Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارداد فروش زیردریایی هسته ای آمریکا و انگلیس به استرالیا، نه تنها با اعتراض پاریس، پکن و مسکو، بلکه با خشم و نگرانی بسیاری از شهروندان و گروه های مخالف سلاح های هسته ای این کشور و حتی نیوزیلند روبرو شده است.

به گزارش برنا، از تارنمای سی ان ان؛ بر اساس قراردادی به نام پیمان آکوس که به تازگی آشکار شده، انگلیس و آمریکا به عنوان بخشی از این پیمان دفاعی سه جانبه، فناوری و تخصص ساخت زیردریایی هایی دارای پیشرانه هسته ای را در اختیار استرالیا قرار خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام که موجب لغو توافقنامه درازمدت فرانسه برای فروش زیردریایی متعارف (با موتور دیزلی - گازوئیل سوز) به استرالیا شد، خشم و اعتراض بسیار پاریس را برانگیخت، اما بسیاری از شهروندان خود این کشور نیمکره جنوبی به همراه گروه های مخالف ضد هسته ای به علت نگرانی از تبدیل شدن این پیمان به راه ورود صنعت انرژی هسته ای به کشورشان، به شدت با آن مخالفت کرده اند.

جاسیندا آردن نخست وزیر نیوزیلند نیز در تماس شخصی با اسکات موریسون همتای استرالیایی اش، به او یاد آوری کرد که از این شناورها در آب های سرزمینی نیوزیلند استقبال نمی شود که از ۱۹۸۴ منطقه عاری از تسلیحات هسته ای بوده است.

تاکنون ۶ کشور انگلیس، آمریکا، چین، هند و فرانسه در ناوگان خود، زیردریایی با نیروی پیشرانه هسته ای داشته اند و بسیاری از اقتصادهای پیشرفته مانند ایالات متحده و انگلیس از انرژی هسته ای برای تولید برق استفاده می کنند به گونه ای که ۷۰ درصد برق مصرفی فرانسه از این منبع تامین می شود.

بر اساس آمار آژانس بین المللی انرژی؛ انرژی هسته ای دومین منبع تامین برق بدون انتشار کربن در جو زمین پس از نیروی برقابی به شمار می رود. اکنون نزدیک به ۱۰ درصد برق جهان توسط بیش از ۴۴۰ دستگاه رآکتور تولید می شود.

بر اساس آمار انرژی هسته ای جنرال الکتریک هیتاچی؛ اورانیوم فلز سنگینی است که در صخره ها و بستر دریا یافت می شود و تکه ای از اورانیوم غنی شده به اندازه پاک کن چسبیده به انتهای مداد، حاوی انرژی معادل یک تن (۱۰۰۰ کیلو) زغال سنگ یا سه بشکه نفت خام است. با اینکه اورانیوم در هنگام تولید انرژی، هیچ گونه گاز گلخانه ای تولید نمی کند، اما معمولا در هنگام استخراج آن، گازهای گلخانه ای منتشر می شود  و فرآیند غنی سازی آن هم به کربن نیاز دارد.

 

   

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استرالیا انرژی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ قرارداد هوگو اکیتیکه با آینتراخت فرانکفورت دائمی شد

هوگو اکیتیکه در آلمان می ماند.

طرفداری | قرارداد قرضی هوگو اکیتیکه، مهاجم 21 ساله پاری سن ژرمن با آینتراخت فرانکفورت دائمی شد.

با اعلام باشگاه آینتراخت فرانکفورت، بند خرید قرارداد قرضی هوگو اکیتیکه فعال شد تا این بازیکن به صورت دائمی به این باشگاه آلمانی منتقل شود. قرارداد هوگو اکیتیکه با آینتراخت فرانکفورت پنج ساله و تا تابستان 2029 است. طبق گزارش ها بند خرید قرارداد هوگو اکیتیکه 16 میلیون یورو بوده است.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • رسمی؛ قرارداد هوگو اکیتیکه با آینتراخت فرانکفورت دائمی شد