Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@20:01:24 GMT

در «اربعین نگار» همراه کاروان اربعین شو

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۵۰۳۶

باز این چه شورش است که در اربعین توست باز این چه ماتم است که دلها غمین توست   زیارت اربعین از دیرباز به عنوان یکی از اعمال مهم در میان شیعیان جهان مرسوم بوده و بسیاری از خیل شیعیان نزدیک به اربعین عاشقانه و با نیت ثواب در این اجتماع بزرگ شرکت می کردند اما متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا در جهان این مراسم هم به مانند بسیاری از امور دیگر دچار تغییر شد و اکثر عاشقان حسینی برای شرکت در این مراسم باید چشم انتظار تغییر شرایط در آینده باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با توجه به در نظر گرفتن تمهیداتی، در مراسم امسال تعداد کمی از هموطنان و با رعایت شرایط خاصی توفیق حضور در این مراسم را خواهند داشت و سیل عظیمی از عاشقان حسینی باید چشم انتظار سال آینده باشند تا در این وعده گاه مشتاقان حضور یابند.   پیاده‌روی و زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در روز اربعین ریشه تاریخی دارد چرا که جابر بن عبدالله انصاری و شاگردش عطیه عوفی در سال 61 هجری با پای پیاده از مدینه حرکت کردند و در صبح اولین اربعینی که از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) می‌گذشت، به کربلا رسیدند و طبق آنچه که در منابع شیعه معتبر مشهود است در روز اربعین حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد همراه با هشتاد و چهار نفر وارد کربلا شدند و پس از گفتگو با جابر عبدالله انصاری، قبر مطهر امام (ع) را زیارت کردند و از آنجا زیارت اربعین آغاز شد   پیاده‌روی در مراسم اربعین یک توفیق عظیم و وصف ناپذیر است. توفیق رفتن به زیارت سید و سالار شهیدان در مراسم اربعین آن هم با پای پیاده، شامل عاشقان شوریده حالی می‌شود که با شیدایی خاص خود این سفر عشق را در می‌نوردند تا نهایتا کام تشنه خویش را با وصال به معشوق سیراب کنند لذا در «اربعین نگار» پذیرای خاطرات و دلنوشته های همه مشتاقان «سفر نکرده» و همه زائران «سفرکرده» خواهیم بود که در این ایام بر جان دل با خود نجوا می کنند:   این فقط پا به جاده رفتن نیست یک ملاقات ساده رفتن نیست   می رسی تا خدا درنگ نکن این فقط یک پیاده رفتن نیست

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر ابومحمد عسگرخانی هفته دفاع مقدس اربعین کربلا زیارت اربعین امام حسین اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر ابومحمد عسگرخانی هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد با اشاره به توصیه‌های بزرگان دین درباره حج گزاری اظهار کرد: روحانیون کاروانهای حج مشعل داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است و اگر کسی نیت دیگری داشته باشد این سفر را از دست داده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برنامه ریزی زائران برای استفاده از لحظه لحظه سفر حج را خواستار شد و به حاجیان توصیه کرد: زائری که برنامه ندارد سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره برداری لازم را کسب کند.

وی گفت: یک زائر باید برای قرآن خواندن و زیارت و بهره مندی از لحظات این سفر معنوی برنامه ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشود، لذا لازم است که قبل از سفر خود را از لحاظ معنوی و آمادگی جسمانی به حد مطلوب برساند.

گفتنی است؛ سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، مسؤول حراست حج و زیارت و رئیس پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در سخنان خود در این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و حراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح کردند.

کد خبر 6089109

دیگر خبرها

  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال
  • اعزام ۲ کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳