Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگو و نائب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: وقتی بازار یک صنف از بین می‌رود لاجرم، مشاغل کاذب افزایش می‌یابند. مثلاً ممکن است دست‌فروشی افزایش یابد. حتی ممکن است با حذف کارگر و حتی کارفرما از واحدهای مجاز شغلی، آمار بزه بالا برود که این نگرانی، اجتماعی و اقتصادی است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام  اتاق اصناف ایران، مجتبی صفایی گفت: با برگزاری مدارس مجازی بازار مهر، تحت تاثیر منفی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازاری که مربوط به نوشت افزار، کیف و کفش مدرسه و روپوش مدارس است.

وی افزود: این‌ها تنها محصولات نهایی را نشان می‌دهد و وقتی مثلا از تولید روپوش مدارس صحبت می‌کنیم در واقع از تامین دکمه و نخ تا کارگاه‌های خیاطی را مد نظر داریم. در همین کارگاه‌های خیاطی و تولید روپوش مدارس، بانوان زیادی که خود سرپرست خانوار یا بدسرپست هستند، با عناوین مختلف در کارگاه‌های خیاطی فعالیت می‌کردند که با مجازی شدن مدارس، این درآمد هرچند فصلی و اندک را از دست دادند. درباره نوشت‌افزار و کیف و کفش هم، وضعیت مشابه است و امرار معاش کارگران و حتی کارفرمایان این صنوف و صنایع از تولید تا توزیع با مشکل روبرو شده است.

صفایی تصریح کرد: مجموعه این مشاغل و کسب و کار‌ها زنجیره‌ای بزرگ برای تامین ملزومات دانش آموزان را تشکیل داده‌اند که حالا با برهم ریختن اجباری نظم هر ساله در برگزاری کلاس‌های درس و آموزش‌های حضوری، تمام افراد دخیل در این نظم و زنجیره، آسیبی جدی دیده اند.

نائب رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: این قانونی کلی است که هرجا بازار هدف، آسیب ببیند، آن صنایع و مشاغلی که برای رفع نیاز آن بازار شکل گرفته‌اند آسیب جدی دیده و حتی حذف می‌شود. به همین ترتیب، در دوران کرونا بسیاری از صنوف با از دست دادن بازارشان، کسب و کارشان را از دست داده یا تغییر شغل داده‌اند.

صفایی گفت: همین اتفاق در حوزه مشاغل مربوط به اقلام مدرسه‌ای نیز افتاده است. مهمترین نگرانی در این باره این است که می‌دانیم وقتی بازار یک صنف از بین می‌رود لاجرم، مشاغل کاذب افزایش می‌یابند. مثلا ممکن است دست فروشی افزایش یابد. حتی ممکن است با حذف کارگر و حتی کارفرما از واحد‌های مجاز شغلی، آمار بزه بالا برود که این نگرانی، اجتماعی و اقتصادی است و انتظار می‌رود وقتی از حمایت از اصناف با مسئولان دولتی سخن می‌گوییم، جدی‌تر به موضوع بیاندیشند.     بیشتر بخوانید: برگزاری بیش از ۶۱ هزار گشت مشترک بازرسی/ رسیدگی به ۸۳ درصد از شکایات مردمی

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بازار اتاق اصناف ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بازار اتاق اصناف ایران اتاق اصناف ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد