Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@02:34:35 GMT

استقرار ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی در عراق

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۴۸۵۱

استقرار ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی در عراق

این روزنامه نوشت، با وجود اینکه واشنگتن برنامه‌هایش را برای پایان دادن به ماموریت‌های نظامی آمریکا در عراق اعلام کرد، اما در حال استقرار ۲۰۰۰ سرباز در این کشور است.

این سربازان از لشکر پیاده نظام چهارم ارتش آمریکا برای بازه زمانی ۹ ماهه جایگزین تیم ضربی پیاده نظام ۲۶ گارد ملی ارتش لوئیزیانا می‌شوند.

خبرنامه محلی ایالت کلورادو نیز گزارش گرد این سربازان به تامین امنیت و حفاظت، کمک رسانی و مشورت به نیروهای امنیتی عراق و همچنین تامین دفاع هوایی علیه حملات و آموزش نیروهای عراقی در این کشور می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از سخنگوهای پنتاگون نیز گفت، استقرار این نیروها بخشی از جابجایی عادی واحدهای نظامی برای پشتیبانی از ادامه عملیات نیروی ویژه مشترک است که با هدف هماهنگی عملیات علیه داعش ایجاد شده‌اند.

در ژوئیه سال جاری میلادی، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا علام کرد که ماموریت ضربتی این کشور تا پایان سال جاری میلادی پایان می‌یابد اما ارتش آمریکا حضورش در عراق را برای آموزش و توصیه به نیروهای این کشور حفظ می‌کند.

نیروهای ضربت آمریکا بر اساس توافق بین دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و دولت بغداد ۲۰۱۱ از عراق خارج شدند اما تعداد کمی از آنها با عنوان ائتلاف علیه داعش به این کشور برگشتند.

311311

کد خبر 1556976

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره این کشور گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه گذشته) تاکنون یمنی‌ها توانسته‌اند در عملیات‌های خود موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند.

وی بار دیگر تأکید کرد: به دنبال این مجموعه عملیات ارتش یمن و ناتوانی ائتلاف آمریکایی از مقابله با حملات پهپادی و موشکی، فرانسه و آلمان ناوهای خود را از ائتلاف خارج کرده‌اند و اکنون نیز میان اعضای باقی مانده اختلافات زیادی وجود دارد.

سخنان الیوسفی پس از آن بیان می شود که نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب حملات اخیر حود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «المسیره»، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای نظامی این کشور سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده نیز در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی نیز در اقیانوس هند با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه‌ی سریع، نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند نیز کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته شد.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد