Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@12:46:35 GMT

تربیت نیروی متخصص و کارآفرین در البرز

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۵۵۶۵

تربیت نیروی متخصص و کارآفرین در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، بهنام غفاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، با اشاره به اینکه تقویت آموزش نیروی انسانی متخصص و کارآفرین در البرز با جدیت ادامه دارد، گفت : با هدف بهره مندی مستمر از ظرفیت های متقابل سازمانی و اجرای رویکرد آموزش مبتنی بر سفارش جهت آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآفرین متناسب با نیاز بازار کار، تفاهم نامه همکاری آموزشی به امضای مهران یوسفی رضایی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام حسن مجتبی علیه السلام استان البرز و صدیقه نجفی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید قاسم سلیمانی شهرستان نظرآباد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای در زمینه اهداف این تفاهم نامه برای مهارت آموزی و اشتغال مناطق کم برخوردار، تصریح کرد: گسترش دانش، مهارت و ارتقای توانمندسازی سرمایه های انسانی به ویژه در مناطق روستایی، عشایری و مناطق محروم شهرستان، تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر محور قرار دادن رشد بهره وری در اقتصاد، بکارگیری ظرفیت و قابلیت های متنوع جغرافیای مزیتی منطقه نظرآباد، استفاده از توان بالقوه قرارگاه در زمینه توسعه آموزش های فنی، حرفه ای و مهارتی و کمک به بهبود معیشت روستائیان و ساکنان مناطق محروم از طریق ایجاد زمینه اشتغال و ارتقای مهارت شغلی از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

وی خاطرنشان کرد: دو طرف متعهد شده اند همکاری لازم را در زمینه آموزش، مشاوره و هدایت شغلی، ارزشیابی و سنجش مهارت و رهگیری اشتغال روستائیان بعمل آورده و کارگروه مشترکی جهت پیشبرد اهداف تفاهم نامه تشکیل دهند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کارآفرین نیروی کار فنی و حرفه ای تفاهم نامه آموزش خبرگزاری فارس البرز کرج تفاهم نامه حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند گفت: در سال ۱۴۰۲ هزار و ۵۰۰ بانوی بیرجندی در ۱۹ گروه هدف آموزشی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند، حداقل یک مهارت جدید فرا گرفتند.


خانم طالبی افزود: سال گذشته ۱۱۶ دوره آموزشی در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند برگزار که در مجموع برای متقاضیان، ۱۹۲ هزار و ۱۴۶ نفر ساعت آموزش اجرا شد.


وی گفت: در این مرکز ۵ کارگاه آموزشی در حرفه‌های صنایع چوب، صنایع چرم، گوهر تراشی، هنر‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی دایر است که در آن در مجموع بیش از ۳۰ حرفه‌ی آموزشی بنا به تقاضای مهارت آموزان اجرا می‌شود.


رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند افزود: در سال گذشته به ترتیب، دانش آموزان، متقاضیان مهارت آموزی و زنان خانه دار، بیشترین شرکت کننده در بین گروه‌های هدف مهارت آموزی بوده اند.


طالبی از راه اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی مهرتاش در سال گذشته در این مرکز یاد کرد و گفت: در این نمایشگاه محصولات تولید شده کارگاه‌های آموزشی و همچنین محصولات کارآموزان مرکز که در خانه مشغول به تولید هستند عرضه می‌شود.


در این مکان علاوه بر فروش محصولات، سه غرفه در اختیار کارآموزان توانمند دوره‌های آموزشی قرار داده شده تا در تولید سفارشات تبصره ۷۵ این مرکز را همراهی کنند.

                                                                                     

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند