Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@10:54:07 GMT

محور «دیار عاشقان» در قم رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۵۳۴۸

محور «دیار عاشقان» در قم رونمایی شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به مناسبت هفته دفاع مقدس طی مراسمی با حضور استاندار قم از محور دیار عاشقان و سردیس جدید سرداران شهید و علما در ورودی اصلی باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم رونمایی شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم در حاشیه این مراسم گفت: محور‌های باغ موزه دفاع مقدس نامگذاری‌های مختلفی شده و در این بین یکی از محور‌های اصلی که ورودی باغ انقلاب و دفاع مقدس قم است به " دیار عاشقان" نامگذاری شده و طی یک برنامه زمان بندی شده خروجی سمپوزیوم‌های سرداران شهید و علما در این محور جانمایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمحمد موسوی منش ادامه داد: در فاز اول این محور شش سردیس شهیدان جواد دل آذر، مهدی زین الدین، اسماعیل صادقی، عباس اکبری و آیت الله سیدمحمدرضا سعیدی و سید مصطفی خمینی نصب شده است و در فاز‌های بعدی سردیس سرداران و علمای دیگر اضافه خواهد شد.

موسوی منش بیان کرد:هنرمندان برای طرحی سردیس سرداران شهید و علما می‌توانند رزومه و آثار خود را برای داوری و بررسی کارشناسی به سازمان زیباسازی شهرداری قم ارسال کنند تا پس از تایید با حضور در کارگاه فنی اقدام به طراحی و ساخت سردیس‌های جدید نمایند.

او  تصریح کرد: در ساخت سردیس شهدای رافت و مهربانی در چهره در کنار اقتدار و عظمت آن‌ها باید مورد توجه هنرمندان ارزشی باشد.

موسوی منش افزود: علاوه بر شش سردیس نصب شده در باغ موزه دفاع مقدس، سردیس شهیدان مرتضی آوینی، علی اوسطی و حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس نیز در مناطق دیگر شهر قم قرار گرفته است.

او اظهار کرد: دومین دیوارنگاره شهیدان حاج قاسم سلیمانی، سعید سامانلو و مهدی علیدوست از شهدای مدافع حرم در سطح منطقه دو در انتهای خیابان شاهد رونمایی شده است.

مدیرعامل سازمان زییاسازی شهرداری قم گفت: سومین دیوارنگاره شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس نیز به زودی در یکی از مناطق شهری قم آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس مراسم رونمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد