Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات ایالت نیوساوت ولز استرالیا قصد دارند بودجه‌ای ۲۱.۴ میلیون دلاری را به اجرای یک برنامه مدیریت کوسه‌ها و حفاظت از آنها با استفاده از پهپاد اختصاص دهند.

 پیش از این ۸ میلیون دلار استرالیا، بودجه اولیه به این طرح اختصاص داده شده بود. اجرای این برنامه از سال قبل با هدف کاهش حملات کوسه‌ها، نجات جان آنها در برابر خطرات و نیز حفاظت از گونه‌های مختلف آبزیان آغاز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه یادشده بزرگترین طرح مدیریت کوسه‌ها در جهان است که با استفاده از پهپاد انجام می‌شود. از این طریق شناسایی کوسه‌ها راحت تر انجام می‌شود و ارسال هشدار در این زمینه به صورت آنی ممکن است. یکی از مزایای دیگر اجرای این طرح کنترل شرایط حاد و وخیم در سواحل و ارسال پیام هشدار فوری در مورد حملات کوسه‌هاست.

در قالب طرح یادشده ۱۷۰ پهپاد برای کنترل ۵۰ نقطه ساحلی حساس به کار گرفته می‌شوند. استرالیا از جمله نقاط جهان است که خطر حملات کوسه‌ها در برخی سواحل آن به طور جدی وجود دارد. پیش از این در برخی نقاط استرالیا از پهپاد برای شناسایی کروکودیل‌ها، هشدار به افراد در معرض خطر و جلوگیری از حمله به این حیوانات استفاده شده بود./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کوسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید امیری و تکرار اتفاق تلخ استرالیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کاپیتان پرسپولیسی‌ها که در ضربات پنالتی سرنوشت ساز مقابل ایرالکو به عنوان هفتمین نفر از تیمش توپ را روی نقطه گچی کاشته بود با پای چپ ضربه به سمت راست دروازه احمد گوهری شلیک کرد اما در این جدال تک به تک ناکام ماند.

به گزارش ورزش سه، این صحنه یادآور لحظه‌ای بود که امیری در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ و در روزهایی که تازه به عنوان یک ستاره به فوتبال ایران معرفی شده و در حال درخشش بود مقابل دروازه عراق ناکام ماند و باعث حذف تیم ملی ایران را فراهم آورد.

ضربه امروز امیری که در بازگشت از مصدومیت هنوز به فرم مد نظر خود نرسیده به معنای حذف پرسپولیس از اولین جام این فصلش بود؛ اتفاقی که با یک تصور عامه و تاریخی از کاپیتان پرسپولیسی‌ها با توجه به چپ‌پا بودنش شاید انتظار هم می‌رفت.

امیری در بازی جام ملت‌ها توپ را به تیر عمودی دروازه زد اما این بار احمد گوهری که تا همین پارسال در پرسپولیس حضور داشت و به صورت قرضی در ایرالکو توپ می‌زند دست او را خواند و ضربه‌اش را مهار کرد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899948

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • وحید امیری و تکرار اتفاق تلخ استرالیا
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود