Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور شهردار قم با اشاره به تشکیل کمیته اجرایی در شهرداری قم گفت: تملک و بازگشایی شوارعی مانند بلوار جمهوری، فاز پنج عمار یاسر، بلوار شهید روحانی، خیابان شهید سقایتی و … با فعالیت‌های کمیته اجرایی و کمیسیون‌ها محقق شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ناصر رعیت‌پور قمی با اشاره به تشکیل کمیته اجرایی در شهرداری قم از سال‌های گذشته اظهار کرد: کار این کمیته ارائه پیشنهاد درباره روش تملک یا توافق به کمیسیون توافقات است و این پیشنهادات نهایتاً داخل کمیسیون تصویب و سپس به مرحله تنظیم توافقنامه وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ادامه، بخش املاک شهرداری توافقنامه را تنظیم می‌کند، افزود: بعد از تنظیم توافقات، برای تأیید به شورای شهر و بعد از تصویب شورا، مصوبه برای تأیید نهایی به فرمانداری ارسال می‌شود.

مشاور شهردار قم با تأکید بر اینکه در هر مرحله اگر مالک معترض باشد، مصوبه دوباره به کمیته بازگردانده می‌شود و کمیته مالک را برای تشکیل جلسه و رفع مشکل دعوت می‌کند، تصریح کرد: در بسیاری از موارد جلسات با مالکان به نتایج مثبت می‌انجامد و اگر مالک درخواست شکایت داشته باشد به شورای حقوقی مراجعه می‌کند.

وی اقدامات شاخص کمیته اجرایی را در شش سال اخیر مورد توجه قرار داد و یادآور شد: تملک و بازگشایی شوارعی مانند بلوار جمهوری، فاز پنج عمار یاسر، بلوار شهید روحانی، خیابان شهید سقایتی و … با فعالیت‌های کمیته اجرایی و کمیسیون‌ها محقق شد.

مشاور شهردار قم ادامه داد: در بحث تملک سعی بر این بوده که مردم را راهنمایی کنیم تا بخشی از ارزش ملک خود را به صورت زمین دریافت کنند که پولشان بی ارزش نشود.

کد خبر 523675

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تملک شهرداری قم قم کلانشهر قم شهرداری تملک اراضی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیته اجرایی شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

BRT کرج تا کمالشهر ادامه می‌یابد؟

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ محسن افشار درباره راه اندازی طرح بی آر تی در کمالشهر اظهار کرد: بی آر تی به عنوان یک طرح مستقل و ویژه هنوز در کمالشهر مصوب نشده است اما طبق قولی که شهرداری کرج به شهرداری کمالشهر داده، بنا شده که شهرداری کمالشهر فضای مورد نظر برای خطوط و مسیر بی آر تی مورد نظر را فراهم و مشخص کند. سپس با مساعدت شهرداری کرج بی آر تی از میدان حصارک تا کمالشهر ادامه پیدا کند.

وی افزود: در این راستا مشاور ترافیکی انتخاب و مقرر شده ضمن بررسی بلوار، ایرادات مطرح و اصلاحیه‌های مورد نیاز انجام شود. سپس پیمانکار مورد نظر شروع به فعالیت کرده و در آینده بی آر تی از مسیر مذکور وارد کمالشهر شود.

افشار در خصوص روشنایی معابر در برخی از مناطق کمالشهر اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و اداره برق مهرشهر برای رفع خاموشی‌های معابر و جابه‌جایی تیرهای مزاحم منعقد شده است، به گونه‌ای که خرید لوازم و مصالح با شهرداری و اجرا و جابه‌جایی بر عهده اداره برق باشد.

وی افزود: بر این اساس لایحه‌ای تنظیم و در شورای شهر به تصویب رسید و در کمیته انطباق نیز تایید شده است. بنابراین تیرهایی که باید جابه‌جا شود، مشخص شده و از روزهای آینده جابه‌جایی‌ها طبق اولویت صورت خواهد گرفت.

افشار درباره نیاز به روشنایی در پیشاهنگی گفت: یک بخشی از این روشنایی مربوط به بلوار شهید باکری روبه‌روی ناحیه خدمات شهری است که در اولویت قرار گرفته و بخش دیگر مربوط به انتهای بلوار شهرداری است که خیری هزینه مصالح آن را تقبل کرده است و بخشی دیگر هم مربوط به روشنایی تیرهای برق کوچه‌ها است که در حال پیگیری هستند.

افشار درباره ادامه بازگشایی معبر ۴۵ متری در گلستان ۱۴ گفت: این معبر هم اکنون بازگشایی و با مشاور مربوطه تفاهم‌ شده است. همچنین مقرر شده شهرداری نقشه برداری آن را انجام داده و در اختیار مشاور مربوطه قرار دهند تا ملاحظات ترافیکی آن را به شورا بدهند.

وی افزود: در حال حاضر پیمانکار آماده ‌است که جدول کشی، آسفالت و زیرسازی و خط سلامت این مسیر را انجام دهد. این معبر که معبر مهمی بوده و هم‌عرض خیابان بهشتی است تا خیابان فجر ۴ باز است و کمالشهر را به خرمدشت متصل می‌کند و در ادامه به چهارباغ نیز متصل خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903358

دیگر خبرها

  • BRT کرج تا کمالشهر ادامه می‌یابد؟
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • روان آب‌ها به درون قنوات هدایت نمی‌شوند
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری