Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:27:56 GMT

بوی پیراهن یوسف، بوی شهادت در هفته دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۴۵۵۳

بوی پیراهن یوسف، بوی شهادت در هفته دفاع مقدس

به گزارش ایرنا، آزادگان، ایثارگران به خصوص جانبازان به عنوان شهیدان زنده که همچنان آرزوی شهادت دارند، در این هفته، خاطرات هشت سال دفاع مقدس را در مجالس مختلف بازگو می کنند تا به عنوان میراث فرهنگی جنگ به نسل های کنونی و آینده منتقل شود.

در این هفته مردان بزرگ و سلحشور هشت سال جنگ تحمیلی در برنامه های مختلف گرد هم می آیند و هر سال عزیز جانبازی را غایب از جمع خود می یابند و به شهیدانی که تازه به قافله شهدا پیوستند، غبطه می خورند و در کنار شهدای جنگ، یاد و نام شهدای تازه به قافله پیوسته را نیز گرامی می دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جانبازانی که همواره بوی شهادت می دهند، آرزوی پیوستن به قافله شهیدان را دارند، چون به عهد خود با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و آرمان های والای انقلاب وفادارند و فیض شهادت برایشان، بالاترین فیض هاست. 

به همین مناسبت آیین تجلیل و تکریم سراسری از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور در مصلای اعظم تبریز نیز به صورت ویدیو کنفرانس و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد که عطر و بوی شهادت و شمیم بوی پیراهن یوسف را داشت و در فضای مصلای پیچیده بود. 

بوی یاران قدیمی، یاران جبهه و جنگ، یاران کربلایی، یارانی که آمده بودند بگویند کربلایی مانده اند و سرباز ولایت؛ همه متفق القول بودند که اگر باز هم دشمن چشم چپ به کشورمان داشته باشد، ابوالفضل وار از مشک جاری ولایت با تمام اعضا و جوارح خود دفاع می کنند.

اینان با قلب و چشم شان، خاک وطن را سرمه چشم شان می کنند و آخرین نفس شان را در راه انقلاب هدیه می دهند؛ بر این اساس دشمن بداند پیشکسوتان دفاع مقدس همچنان پای معامله خود با خدا و عهد خود با ولایت هستند و فرزندان جوان شان و دیگر جوانان این انقلاب نیز دنبال رو پدران شان و آرمان های شهدا و جانبازان هستند و این موضوع را در صحبت ها و خوش و بش کوتاه شان در مراسم می شد فهمید. 

شور و شوق جانبازان و پیشکسوتان هشت دفاع مقدس چنان بود که گویی عزم دفاع همچنان در قلب و جانشان همیشگی شده و چفیه هایی که بر دور گردن داشتند، یادگار دوران جنگ با رژیم بعث است که البته هنوز برخی آغشته به خون پاک شهیدانی است که با خون خود بقای انقلاب را ضمانت کردند؛ این چفیه ها، تعهدهایی است که شهدا بر گردن یکایک ملت ایران گذاشتند تا از شرافت، استقلال، انقلاب و ولایت محافظت کنند. 

صف جانبازانی که از ناحیه چشم مجروح بودند، اما با چشم دلشان در مراسم تجلیل حضور یافته بودند تا دیدار با یاران را تازه کنند، بیش از همه به چشم می آمد؛ در هنگام ورود به مصلای تبریز، جانباز از ناحیه دست، جای خود را به جانباز روشندل می دهد و جانباز قطع پا، ویلچر خود را کمی کنارتر می کشد تا جانبازی که سوی چشمش را در راه انقلاب داده، بر روی صندلی بنشیند اما برادران پاسدار بلافاصله کاروان کوچک جانبازان ناحیه چشم را روی چشمشان می گذارند و همه بر روی دستان شرکت کنندگان و با احترام و خضوع در برابر آنها بر روی صندلی شان قرار می گیرند. 

پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و گزیده ای از سخنان رهبر معظم انقلاب در آغاز مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، چنان شور ولایت مداری بر وجود جانبازان روشندل دمیده شد که لحظاتی را به احترام ولی فقیه خود از جای بلند شدند. 

شرکت حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این مراسم و دست بر سینه گذاشتن او در برابر آنان، مقام والای این پیشکسوتان و جانبازان که از رزمندگان سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی بودند، نشان می دهد. 

نگاه تحسین برانگیز و دست بلند کردن استاندار آذربایجان شرقی جهت ادای احترام نسبت به این والامقامان، دست محبت آمیز فرمانده سپاه عاشورا بر دوش این کهنه سربازان ولایت مدار، احترام نظامی سردار حسینقلی زاده به جمع حاضر، دست بر زانو نشستن حجت الاسلام برگی، رییس شورای اسلامی کلانشهر تبریز به نشانه ادب مقابل حاضران مراسم و حضور فرماندهان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و مدیران ارشد و ابراز خضوع در مقابل آنان، لحظات شیرینی را در این مراسم معنوی ثبت کرد. 

به گزارش ایرنا، هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی نیز با اجرای ۴۱ برنامه مصوب گرامی داشته می‌شود و آغازگر این هفته برنامه سراسری، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت بود. 

گزارش: پیمان پاکزاد 

برچسب‌ها مراسم تجلیل آذربایجان شرقی اختصاصی ایرنا هفته دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراسم تجلیل آذربایجان شرقی اختصاصی ایرنا مراسم تجلیل آذربایجان شرقی اختصاصی ایرنا هفته دفاع مقدس آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند

ایسنا/زنجان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: سپاه جان، آبرو و زندگی می‌دهد تا کشور در عزت بماند و جانانه از حریم ولایت و اسلام دفاع می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهر زنجان، اظهار کرد: دشمن باید بداند کسانی که بخواهند به کشور آسیب وارد کنند با واکنش نیروهای مسلح که آماده جانفشانی هستند، مواجه خواهند شد چون آنها در این مسیر آبروی خود را هم هدیه می‌کنند.

 وی به نقش تاثیرگذار سپاه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: سپاه زائیده انقلاب، قرآن و اسلام بوده و برای حراست از کیان کشور یک مکتب الهی است.

او با بیان اینکه حفاظت از مکتب اسلام بر عهده سپاه پاسداران است، اضافه کرد: ارتقای وضعیت بصیرت دینی و انقلابی جزو وظایف سپاه است؛ بصیرت انقلابی به معنای شناخت دشمن است و به این موضوع باید توجه داشت.

 بیگدلی با اشاره به هفته عقیدتی - سیاسی سپاه پاسداران گفت: سپاه یک مجموعه نظامی، عقیدتی و مذهبی است که در عین حال از عقیده، اعتقاد و تفکر الهی، نمی‌تواند جدا باشد.

وی با اشاره به شاخصه‌ها و وظایف مجموعه عقیدتی - سیاسی سپاه پاسداران، گفت: تعمیق رواج معارف، روحیه و عمل انقلابی و جهادی یکی از این وظایف است چرا که سپاه نمی‌تواند بدون تفکر جهادی به اهداف و ماموریت خود برسد.

بیگدلی به دیگر اهداف این مجموعه اشاره کرد و گفت: ارتقا و تعمیق معرفت و بصیرت دینی و انقلابی، تعمیق بصیرت سیاسی، رواج اندیشه، ارزش‌ها، نمادها و سبک زندگی اسلامی چه در قالب فردی چه اجتماعی، پاسداری و صیانت از هویت فردی و سازمانی و تعیین مکتب انقلابی از سپاه در جامعه از دیگر وظایف و اهداف مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به برنامه‌های اجرا شده توسط مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه انصارالمهدی (عج) استان در سال گذشته  اشاره کرد گفت: برگزاری ۲۰ هزار جلسه بصیرتی، برگزاری ۲۳۲۰ جلسه بصیرتی به صورت غیرحضوری و مجازی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مختلف با حضور و شرکت یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر در این جلسات، بسیج استادیاران، اسوه‌ها و حلقه‌های صالحین در استان با حضور ۸۰ هزار نفر در مجموع نمونه‌ای از برنامه‌های اجرا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت