Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@16:21:01 GMT

انتخابات کانادا؛ ترودو نخست وزیر می‌ ماند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۳۳۶۳

انتخابات کانادا؛ ترودو نخست وزیر می‌ ماند

به گزارش تابناک به نقل از تارنمای سی بی سی کانادا، نتایج اولیه انتخابات زودهنگام پارلمانی کانادا نشان می دهد که جاستین ترودو نخست وزیر این کشور باقی خواهد ماند و به رغم رای شهروندان این کشور به حزب لیبرال ترودو، این حزب نمی تواند رای اکثریت را بدست بیاورد.

براساس گزارش ها، حزب لیبرال کرسی های لازم (نه اکثریت) را بدست می آورد تا جاستین ترودو بتواند بار دیگر دولت اقلیت دیگری را تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاستین ترودو اواخر مرداد ماه درخواستی را مبنی بر انحلال پارلمان مطرح کرده بود که از سوی ماری سیمون فرماندار کل کانادا پذیرفته شده بود.

رسانه های کانادا اعلام کردند که در نهایت همزمان با اعلام رای نهایی شمار کرسی ها ممکن است شکل مجاس عوام قبلی با مجلس جدید، تفاوت چندانی نداشته باشد چون حزب ترودو احتمالا نمی‌تواند اکثریت را بدست بیاورد و سوال اینجاست که پس چه دلیلی داشت طی موج چهارم کرونا، درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام مطرح شود.

پیش از این گزارش شده بود که ترودو به دنبال این بوده تا با بدست آوردن رای اکثریت برای حزبش در این انتخابات بتواند قاطعانه طرح ها و برنامه های مهم اش از جمله اقدامات مربوط به مقابله با همه گیری کرونا و طرح های اقتصادی دولتش را بهتر رو به جلو پیش ببرد.

در نهایت رای دهندگان کانادایی تصمیم گرفتند که تیم لیبرال این کشور را بار دیگر اداره کند.

ترودو نیز در سخنرانی پیروزی اش در مونترل در ساعات اولیه سه شنبه(به وقت محلی) گفت: نتایج این انتخابات نشان می دهد که کانادایی ها ما را با یک حکم اشکار برای عبور از این همه گیری کرونا و روبرو شدن با روزهای درخشان تر، به کار بازگرداندند.

کانادا دارای حکومت پادشاهی مشروطه بوده و فرماندار کل نیز نماینده پادشاهی کانادا در سطح فدرال یا ملی است.

نخست وزیر کانادا نیز به عنوان مقام ارشد دولت، برخاسته از حزبی است که رای اعتماد اکثریت اعضای مجلس عوام را به دست آورده باشد. مجلس کانادا از دو مجلس عوام و مجلس سنا تشکیل شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر جاستین ترودو فرماندار کل کانادا انتخابات زودهنگام پارلمانی اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو

وزیر امور خارجه کشورمان و کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و "کیلم دو تامبلا" نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل استتبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن