Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:11:12 GMT

یک محکوم به قصاص در استان قزوین ازطناب دار رهایی یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۳۶۰۱

یک محکوم به قصاص در استان قزوین ازطناب دار رهایی یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین حجت السلام حیدری از رهایی جوان محکوم به قصاص در قزوین خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۶ در نزاعی که بین دو جوان در پارک اتفاق می‌افتد و متأسفانه منجر به فوت مقتول می‌گردد با دستگیری متهم و پیگیری پرونده، قاتل با رأی دادگاه به قصاص نفس با چوبه دار و پرداخت دیه در حق اولیا دم محکوم گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس کل دادگستری قزوین ادامه داد: با فرجام خواهی اولیا دم پرونده به شعبه ویژه مصالحه قتل ارجاع گردید و با وساطت و سعی و تلاش اعضا شعبه به یاری خداوند با رضایت خانواده مقتول محکوم به قصاص با گذشت بزرگ منشانه اولیا دم از چوبه دار رهایی یافت.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی توسعه حل اختلاف و داوری است از اقدام انسان دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گذشت صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند قدر دانی کرد.

کد خبر 5310000

منبع: مهر

کلیدواژه: مجازات اعدام قزوین دادگستری قزوین ویروس کرونا هفته دفاع مقدس واکسن کرونا آمار کرونا اربعین 1400 بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه واکسیناسیون کرونا اربعین حسینی گرگان اردبیل دفاع مقدس جنگ تحمیلی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت: تا پایان سال گذشته به منظور تامین نیروی انسانی و تقویت حوزه قضایی شهرستان فلاورجان، ۵ قاضی و ۲۴ کارمند جذب شدند.
حجت‌الاسلام اسداله جعفری همچنین آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد دانست و افزود: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوع دوستی مردم منطقه رضایت بخش نیست و باید با برنامه ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف این حوزه بهبود یابد.
وی ادامه داد: در بازدید از حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها روند ارائه خدمت به مراجعان، با حضور معاونان و مسئولان استانی به طور دقیق بررسی و سپس در جهت رفع مشکلات تصمیم‌گیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی