Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@02:48:23 GMT

۵۰ درصد جمعیت هدف کشور واکسن زده اند/اعمال قرنطینه هوشمند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۲۱۳۲

۵۰ درصد جمعیت هدف کشور واکسن زده اند/اعمال قرنطینه هوشمند

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی امروز در اولین نشست کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ با اشاره به جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان گفت: ما می‌بایست در موضوع کنترل بیماری کرونا از مباحث علمی و همچنین افراد دانشمند استفاده کنیم.

وی با تاکید برکاربردی شدن موضوعات مورد بحث در کمیته علمی کووید ۱۹ تصریح کرد: به عنوان مثال حالا که روند واکسیناسیون سرعت گرفته دیگر نمی‌توانیم به مردم بگوییم که به مسافرت نروند و یا ممنوعیت تردد شبانه اعمال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت ادامه داد: در واقع ما باید به سمت قرنطینه هوشمند حرکت کنی زیر تا امروز بیش از ۵۰ درصد جمعیت هدف کشور واکسن دریافت کردند و پیش بینی می‌کنیم تا هفته آینده این میزان به ۷۰ درصد نیز برسد.

عین اللهی به روز شدن روش‌های درمانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در بحث واکسیناسیون همه باید کمک کنند و تا حد امکان در جهت آگاهی دادن به مرد تلاش شود.

وی گفت: این قبیل صحبتها وقتی از جانب دولتی‌ها بازگو می‌شود خیلی اثر ندارد بنابراین لازم است اعضای هیأت علمی با مردم حرف بزنند و آنها را امیدوار کنند.

وی به استفاده از روش‌هایی در جهت تقویت سیستم ایمنی تاکید کرد و گفت: اعضای کمیته علمی کووید ۱۹ باید نظرات خودشان را در همین کمیته بازگو کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: صحبت پیرامون بیماری کرونا باید با مستندات علمی باشد و هرکسی که در جهت تشویق مردم به واکسن نزدن تلاش کند جنایت کرده است.

وی تاکید کرد: مطالب علمی فقط باید داخل کمیته مطرح و بازگو شود و به بیرون از این کمیته کشیده نشود.

کد خبر 5309890 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهرام عین اللهی ویروس کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا واکسن آلزایمر کووید 19 سرطان شیوع کرونا زوال عقل کمبود پزشک علیرضا زالی سرطان روده بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه شرایط نوار غزه پس از صدور حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف نسل‌کشی در این منطقه تغییری نکرده، اعمال تحریم‌هایی بر رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

آلبانیز اظهار کرد: اسرائیل هنوز با ورود من به اراضی اشغالی جهت انجام وظیفه‌ام مخالفت می‌کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در ادامه گفت: به صدها زخمی و کودک اجازه داده شد بدون داشتن همراه در مصر تحت درمان قرار بگیرند، شرایط بیمارانی که به مصر منتقل شدند، بسیار وحشتناک است.

او افزود: انتقال تجهیزات پزشکی و تخت به غزه به بهانه استفاده حماس از آنها ممنوع است.

این مسوول سازمان ملل در ادامه گفت: هراسی که مردم غزه تجربه می‌کنند، قابل توصیف نیست و شرایط در کرانه باختری نیز روبه وخامت است.

آلبانیز تاکید کرد: سازمان ملل باید مسوولیت‌های انسانی خود را بر عهده گرفته و امنیت را برای آوارگان تامین کند.

او با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی بر اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • طرح نور هوشمند می‌شود
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند