Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:41:52 GMT

مجاهد: جلوی داعش را خواهیم گرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۳۵۳۷

مجاهد: جلوی داعش را خواهیم گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، «ذبیح الله مجاهد» معاون وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی و سخنگوی این گروه امروز سه‌شنبه در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که طالبان آخرین تلاش‌های خود را برای سرکوب داعش به کار خواهد گرفت.

وی در همین رابطه گفت: داعش در افغانستان مانند عراق وجود ندارد اما برخی از افغان‌ها هستند که ایدئولوژی داعش را پذیرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تلاش‌های جدی برای جلوگیری از آن انجام می‌دهیم.

سخنگوی طالبان حملات اخیر داعش را در ولایت ننگرهار که منجر به کشته و زخمی‌شدن تعدادی از اعضای طالبان و شماری غیرنظامی شده بود، محکوم کرد.

پیشتر گروهک تروریستی داعش در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی منسوب به این گروهک منتشر شد، مسئولیت حملات تروریستی در شرق افغانستان را برعهده گرفته بود.

کد خبر 5310025

منبع: مهر

کلیدواژه: طالبان طالبان افغانستان افغانستان ننگرهار داعش حملات تروریستی ذبیح الله مجاهد ایالات متحده امریکا افغانستان فلسطین رژیم صهیونیستی لبنان فرانسه استرالیا انگلیس ایران روسیه سوریه عراق طالبان زیردریایی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند

دفتر کاپ گفته است که افغانستان در معرض یک «چرخه معیوب درگیری» قرار خواهد گرفت و تغییرات اقلیمی به عنوان یک تهدید چند برابر عمل می‌کند.

نشریه دیپلمات آسیا به نقل از دفتر کاپ اعلام کرد انزوای جهانی افغانستان و ناتوانی طالبان سبب ایجاد نگرانی‌ها مبنی بر گسترش بحران اقلیمی این کشور به منطقه و فراتر از آن شده است.

به گفته این نهاد، یکی از تأتیرات منفی به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، بازماندن این کشور از نشست‌های جهانی تغییرات اقلیمی، به‌شمول نشست‌های صندوق آب‌وهوای سبز (GCF) است.

بربنیاد این گزارش، افغانستان تنها می‌تواند ۴۰ درصد از برق مورد نیاز خود را تأمین کند که این تولید ناکافی، سبب مودجودیت حدود شش ساعت برق در مراکز صحی کشور شده است.

گفتنی است که افغانستان افزون بر بحران‌ سیاسی و اقتصادی با بحران تغییرات اقلیمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کاهش آب‌های زیرزمینی، سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر، بالا رفتن درجه حرارت، کاهش بارندگی، باران‌های بی‌موقع و تغییر رطوبت هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم در افغانستان خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است