Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اتمام کارگاه‌ها و وبینار‌های آموزشی، مرجان شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان از کیهان کشاورز، مدرس سلسله وبینار‌های آموزش اوریگامی عناصر طبیعت ویژه کودکان و نوجوانان تشکل‌های مردم نهاد، دفاتر تسیلگری و توسعه محلی تجلیل کرد. 

کیهان کشاورز نوجوان ۱۳ ساله‌ در این دوره آموزشی به صورت وبینار( سمینار آنلاین) با جان دادن به کاغذ و ساختن عناصر طبیعت از طریق هنر اوریگامی، اهمیت محیط زیست و نحوه حفاظت از آن را به کودکان و نوجوانان آموزش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اوریگامی هنری است که در آن خوب دیدن، تمرکز ذهن و به کارگیری ظرافت دستان بسیار مهم و مورد توجه است. هدف این هنر، خلق طرح‌های جالب با کاغذ به کمک تا‌های هندسی هست و به نوعی پرورش و هماهنگی ذهن و دست است.

به قول یکی از مدرسان دانشگاه کیوتو و استاد اوریگامی، تئوری اوریگامی را می‌توانیم برای همه چیز استفاده کنیم؛ چون که همه جا است.

اوری به معنی با اندیشه تا دادن و گامی به معنی کاغذ است. ترکیب آن‌ها با یکدیگر کلمه اوریگامی را می‌سازد؛ بنابراین اوریگامی هنر و اندیشه‌ تا دادن کاغذ یا صفحاتی از جنس پلاستیک، فلز و مواد دیگر برای خلق شکل‌های مختلف است و در ابتدا این طرح‌ها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ ادامه می‌یابد.

این شکل‌ها تعداد زیادی از حیوانات، پرندگان، ماهی ها، وسایل بازی، وسایل دکوری، شکل‌های هندسی و اشکالی در ارتباط با گرافیک، معماری، صنعت و ... را شامل می‌شوند که مانند هر هنر و علم دیگری بر گرایش‌های مختلفی تقسیم می‌شود.

به طورکلی اوریگامی طیف بسیار گسترده‌ای از کودکان تا اساتید دانشگاه را در بر می‌گیرد و تمام مردم می‌توانند از آن لذت برده و با خلق طرح‌های جدید به تاریخ اوریگامی بپیوندند.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست نوجوانان و جوانان شکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست