Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@00:14:10 GMT

۵۵۰ پرواز برای رفت و برگشت زائران اربعین

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۶۳۰۹

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: ۵۵۰ سفر هوایی برای رفت و برگشت زائران اربعین تدارک دیده شده است.

خبرگزاری میزان - مهر نوشت: مقصود اسعدی سامانی درباره مشکلاتی که زائران برای خرید بلیت با نرخ مصوب دارند، گفت: کسانی که می‌خواهند بلیت اربعین تهیه کنند، به دفاتر فروش بلیت مراجعه و بلیت‌ها را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه ایرلاین‌ها ملزم به فروش بلیت دوطرفه در صورت درخواست زائران هستند، گفت: بلیت بخشی از پرواز‌های در نظر گرفته شده برای اربعین به فروش رفته است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: بر اساس آخرین توافق بین سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی مقرر شد قیمت بلیت پرواز‌های تهران-نجف-تهران ۵ و مشهد-نجف-مشهد ۶ میلیون تومان و قیمت بلیت یکطرفه مسیر‌های تهران-نجف و مشهد-نجف نیز به ترتیب ۳.۲ و ۴ میلیون تومان باشد.

وی خاطرنشان کرد: نرخ بلیت پرواز‌های دوطرفه اربعین از فرودگاه‌های کرمان، زاهدان و یزد به نجف ۶ و در بقیه فرودگاه‌ها ۵ میلیون تومان تعیین شده است.

اسعدی سامانی افزود: تا کنون ۵۵۰ مجوز پرواز برای رفت و برگشت زائران اربعین برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از سوی سازمان‌های هواپیمایی کشوری ایران و عراق صادر شده است؛ ۱۲ شرکت هواپیمایی ایرانی در پرواز‌های اربعین امسال مشارکت می‌کنند.

وی ادامه داد: ایرلاین‌ها در دفاتر اصلی خود در حال فروش دو طرفه هستند؛ اما برخی مسافران از وب سایت‌های فروش بلیت اقدام به خرید می‌کنند که موتور‌های جستجوی این سایت‌ها، امکان عرضه بلیت‌های دوطرفه را ندارند، اما دفاتر فروش بلیت خود ایرلاین‌ها این امکان را فراهم کرده‌اند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: ویزای گروهی صادر نمی‌شود و برای افرادی که در سامانه سماح نام نویسی کرده‌اند، از طریق هماهنگی‌های به عمل آمده با سفارت عراق، صادر خواهد شد؛ صدور بلیت منوط به داشتن ویزاست؛ دفاتر فروش بلیت و آژانس‌ها ویزا نمی‌دهند و فقط مسافری که ویزا را از قبل تهیه کرده باشد می‌تواند بلیت از دفاتر خدمات مسافرت هوایی تهیه کند.

بیشتر بخوانید: قیمت‌ بلیت پرواز‌های اربعین نهایی شد

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اربعین اخبار اقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اربعین اخبار اقتصادی انجمن شرکت های هواپیمایی فروش بلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد