیرد.

به اعتقاد این کارشناس بازارسرمایه ریسک اوراق مشارکت باید به صورت نسبی سنجیده شود ونسبت به سهام ریسک پایین‌ترونسبت به سایر اوراقی که سود بالاتری دارند ریسک بیشتری دارند اما به صورت کلی فضای فعلی کسب و کار نیازمند انواع طیف‌های مختلف اوراق بهادار با انواع ریسک‌ها است.

پربیننده ترین شرکت های بیمه تمایل چندانی به پوشش ریسک مشترکین برق ندارند صنعت بیمه درباره انتشار اوراق مشارکت اقدام خاصی انجام نداد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت بیمه اوراق مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان