Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@21:59:48 GMT

حذف محدودیت سنی واکسیناسیون در تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۲۰۸۱

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران از حذف محدودیت سنی واکسیناسیون در تهران از امروز خبر داد و گفت: پایتخت نشینان تا نیمه آبان ماه واکسینه می‌شوند.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: بابک عشرتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به حذف محدودیت سنی واکسیناسیون در تهران از امروز اظهار کرد: سه دانشگاه علوم پزشکی تهران توافق کردند که محدودیت سنی واکسیناسیون در پایتخت برداشته شود، افراد بالای ١٧ سال می‌توانند به سامانه ثبت نام واکسیناسیون به نشانی salamat.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

gov.ir مراجعه و نوبت دریافت کنند، همچنین افراد به یاد داشته باشند که با پیامک برای تزریق واکسن به مرکز منتخب مراجعه کنند تا از ازدحام مراکز واکسیناسیون و معطلی افراد جلوگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به علت حذف محدودیت سنی واکسیناسیون در تهران بیان کرد: محدودیت سنی واکسیناسیون برای آن در تهران برداشته شد که تعداد مرکز واکسیناسیون افزایش پیدا کرده است و برخی افراد با وجود اعلام اولویت مراجعه نمی‌کردند و ظرفیت تزریق واکسن در مراکز واکسیناسیون خالی می‌ماند.

عشرتی ادامه داد: ما اکنون در مراکز واکسیناسیون علوم پزشکی ایران روزانه ٩٠ هزار دوز واکسن تزریق می‌کنیم و با وجود افزایش مراکز واکسیناسیون این ظرفیت وجود دارد که تا ٢ برابر این میزان یعنی روزانه ١٨٠ هزار دوز واکسن تزریق کنیم.
٢٠ میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون تهرانی‌ها نیاز داریم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه هدف‌گذاری ما این است که واکسیناسیون کامل (تزریق ۲ دوز واکسن) جمعیت مشمول در پایتخت تا نیمه آبان ماه به پایان برسد، گفت: جمعیتی که در تهران باید واکسینه شوند، حدود ١۴ میلیون نفر هستند و با احتساب واکسن‌های تزریق شده ما حدود ٢٠ میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون دو دوز کامل پایتخت نشینان نیاز داریم.

عشرتی با اشاره به تعداد مراکز واکسیناسیون و زمان فعالیت آن‌ها عنوان کرد: ما در دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود ۵٠ مرکز واکسیناسیون داریم که اکثر مراکز دو شیفت (۸ صبح تا ۸ شب) فعالیت می‌کنند همچنین برخی مراکز واکسیناسیون سه شیفت (۸ صبح تا ۱۲ بامداد) تزریق واکسن انجام می‌دهند و از این ۵٠ مورد ٣ مرکز شبانه روزی واکسن تزریق می‌کنند و این امکان فراهم شده است که افراد در هر ساعتی از روز که می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند البته بیشتر افراد تا ساعت ٢٠ به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند و در مراکز شبانه روزی در ساعات شب حداکثر ١٠٠ نفر مراجعه کننده داریم.

بیشتر بخوانید: اما و اگر‌های واکسیناسیون نوجوانان؛ سینوفارم کم عارضه، اما مبهم

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: واکسن کرونا اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران مراکز واکسیناسیون دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر رئیس مرکز آمار ایران

به گزارش تسنیم،‌ در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان که عصر سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، «داود منظور» با بیان اینکه امور «نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران» سازمان برنامه و بودجه کشور دارای گستره وسیعی از وظایف و فعالیت‌ها بود، افزود: برای جلوگیری از تراکم کارها در یک امور و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مشاوران و پیمانکاران و تسهیل تعاملات در این امور، دو امور «نظام فنی اجرایی» و «مشاوران و پیمانکاران» ایجاد شده است.

معاون رئیس‌جمهور سپس گفت: هدف از انتصاب‌های جدید در سازمان برنامه و بودجه، تقویت توان مدیریتی سازمان و همچنین کمک به بهبود فضای مشارکت مردمی، تسهیل ارتباطات مردمی و تسریع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران،  «غلامرضا گودرزی» را به عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد.

گودرزی، عضو هیئت علمی دانشگاه و استاد تمام رشته مدیریت و دارای درجه دکترای تحقیق در عملیات از دانشگاه تربیت مدرس است.

منظور همچنین ضمن تشکر از خدمات و تلاش‌های  «رضا عوض‌پور» در دوران ریاست امور سلامت و رفاه اجتماعی،  «محمد پیکان‌پور» را به عنوان سرپرست این امور منصوب کرد. پیکان‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و پیش از این به عنوان مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل در سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کرده است. وی دارای دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکترای تخصصی اقتصاد و مدیریت دارو از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

 

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران