Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای بازدید مستمر مسئولان قضائی از زندان‌های استان رئیس کل دادگستری فارس با حضور در زندان مرکزی شیراز ضمن دیدار با مددجویان اندرزگاه قرآن و عترت زندان مرکزی شیراز زمینه آزادی ۲۵ نفر از زندانیان مشمول مرخصی پایان حبس را فراهم و با اعطای تسهیلات قضائی اشتغال به کار ۴۳ نفر از زندانیان و مرخصی موردی به ۲۰ نفر از زندانیان موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه هدف از اِعمال مجازات زندان اصلاح مجرمان و بازگشت سالم آنان به جامعه است گفت: با دیدارهای مستمر از زندان‌ها و ملاقات قضات با زندانیان می‌توان آن دسته از زندانیانی که فرایند اصلاح آنان تکمیل شده و مطابق قانون ظرفیت استفاده از تسهیلات را دارند شناسایی و زمینه آزادی آنان را فراهم ساخت.

وی با تأکید بر اینکه قضات باید وضعیت زندانیان مالی و بلاتکلیف را در اولویت کاری خود قرار دهند گفت: با ملاقات‌های چهره به چهره و بررسی پرونده‌های قضائی زندانیان توسط قضات بخش عمده‌ای از زندانیان واجد شرایط می‌توانند از تسهیلات قانونی بهره مند شده و به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس تصریح کرد: تأمین امنیت جامعه و برخورد قاطع با مجرمان جرایم مهم منافاتی با اعطای تسهیلات به مجرمان جرایم خرد و سبک ندارد و رعایت این سازکار تأکید شده از سوی ریاست معظم قوه قضائیه می‌تواند رأفت و عطوفت اسلامی را در زندان‌های کشور توسعه بخشد.

اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان‌های فارس نیز در حاشیه این دیدار در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها خواستار اعطای تسهیلات اشتغال به کار زندانیان شد و تصریح کرد: با توجه به نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان به نیروی کار می‌توان با انعقاد قرارداد زمینه اشتغال تعداد زیادی از زندانیان را در سطح استان فراهم کرد تا هدف گذاری سازمان زندان‌های کشور در خصوص اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان محقق شود.

کد خبر 5309979

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری فارس سيد كاظم موسوي آزادی زندانیان ویروس کرونا هفته دفاع مقدس واکسن کرونا آمار کرونا اربعین 1400 بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه واکسیناسیون کرونا اربعین حسینی گرگان اردبیل مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس جنگ تحمیلی نفر از زندانیان اعطای تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل زندان‌های فارس گفت: در ماه مبارک رمضان امسال، ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه برگزار شد که در این جشنها، خیران ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک کردند
اسحاق ابراهیمی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استاندر حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند.
وی افزود: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ بنام ستاد دیه استان فارس برای دریافت کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان فارس آماده  است.

 

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت