Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان مشکلات این استان را ناشی از سوء مدیریت در دولت سابق دانست و گفت: هر مشکلی در استان سمنان به خاطر سوء مدیریت بوده و این سوء مدیریت پدر مردم را درآورده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، اردشیر مطهری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما باید به‌صورت میدانی گره مشکلات مردم را باز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارائه نمونه‌هایی از رفع مشکل مردم با حضور میدانی در مناطق آسیب‌پذیر افزود: در بازدید از پنج روستای شهرستان‌های گرمسار و آرادان، مشکلات حوزه آب و فاضلاب، مخابرات و راهداری با دستورهای مدیران دستگاه‌های مرتبط با آن، در همان محل روستاها حل شد.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان با اشاره به اینکه امکانات خوبی وجود دارد؛ اما بلد نیستیم از آن استفاده کنیم، به مشکلات حوزه اشتغال‌زایی در استان سمنان اشاره کرد و افزود: اعتباراتی برای اشتغال خانگی ابلاغ شد و با پیگیری‌های انجام‌شده 27 میلیارد ریال از این اعتبار برای اشتغال‌زایی خانگی در شهرستان گرمسار جذب می‌شود.

مطهری با انتقاد از برخی رویکردها درباره نحوه اختصاص اعتبارات اشتغال‌زایی تصریح کرد: برخی از مدیران این اعتبارات را به‌صورت چهار یا پنج میلیون تومانی به برخی افراد دادند؛ باید از این مدیران پرسید که مگر این پول قرض‌الحسنه است که به این صورت پرداخت می‌شود؛ با این مبالغ اشتغال خانگی ایجاد نمی‌شود و به درد کسی نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه برای توسعه اشتغال از طریق این اعتبارات، نیاز است تخصیص آن مدیریت شود؛ از چاره‌اندیشی برای این مهم در حوزه انتخابیه خود خبر داد و افزود: افزایش میزان تسهیلات اشتغال خانگی برای توسعه کسب‌وکار یکی از این تدابیر بود که در گرمسار اجرا می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از راه‌اندازی نشدن دستگاه‌های اجرایی در شهرستان آردان تصریح کرد: بعد از چند سال از شهرستان شدن آرادان، تنها سه اداره در این شهرستان راه‌اندازی شد و هنوز مسئول برخی از ادارات مشخص نیست.

مطهری با اشاره به اینکه تنها ادارات صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان آرادان مستقرشده است تأکید کرد: استقرار ادارات در آرادان نیازمند پیگیری بیشتر است.

حضور جوانان و نخبگان در عرصه مدیریت تاکید رهبری در بیانیه گام دوم استانتقاد تند استاندار به وضعیت آب شرب بانه و سنندج؛ وضعیت نامناسب کنونی حاصل عدم مدیریت استشهردار مشهد: آن چه در اختیار مدیریت شهری است در حمایت از سرمایه‌گذاران به کار خواهیم گرفت

وی با تأکید بر لزوم حمایت از رسانه‌ها و نیز همراهی رسانه‌های شناسنامه‌دار از توسعه روحیه فسادستیزی ایجاد شده در کشور با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی گفت: البته افرادی که جایگاه و منافع خود را ازدست‌داده‌اند؛ شاید از روحیه فساد ستیزی ما ناراحت هستند؛ اما امروز رسانه‌ها می‌توانند به‌عنوان چشم بینای مردم و امین مسئولان مسائل را به گوش افکار عمومی و نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی برسانند تا پیگیری شود.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان سمنان سوء مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جداول بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: درباره جداول ۱۴ و ۲۱ که مربوط به نرخ ارز است، ابهام وجود دارد. ما همین بحث را در حوزه دارو هم داریم و باید مشخص شود که مبنای نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی یا ۴۲۰۰ تومانی چیست، چرا که در این صورت مبلغ ریالی متفاوت می‌شود.

وی بیان کرد: طبق توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه، به جای ۷۴ همت در جدول هدفمندی باید ۱۸۰ همت با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شود، مگر آنکه بخواهیم سطح خرید و پشتیبانی از دارو را کاهش دهیم که این به معنای گران‌ شدن دارو است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت ۱۸۰ همت برای دارو پیش‌بینی نکند، وضعیت  مانند سال گذشته می‌شود که ارز تامین نشد یا یارانه تسعیر جبران ریالی نمی‌شود و نتیجه آن هم مشکل در بازار دارو است. دارو، کالاهای مصرفی پزشکی و شیرخشک مهم است که باید با سیاست‌های جبرانی ارز آن را تامین کنیم تا مشکلی به وجود نیاید.

«داوود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مورد، توضیح داد: دولت مابه‌التفاوت نرخ ارز دارو را به صورت یارانه‌ای تامین می‌کند که در قالب جدول هدفمندی آمده است. عددی که امسال پیش‌بینی شده نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: مبنای ما برای تامین ارز دارو، نرخ مصوب کالاهای اساسی است که تصویب شده دارو و کالاهای اساسی با نرخ ارز ترجیحی تخصیص پیدا کند که این نرخ توسط کارگروهی که در قانون آمده، تعیین می‌شود. باید بانک مرکزی مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی را به داروخانه و شرکت‌های پخش دارو و تولیدکنندگان دهد و قسمت دوم مربوط به مابه‌التفاوت نرخ ارز است، بر این اساس ما سازوکار سال گذشته را برای دارو امسال هم اجرا می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از نظر منابع پیش‌بینی شده حدود ۷۵ همت امسال آمده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته که کفایت می‌کند و می‌توانیم بازار دارو را با همین رقم مدیریت کنیم. مدیریت یارانه دارو مانند بازار آرد و گندم از اولویت‌های اصلی دولت است. سال گذشته عملکرد ما در مدیریت دارو مثبت، موثر و قابل دفاع بود و امسال هم منابعی را پیش‌بینی کردیم که طبق آن پیش می‌رویم.

کد خبر 6092859 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند