Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@08:55:59 GMT

مسئول نهاد رهبری: امروز عِده و عُده دشمنان ما متفاوت است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۵۸۱۰

مسئول نهاد رهبری: امروز عِده و عُده دشمنان ما متفاوت است

حجت الاسلام میراحمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر در نشستی که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: نکته ای که باید به آن توجه ویژه کرد این است که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردم محور است و در همه عرصه ها به خصوص در عرصه های دفاعی و امنیتی هم مردمی است و اگر مردم نبودند نمی‌توانست در برابر تهاجم دشمنان و ابرقدرتها که همه دست به دست هم داده بودند، دوام بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در پنج قرن گذشته مساحت کشورمان از ۳ میلیون ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع به یک میلیون و ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع رسیده است، یعنی هر کدام از حاکمان کشور در گذشته با کوچکترین تهاجمی بخشی از کشور را از دست دادند؛ چون بنیان آن ها بر اساس مردم استوار نبود.

میراحمدی ادامه داد: در مقابل اما انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی بود. در آغاز انقلاب حمله ای رخ داد که شرق و غرب در آن نقش داشتند اما مردم وارد صحنه شدند و جلوی این حمله ایستادند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه امیرکبیر گفت: ما در دوران دفاع مقدس حدود ۲۲۶ هزار شهید دادیم این شهدا از طیف های مختلف مردم هستند. یک بخشی از آنها هم از دانشجویان بودند و بیش از چند هزار نفر شهید دانشگاهی داریم که حدود نود شهید از دانشگاه امیرکبیر هستند که در عملیات‌های مختلف به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: بخشی از این شهدای دانشجو، دانشجویانی بودند که از لحاظ درسی وضعیت خیلیی خوبی داشتند و که اگر امروز می بودند بدون تردید جزو اعضای هیئت علمی دانشگاه بودند.

میراحمدی با اشاره به حضور اقشار مختلف جامعه در جبهه های دوران دفاع مقدس گفت: همین باعث شد تا یک وجب از خاک کشور به دشمن داده نشود و این محور همچنان باقی است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه امیرکبیر گفت: ما به برکت این شهدا امروز حمله نظامی نداریم، امروز دیگر کسی جرات حمله به سرزمین ایران را ندارد. البته این به معنای این نیست که جنگ تمام شده، امروز عرصه جنگ تفاوت پیدا کرده و ما امروز شاهد جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی و... هستیم.

وی گفت: امروز عِده و عُده دشمنان ما متفاوت است و رزمندگان و نوع پشتیبانی ما هم باید متفاوت باشد. امروز هم مردم می‌توانند در دفاع از کشور در عرصه اقتصادی، در عرصه سیاسی، در عرصه اجتماعی و در عرصه فرهنگی هر کدام یک مدافع و رزمنده باشند.

میراحمدی اظهار داشت: امروز جنگ تمام نشده و رزمندگان ما هنوز حضور دارند امروز محیط دانشگاه ما عرصه دفاع مقدس است برای آن آرمانهای بالاتری که همه ما باید به آن توجه کنیم. ما از فرهنگ دفاع مقدس البته استفاده می کنیم تا در عرصه های دیگر الگو بگیریم و بتوانیم دفاع درست را انجام دهیم./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: میراحمدی مسئول نهاد رهبری دانشگاه امیرکبیر رهبری در دانشگاه مسئول نهاد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: در دفاع مشکل داشتیم نه حمله

به گزارش ورزش سه، دیدار آلومینیوم و پرسپولیس در وقت‌های قانونی و وقت اضافه با تساوی به پایان رسید و در ضربات پنالتی، آلومینیوم به پیروزی رسید تا سرخپوشان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از دور رقابت‌ها کنار برود. اوسمار ویه‌را پس از این مسابقه در نشست خبری حاضر شد و در خصوص این دیدار صحبت کرد.

صحبت‌های ابتدایی؟
بازی هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیکی برایمان سنگین شد. ما نتوانستیم بازی‌ای را همیشه انجام دادیم، انجام بدهیم. آلومینیوم توانست یک ریتم ثابت را بازی کند‌. ما باید سعی کنیم اشتباهاتی را که مرتکب شدیم، جبران کنیم، چون لیگ را در پیش داریم و بازی‌ها سخت هستند.

* تعویض‌ها و خروج ستاره‌ها از زمین؟
گاهی اوقات باید تعویض‌هایی انجام بدهیم که بازیکنانی که وارد زمین می‌شوند، حس رقابت بیشتری داشته باشند. ما با همین بازیکنان تعویضی توانستیم در وقت‌های اضافه دو گل بزنیم و جلو بیفتیم. امروز مشکل ما در بخش هجومی نبود، بلکه در بخش دفاعی مشکل داشتیم. در بازی حذفی نمی‌توانیم یک گل در دقیقه ۹۵ و یک گل در دقیقه ۱۲۰ بخوریم.

* چهار شکست پرسپولیس در اراک در پنج بازی؟
در بازی قبل هم که ۱-۰ باختیم گفتم بازی با آلومینیوم در اراک خیلی سخت است. ما در این بازی متفاوت‌تر از لیگ بودیم. این بازی برای ما متفاوت بود‌. فرق این بازی با بازی قبلی این بود که بود می‌دانستیم چه کار می‌کنیم و استراتژی داشتیم. ما بعد از اینکه گل دوم را خوردیم، عیسی و دانیال شانس دو به یک داشتند که می‌توانستند گل سوم را بزنند و بازی را تمام کنند. اگر می‌توانستیم این کار را انجام بدهیم، شاید بازی تمام شده بود. آمار نشان می‌دهند که چرا چند بازی اینطور شده است.‌ ما باید بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم‌ مشکلات را حل کنیم، چون سال‌های دیگر هم اینجا بازی خواهیم داشت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • اوسمار: در دفاع مشکل داشتیم نه حمله
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • عکسی از دست‌نوشته متفاوت یک کارگر در دیدار امروز با رهبری