Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-28@14:14:26 GMT

مکاتبه پژوهشگاه صنعت نفت با ۶۰ دانشگاه

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۵۹۶۱

مکاتبه پژوهشگاه صنعت نفت با ۶۰ دانشگاه

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، میزبانی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در پژوهشگاه را ابزاری برای توسعه جریان نوآوری و ورود ایده‌های خلاقانه و فناورانه به این مجموعه برشمرد و از مکاتبه با ۶۰ دانشگاه در این زمینه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی با اشاره به طرح میزبانی از دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد، همچنین میزبانی پژوهشگاه از ۱۰۰ دانشجوی دکترا و کارشناسی ارشد به‌طور سالانه گفت: در این طرح هیچ‌گونه محدودیتی برای دانشجویان قرار نداده‌ایم و این افراد می‌توانند حتی مسائل مورد نظر خود را برای انجام رساله یا پایان‌نامه ارائه کنند و از همه امکانات و تجهیزات این مجموعه بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: به‌رغم مشکلات موجود در کشور، پژوهشگاه صنعت نفت توانسته در همه حوزه‌ها فعالیت‌های خود را به‌خوبی انجام دهد و تاکنون بیش از ۷۰ درخواست از سوی دانشگاه‌های مختلف مبنی بر انجام رساله و پایان‌نامه‌های دانشجویی به پژوهشگاه ارسال شده است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این طرح در سال ۹۹ رونمایی شده است، تصریح کرد: در این طرح دانشجوها می‌توانند موضوع‌های رساله و پایان‌نامه‌های خود را با توجه به سیاست‌های وزارت نفت، همچنین نیازهای فناورانه صنعت به پژوهشگاه ارائه کنند و با همکاری استادان راهنما کار خود را آغاز کنند.

توفیقی اظهار کرد: پژوهشگاه صنعت نفت سبدی از موضوعات مرتبط با اهداف وزارت نفت را تهیه کرده است که مسائل پیشنهادی پژوهشگاه همگی از رویدادها و نشست‌هایی است که با مدیران صنعت برگزار می‌شود و همه این موضوع‌ها برای رفع نیازهای صنعت است.

وی با بیان اینکه طرح میزبانی از دانشجویان یک مسئولیت اجتماعی برای پژوهشگاه به حساب می‌آید، تصریح کرد: در شرایط بیماری کرونا که بسیاری از دانشگاه‌ها تعطیل است یا دسترسی افراد به آزمایشگاه‌ها بسیار دشوار است، پژوهشگاه توانسته زمینه مناسبی را برای دانشجویان فراهم کند تا از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی باتجریه این مجموعه بهره‌مند شوند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با تأکید بر اینکه تاکنون با ۶۰ دانشگاه درباره طرح میزبانی مکاتبه انجام شده است، اظهار کرد: پژوهشگاه صنعت نفت، سایت مناسبی را برای این هدف طراحی کرده است که دانشجویان می‌توانند از این طریق با مسئولان مرتبط با طرح نوآوری در ارتباط باشند و فعالیت‌های خود را آغاز کنند و خوشبختانه تاکنون  تعدادی از دانشجویان در پژوهشگاه مستقر شده‌اند و مراحل اولیه تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.

توفیقی افزود: دانشجویان می‌توانند از همه امکانات آزمایشگاهی و پایلوتی و تجهیزات پژوهشگاه بهره‌مند شوند، از این رو می‌توان این موضوع را یک فرصت ایده‌آل برای دانشجویان و دانشگاه‌های کشور دانست.

منبع: شانا

کلیدواژه: پژوهشگاه صنعت نفت فناوری و نوآوری پایان نامه جعفر توفیقی پژوهشگاه صنعت نفت دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از این جزیره به عنوان پنجره تمدن خلیج فارس در حوزه فرهنگی، تاریخی و صنعتی نام برد و گفت: فرهنگ دریاپایه روایاتی در این منطقه دارد که باید آن را بازیابی و معرفی کنیم.

عادل پیغامی با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: صنعت دریاپایه مشتمل بر ۲۴ فعالیت است و جزیره جهانی قشم به تنهایی توانایی بهره‌برداری از همه بخش‌های این صنعت را دارد.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین زمینه فعالیت‌های دریاپایه به حوزه لجستیک، فعالیت‌های شیلاتی و شناورسازی مربوط می‌شود، افزود: امروز قشم با توان بالای پرورش ماهی و میگو، لارو میگو، بچه ماهی و ماهی در قفس به مهم‌ترین قطب شیلاتی کشور تبدیل شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، در زمینه تولید انواع شناورها اعم از لنج‌های چوبی و فایبرگلاس، مسافربری، تفریحی، آلاچیق‌ و هتل‌های دریایی، آمبولانس دریایی و موارد دیگر هم در سطح بسیار عالی قرار داریم.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۱۲ واحد لنج‌سازی در قشم با تولید ۵۰ فروند در سال فعالیت دارند که محصولات خود را به کشورهای آفریقایی، هند و حوزه خلیج فارس صادر می‌کنند و این صنعت دریاپایه از سودآوری بالایی برخوردار است.

این مسئول با اعلام اینکه ۶۰ درصد نفت دنیا از مسیر آبراه حیاتی خلیج فارس تامین می‌شود، بیان کرد: بانکرینگ، صنعت دریاپایه بسیار ارزشمندی در حوزه ارزآوری است که در قشم، در حال حاضر فقط بخش سوخت‌رسانی آن تکمیل شده است.

وی ادامه داد: با تکمیل زنجیره بانکرینگ اعم از امکانات تعمیرات شناورها، فروش مواد غذایی، خدمات هتلینگ، خدمات درمانی، فروش آب معدنی و اینترنت اشیا می‌توان بخش مهمی از درآمد بالای این صنعت را از آن خود کنیم.

پیغامی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دریاپایه مهم‌ترین رکن و رویه اقتصادی این منطقه در بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است.

 نشست ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس تهران در سالن مرکز بین‌المللی رشد این سازمان امروز هشتم اردیبهشت برگزار شد.

این نشست با هدف همکاری‌های علمی و مطالعاتی با حضور شماری از استاتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس از جمله سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در سالن مرکز بین‌المللی رشد سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

در ادامه این نشست حاضران پرسش‌هایی در مورد مزیت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره قشم، میزان صادرات این منطقه در سال گذشته، برنامه‌های آتی سازمان در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و امکان مشارکت دانشگاهیان در پیشبرد اهداف کلان منطقه آزاد مطرح کردند.

دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه شهید مدرس تهران پس از پایان این نشست به اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از پارک زیست فناوری، شرکت تمیم در شهرک کاوه، شرکت نفت سازه و مدکندآلو بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه