Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توزیع سرانه بهداشتی مدارس در روزهای آینده گفت:سال تحصیلی در شبکه شاد از روز اول مهر آغاز و زمینه بازگشایی حضوری مدارس به تدریج فراهم می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا کاظمی در مراسم رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد اظهار کرد: شاد با تغییرات و طراحی جدید امروز رونمایی می‌شود و حاصل یک تجربه دو ساله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرسه تلویزیونی هم آغاز به کار خواهد کرد، سال تحصیلی در شبکه شاد از روز اول مهر آغاز و زمینه بازگشایی حضوری مدارس به تدریج فراهم می‌شود.

وی افزود:  شاد تمام فعالیت‌های آموزش و پرورش را در حوزه فضای مجازی پشتیبانی می‌کند و در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی، چارچوب فعالیت‌های آموزشی در شبکه شاد مصوب شد.

کاظمی گفت: شعار امسال استمرار آموزش، ارتقای کیفیت و تضمین سلامت است و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است، سه راهبرد برای استمرار آموزش طراحی شده که مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد از این جمله است. 

مدارس به تدریج آماده بازگشایی حضوری 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سلامت دانش‌آموزان در اولویت است و به همین دلیل اعلام کردیم سال تحصیلی را با شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی آغاز خواهیم کرد، مطرح کرد: الگوی بازگشایی تدریجی مطابق با سیاست ستاد ملی کرونا به مدارس ابلاغ شد و مدارس آماده می‌شوند تا به تدریج زمینه حضور دانش آموزان را فراهم کنند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون معلمان تقریبا تمام شده و در روزهای پایانی و همچنین واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس در حال انجام است، واکسیناسیون دانش‌آموزان به تازگی آغاز شده و واکسیناسیون والدین برحسب شرط سنی در حال انجام است.

توزیع سرانه بهداشتی در روزهای آینده

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع سرانه بهداشتی مدارس گفت: یک سرانه بهداشتی همین روزها به حساب مدارس واریز خواهد شد، استانداردهای بهداشتی تدوین و به مدارس ابلاغ شده است.

افت کیفیت آموزشی در نمرات مشهود است 

وی درباره افت کیفیت آموزشی متذکر شد: افت کیفیت آموزشی در نمرات مشهود است، برای تحقق ارتقای کیفیت، حوزه‌های آموزشی با آماده سازی بهترین استودیوهای تولید محتوا، متناسب با زیست‌بوم جدید و روش تدریس استاندارد محتوا را تولید کرده‌اند که در اختیار معلمان قرار خواهد گرفت، برنامه درسی متناسب با شرایط جدید نیز تهیه و به مدارس ابلاغ شده است.

کاظمی بیان کرد: یکی از مهمترین تغییرات، ارتقای زیرساخت‌های شاد است، داشبوردهای مدیریتی ایجاد شده که امکان نظارت دقیق‌تری را فراهم می‌کند، اضافه شدن مکالمات گروهی و ارتباطات صوتی ظرفیت جدید دیگری است که تعامل معلم و دانش‌آموز را بهبود می‌بخشد.

وی افزود: اضافه شدن مرورگر شاد نیز در دسترسی امن دانش‌آموزان به فضاهای علمی کمک می‌کند، بهبود عملکرد حضور و غیاب دانش‌آموزان، برگزاری آزمون‌ها با استانداردهای بالاتر نیز از قابلیت‌های جدید شاد است.

حضور کلاس‌اولی‌ها در مدارس چگونه است؟بازگشایی حضوری مدارس نیازمند توزیع سرانه بهداشتیچرا مدارس باید باز شود؟/ نمی‌توان حق آموزش را نادیده گرفتکلاس‌اولی‌ها پنج‌شنبه اول مهر به مدارس می‌روند/ برگزاری جشن شکوفه‌‌ها3 مدل برای بازگشایی مدارس مدنظر استوزارت آموزش و پرورش اصول حاکم بر روند فعالیت حضوری مدارس را تشریح کرد

انتهای پیام /

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علیرضا کاظمی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان تعطیلی مدارس علیرضا کاظمی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان تعطیلی مدارس توزیع سرانه بهداشتی افت کیفیت آموزش بازگشایی حضوری آموزش و پرورش دانش آموزان حضوری مدارس سال تحصیلی شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما می‌باشد و کاری که خیرین در حوزه تعلیم و تربیت انجام می‌دهند از جهات مختلف ارزشمند است.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه جمعه در همایش استانی خیرین مدرسه یار ضمن قدردانی از حضور و مشارکت خیرین در برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بیان داشته: "وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا" زنده کردن یک انسان همانند حیات بخشیدن به کل جامعه و زنده کردن همه انسان‌هاست و در مقابل آن عنوان می‌کند:" مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا" اگر یک نفر را از بین ببرد مانند این است که همه مردم را از بین ببرد.

امام جمعه زاهدان افزود: در تفسیر این آیه شریفه، بزرگان نظرات مختلفی را عنوان کرده‌اند از اینکه یک تشبیه برای بیان عظمت کار بوده و یا با این تعبیر که یک فرد می‌تواند مبدا تولید نسل باشد و لذا احیای یک نفر احیای یک نسل است.

آیت‌الله محامی بیان کرد: در ادبیات قرآنی حیات منحصر به این حیات مادی نیست بلکه عقل، اندیشه و علم اوست و بر این اساس دستگاه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دستگاه احیا کننده نسل جدید ما می‌باشد لذا کاری که شما در آموزش و پرورش انجام می‌دهید از جهات مختلف ضریب می‌خورد.

وی ادامه داد: بر اساس همین نگاه انجام کار خیر در حوزه آموزش و پرورش نیز دارای ارزش افزوده است به خصوص که این کار در یک استان پهناور همچون سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد چرا که سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی است و یکی از این ظرفیت‌ها وجود نیروهای با استعداد است که متاسفانه به درستی شکوفا نشده و مورد استفاده قرار نگرفته و نیازمند توجه ویژه‌ است.

 امام جمعه زاهدان تصریح کرد: خیرین باید قدر خود را بدانند و خداوند متعال را برای این نعمت، موهبت و لطفی که شامل حالشان کرده شکرگزاری کنند.

 نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این احیا دارای فرایندی است که بخشی در تامین امکانات و سخت‌ افزار و بخشی در تهیه نرم افزار از جمله برنامه، معلم و اساتید است و این دو مجموعه باید با هم هماهنگ و در یک راستا حرکت کنند.

وی عنوان کرد: مهم‌تر از توسعه کمی مدارس کیفیت بخشی به آن‌هاست و در این جهت نیازمند استفاده از نیروهای توانمند و با تجربه هستیم که از جمله کمبودهای ماست و باید در جهت آموزش نیروها برنامه‌ریزی صورت گیرد و باید دقت کنید که مدارس پس از ساخت رها نشوند و در گام بعد باید تلاش کنید تا کیفیت خدمات در مدارس ارتقا پیدا کند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور است و بسیاری از روستاها پراکنده هستند و طبعأ ساخت مدارس در همه این نقاط امکان پذیر نیست و باید در نقاطی با تمرکز جمعیت ساخت مدارس شبانه‌روزی را دنبال کنیم که در این صورت با توجه به حضور دانش آموزان در مدارس فرصت تعلیم و تربیت بیشتر به صورت شبانه روزی وجود دارد.

وی عنوان کرد: دل کودکان مانند یک کاغذ سفید است و موقعیت شکل گیری شخصیت عقلانی، علمی، فرهنگی، اخلاقی و... در همین دوران کودکی است و اگر در این ایام کار به خوبی صورت گیرد این دانش آموز در آینده پا به هر عرصه‌ای که بگذارد راه درست را خواهد رفت و در غیر این صورت چندان فرد موثری نخواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • ترمیم نمرات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده