Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فضل الله رنجبر فرماندار شهرستان کرمانشاه با ارسال دعوت نامه‌ای به اعضای شورای شهر کرمانشاه از آنان خواست که امروز سه شنبه در جلسه رسمی شورای شهر که با حضور استاندار، رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان در سالن تدبیر استانداری و با موضوع تعیین هیأت رئیسه موقت شورا و انتخاب سرپرست برگزار می‌شود حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل تأمل در این دعوت نامه، عدم حضور دو عضو علی البدل است که بنابر تصمیم هیأت مرکزی باید جایگزین دو عضو سلب عضویت شده از شورای شهر کرمانشاه شوند.

اما نکته دیگر این موضوع، حضور دو عضو شورای شهر است که چندی پیش توسط شورای حل اختلاف استان به مدت سه ماه تعلیق شدند که خبر این تعلیق توسط مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری کرمانشاه اعلام شد و اکنون این سؤال پیش می‌آید که اگر این دو عضو شورای شهر تعلیق شده اند، علت دعوت از آنان در جلسه شورای شهر چیست؟ و چرا حکم صادر شده توسط شورای حل اختلاف استان اجرایی نمی‌شود؟

نکته دیگر این دعوت نامه، دستور کار جلسه با موضوع انتخاب هیأت رئیسه موقت است، موضوعی که در هیچ جای قانون به آن اشاره نشده است و به نظر می‌رسد که دستور کار ابداعی ازسوی فرمانداری کرمانشاه باشد.

در همین خصوص رنجبر، فرماندار شهرستان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: حکم شورای حل اختلاف استان باید به تأیید هیأت مرکزی وزارت کشور برسد و تا زمانی که هیات مرکزی تصمیم گیری میکند آن دو نفر عضو شورای شهر هستند.

وی افزود: هیات مرکزی امکان دارد حکم کرمانشاه را تایید و افراد را تعلیق کند و امکان هم دارد که حکم رد و اعضا به شورا بازگردند.

 

حواشی شورای شهر ششم کرمانشاه از آنجا آغاز شد که رأی دو عضو شورای شهر کرمانشاه توسط هیأت مرکزی ابطال گردید و این هیأت با ارسال نامه‌ای به استانداری و فرمانداری کرمانشاه، خواستار حضور دو عضو علی البدل شد. اما به یکباره مراسم تحلیف شورای ششم شهر کرمانشاه بدون حضور دو عضو علی البدل و با حضور ٩ عضو برگزار شد.

برخی از اعضای شورای شهر نیز عقیده داشتند که برگزاری انتخابات هیأت رئیسه و انتخاب سرپرست شهرداری کرمانشاه تا زمانی که تکلیف آن دو عضو مشخص نشود بی معنا خواهد بود چراکه امکان دارد دو عضو شورای شهر، انتخاب هیأت رئیسه و سرپرست را قبول نداشته باشند و این‌چنین شورای شهر دچار اختلاف خواهد شد.

البته استانداری کرمانشاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بنابر ارسال نامه آقای کولیوند قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس مراسم تحلیف با حضور ٩ عضو شورای شهر برگزار شده است.

نامه ای که از نظر کارشناسان امر، وجه قانونی نداشت،چراکه ایشان هیچ گونه حق دخالتی در امور شوراهای شهر ندارد. لازم بذکر است که استانداری کرمانشاه پیش از ارسال این نامه، دعوت نامه برگزاری جلسات شورا با حضور ١١ نفر را تنظیم کرده بود که ارسال این نامه باعث ایجاد اختلاف گردید.

این اختلافات باعث شد که شورای حل اختلاف استان با تشکیل جلسه ای، نسبت به صدور حکمی مبنی بر تعلیق ٣ ماه دو عضو شورای شهر، کسر از حقوق یک‌ساله تمامی اعضای شورا و همچنین تعلیق دوماه شورای شهر کند، اما اکنون مجدداً با ارسال دعوت نامه ای که توسط فرماندار کرمانشاه صورت گرفته، تشکیل جلسه شورای شهر جهت انتخاب هیأت رئیسه موقت و انتخاب سرپرست در دستور کار قرار گرفته، جلسه ای که شاید بازهم بی نتیجه باشد.

بیشتر بخوانید:

شورای شهر کرمانشاه نیامده نقره داغ شد

البته لازم بذکر است که شورای حل اختلاف استان، در اولین جلسه خود مصوب کرد که جلسه شورای شهر با حضور ٩ نفر جهت انتخاب سرپرست شهرداری و رفع بلاتکلیفی برگزار شود و موضوع انتخاب هیأت رئیسه شورای شهر به زمان تعیین و تکلیف دو عضو دیگر شورا موکول شود که متأسفانه این مصوبه اجرایی نشد. همچنین در جلسه اخیر اعضای شورای شهر با دادستان مرکز استان، مقرر گردید که جلسه شورای شهر با حضور ١١ نفر برگزار گردد که متأسفانه این نیز عملی نشد.

نکته مهم دیگر این است که مورخ ٢٨ شهریورماه ( دو روز پیش) رئیس مرکز مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور با ارسال نامه ای به استاندار کرمانشاه ضمن تشریح مجدد ماجرا و بیان اینکه آرای دو عضو شورای شهر بصورت قطعی ابطال شده است، خواستار حضور دو عضو علی البدل شورای شهر در جلسات شورا شده و همچنین اعلام داشته است که در تاریخ ١٧ مردادماه نیز معاون سیاسی وزارت کشور بر حضور دو عضو علی البدل شورای شهر تاکید داشته که متأسفانه این نامه‌ها که به نظر می‌رسد یک دستور است، ازسوی استانداری و فرمانداری کرمانشاه نادیده گرفته شده است.

لذا به نظر می‌رسد که استانداری و فرمانداری کرمانشاه در ابتدا باید موضوع دو عضو بلاتکلیف شورای شهر را به نتیجه برساند تا بعد بتوان با حضور تمامی اعضای شورا، نسبت به انتخاب هیأت رئیسه و سرپرست شهرداری اقدام کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه تعلیق شورای شهر شهرداری خبرگزاری فارس فارس کرمانشاه شورای شهر کرمانشاه اقدام خلاف قانون نامه فرمانداری شورای حل اختلاف استان فرمانداری کرمانشاه شورای شهر کرمانشاه انتخاب هیأت رئیسه دو عضو شورای شهر جلسه شورای شهر انتخاب سرپرست اعضای شورا دعوت نامه نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست کمیته بدوی انضباطی فدراسیون بسکتبال

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نشست کمیته بدوی انضباطی فدراسیون بسکتبال با حضور ۶ نفر از اعضا برگزار شد.

نشست نخست با دعوت از سرپرست باشگاه مهرام برای رسیدگی به عدم وجود یگان ویژه در مرحله نیمه نهایی بازی سوم مسابقه مهرام و شهرداری گرگان برگزار شد. با عنایت به نامه ارسالی شماره ۱۱۰/د/۲۴۴/۱۴۰۳ مورخ ۱۴۰۳/۱/۲۹ سازمان لیگ، رای اتخاذ شده تذکر کتبی مبنی بر رعایت شیوه نامه و آئین نامه‌های ابلاغی سازمان لیگ است.

نشست دوم با دعوت از سرپرست تیم ذوب آهن اصفهان مهدی صفری جهت رسیدگی به پخش کلیپ در فضای مجازی که باعث بی نظمی در مسابقات شده بود، برگزار شد. با توجه به مشخص شدن فرد خاطی رای اتخاذ شده به شرح زیر است:

۱ – با توجه به اقرار مبنی بر اقدام تخلف مذبور توسط مشارالیه، تخلف وی محرز و سروش فدایی مدیر رسانه باشگاه ذوب آهن اصفهان محروم تا پایان فصل مسابقاتی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و مبلغ ۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جریمه نقدی باشگاه ذوب آهن اصفهان به علت عدم نظارت از سوی باشگاه به خروجی مدیر رسانه در فضای مجازی.

جلسه سوم با دعوت از بازیکنان گاز تهران حسن رضایی، محمد اجاقی و کادرفنی وحید عامری جهت رسیدگی به حواشی مسابقات لیگ دسته یک ملی آقایان سال ۱۴۰۲ به میزبانی آسا میناب برگزار شد. با عنایت به گزارش ناظر و نماینده سازمان لیگ مسابقه با رفتار نا‌متعارف نسبت به داوران و رفتار نا‌مناسب که باعث بی‌نظمی در سالن مسابقه شد، رای اتخاذ شده به شرح زیر است:

۱ – حسن رضایی به استناد (بند ۵ ماده ۷ آئین نامه) دو جلسه محرومیت قطعی از حضور در مسابقات ورزشی و مبلغ ۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جریمه نقدی.

۲ - وحید عامری به استناد (بند ۵ ماده ۷ آئین نامه) دو جلسه محرومیت قطعی از حضور در مسابقات ورزشی و مبلغ ۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جریمه نقدی.

۳- محمد اوجاقی به استناد (بند ۵ ماده ۷ آئین نامه) یک جلسه محرومیت تعلیقی از حضور در مسابقات ورزشی و مبلغ ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جریمه نقدی.

جلسه چهارم با دعوت از سرمربی عقاب تهران علی شاکری جهت رسیدگی به حواشی مسابقات لیگ دسته یک ملی آقایان سال ۱۴۰۲ به میزبانی پالایش نفت اصفهان شد. با عنایت به گزارش ناظر و نماینده سازمان لیگ مسابقه بارفتار نا‌متعارف نسبت به داوران که باعث بی‌نظمی در سالن مسابقه شد، رای اتخاذ شده به شرح زیر است:

۱- علی شاکری به استناد (بند ۵ ماده ۷ آئین نامه) یک جلسه محرومیت تعلیقی از حضور در مسابقات ورزشی و مبلغ ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جریمه نقدی

دیگر خبرها

  • اعضای اجرایی انتخابات حق جانبداری از نامزدها را ندارند
  • برگزاری جلسه تودیع و معارفه اعضای هیأت مدیره ایران ایر
  • برگزاری نشست کمیته بدوی انضباطی فدراسیون بسکتبال
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات