Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@14:15:39 GMT

درخواست فوری آمریکا و انگلیس از ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۲۰۲۱

درخواست فوری آمریکا و انگلیس از ایران

فرارو- وزیران امورخارجه آمریکا و انگلیس در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و درباره ایران و موضوعات دیگر رایزنی کردند.

وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه ای که روی وب سایت این وزارتخانه قرار گرفته است، اعلام کرد که آنتونی بلینکن و الیزابت تراس وزیران امورخارجه آمریکا و انگلیس در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است: "دو طرف در این دیدار درباره یک سری موضوعات، شامل اوضاع افغانستان، بحران تغییرات آب و هوایی، ایران، ایندوپاسیفیک آزاد و همچنین تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور بحث و رایزنی کردند."

بلینکن نیز در صفحه توییتر خود درباره این جلسه نوشت:‌ «دیدار چهره به چهره خوبی برای اولین بار با وزیر خارجه انگلیس لیز تراس داشتم و درباره اولویت‌های مشترک از ایران و افغانستان گرفته تا ایندوپاسیفیک آزاد، صحبت کردم».

وزاررت خارجه انگلیس نیز  درباره دیدار وزیر خارجه این کشور با همتای آمریکایی در نیویورک بیانیه صادر کرد و از رایزنی آنها درباره ایران خبر داد.

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، تراس و بلینکن «درباره ضرورت آزادی فوری همه اتباع بریتانیایی و آمریکایی که به صورت خودسرانه در ایران بازداشت شده‌اند و همچنین ضرورت بازگشت ایران به مذاکرات برجامی در وین توافق کردند».

وزرای خارجه آمریکا و انگلیس  در این دیدار همچنین درباره توافق نظامی انگلیس و آمریکا با استرالیا که شامل ایجاد زیردریایی اتمی است و اعتراض شدید فرانسه را به دنبال داشت، حرف زدند و این توافق را عاملی برای امنیت در این منطقه خواندند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انگلیس آمریکا ایران آمریکا و انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بانجول، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • ببینید | دیدار وزرای خارجه ایران و مصر
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق