Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه صنعت برق در کشور با مکانیزم اقتصادی اداره نمی‌شود از کاهش وابستگی به نیروگاه‌های آبی تا ۴ سال آینده خبر داد. خبرگزاری میزان - «همایون حائری» در برنامه رادیویی در مسیر توسعه، گفت: صنعت برق با مکانیزم اقتصادی اداره نمی‌شود عدم تناسب روابط مالی و اقتصادی جاری با نیاز‌ها و پتانسیل برق و الزامات محیط کسب و کاری که وجود دارد مشکل فعلی صنعت برق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی انباشت بدهی‌های صنعت برق و واقعی نبودن قیمت برق و قیمت تکلیفی را از اشکالات این حوزه برشمرد و گفت: امید است به کمک دولت و مجلس و نهاد تنظیم‌گر برق که قرار است به زودی مستقر شود این موارد پیگیری و اصلاح شود.   وی در تشریح دلایل خاموشی‌های امسال گفت: از ۸۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های ما ۱۲۵۰۰ تا مربوط به نیروگاه‌های آبی‌است و کاهش نزولات آسمانی خشکسالی و افزایش دما باعث شد که این نیروگاه‌های آبی ما نتوانند این میزان را تولید کننده و حدود ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید واحد‌های برق آبی ما از مدار خارج شد.   حائری افزود: باید به نوعی وابستگی مان را به نیروگاه‌های آبی کاهش دهیم و برنامه ارائه شده وزیر نیرو مبنی بر اینکه طی چهار سال بتوانیم ۳۵ هزار مگاوات واحد حرارتی و تجدیدپذیر داخل مدار بیاوریم قطعاً وابستگی ما را به نیروگاه‌های آبی کاهش خواهد داد.   معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین میزان مصرف و نوع مصرف که غالباً نوع مصرف سیستم سرمایشی است را از دیگر عوامل خاموشی‌های امسال برشمرد و گفت: به ازای یک درجه افزایش دما ۱۵۰۰ مگاوات رشد مصرف داریم که باید نوع مصرف مان را اصلاح و منطقی کنیم.   وی همچنین با اشاره به برخی برنامه‌های وزارت نیرو گفت: طی این برنامه‌ها استقلال به استان‌ها در خصوص حوزه برق داده می‌شود که می‌تواند در جهت توسعه استانی کمک بسزایی داشته باشد.   حائری در پایان با اشاره به صدور برق کشور گفت: در حال حاضر صادرات ما با کشور‌های همسایه برقرار و در حال انجام است به طوری که طی برنامه‌ای که از دو سال قبل آغاز شده شبکه برق ما که ظرفیت ۸۰ هزار مگاواتی دارد به شبکه بزرگ روسیه که ظرفیت ۲۵۰ هزار مگاواتی دارد وصل می‌شود. کار‌های مطالعاتی آن نیز در حال انجام است و در این صورت می‌توانیم در شرایط بسیار بهینه، صادرات و واردات داشته باشیم.   بیشتر بخوانید: سخنگوی صنعت برق: محدودیتی برای مصارف برق صنایع وجود ندارد   انتهای پیام/ برچسب ها: صنعت برق وزارت نیرو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صنعت برق وزارت نیرو نیروگاه های آبی هزار مگاوات وزیر نیرو صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌استاندار مازندران امروز جمعه در بازدید از نیروگاه نکا با بیان اینکه این نیروگاه یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشوراست گفت: نیروگاه نکا اکنون با برخی چالش‌ها از جمله پسروی دریای خزر، کاهش ورودی آب به سیستم خنک کننده و فرسودگی تجهیزات روبرو است.

یوسف نوری با بیان اینکه همه این چالش ها سبب شده است نیروگاه با ظرفیت کامل کار نکند، افزود: متخصصان این نیروگاه با استفاده از توان داخلی بخش‌های زیادی از تجهیزات این نیروگاه را بازسازی کرده اند

او با بیان اینکه لایروبی حوضچه آب این نیروگاه اکنون در حال انجام است، خواستار سرعت بخشی در این کار شد و ادامه داد: نیروگاه نکا دارای نیرو‌های فنی فعال، با دانش و تجربه است و باید از روش‌های مالی جدیدی استفاده کرد که پایدار باشد و مردم در آن مشارکت داده شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه نکا نیز با بیان اینکه چالش بزرگ این نیروگاه کاهش سطح آب دریا است، گفت: با وزیر نیرو و مجموعه خاتم الانبیا در رابطه با سرعت بخشی به اجرای لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه رایزنی شده است

نورالله ادبی فیروزجایی افزود: اگر صنعت برق با تمام ظرفیت‌پای کار باشد نمی‌تواند تامین کننده شدت مصرف انرژی در کشور و استان مازندران باشد.

دیگر خبرها

  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • اینفوگرافیک/ ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور