Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه حفظ سلامت دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد گفت: با رعایت پروتکل‌های ابلاغی سال تحصیلی جدید با حضور دانش‌آموزان در مدارس آغاز می‌‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محسن موحدی‌فرد بعد از ظهر امروز در نشست آنلاین با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت بازگشایی مدارس اظهار داشت: تجربه آموزش مجازی در دو سال گذشته و در زیست بوم کرونا تجربه خوبی حاصل شد و علی رغم اینکه تاکنون طی سال‌های قبل در تدریس سیستمی اقدامی نشده بود در این بازه با همراهی اولیا و مربیان مدارس این روند به خوبی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خوشبختانه واکسیناسیون فرهنگیان در سطح گسترده انجام شد و شاهد گشایش مدارس هستیم که طبق آمار رسمی 85 درصد فرهنگیان واکسینه شدند اما قطع به یقین بیش از 95 درصد از معلمان واکسن خود را دریافت کردند، همچنین‌ واکسیناسیون برای دانش‌آموزان هم آغاز شده و امیدواریم در ظرف مدت کوتاهی همه دانش‌آموزان 12 تا 18 و سپس 7 تا 12 سال واکسن خود را دریافت کنند.

وی گفت: سال تحصیلی جدید با 285 هزار 965 دانش‌آموز آغاز می‌کنیم و از مهر ماه در 3017 آموزشگاه و در 10 هزار 987 کلاس درس انجام می‌شود و این یک رکورد محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: سیاست کلی ما بر بازگشایی و حضوری بودن مدارس و در سال جدید است که با رعایت چند اصول این امر محقق می‌شود.
موحدی فرد افزود: اولین اصل مهم و خط قرمز ما سلامت همه دانش‌آموزان است و بنا نیست ذره‌ای پا عقب بگذاریم، همچنین وظیفه خود می‌دانیم که همه والدین را در خصوص بازگشایی مدارس اقناع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: در شرایط کرونا بسیار نگران دانش‌آموزان دوران ابتدایی خصوصا دانش‌آموزان پایه اول و دوم هستیم، امسال حدودا دو هزار نفر مردودی پایه اول داشتیم و آمار ترک تحصیل ما به شدت زیاد بوده است که در حال بررسی هستیم که دانش‌آموزان مهاجر هم پیگیری شوند.

وی گفت: با رعایت پروتکل صفر شش همه مدارس حضوری می‌شوند و طبق سرآنه آموزش در‌ کلاس‌ها نهایت 15 دانش‌آموزان حضور خواهند داشت، بر این اساس حتی اگر مجبور باشیم پایه‌های بالاتر را غیر حضوری برگزار می‌کنیم اما تمام پایه‌های ورودی حضوری برگزار شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خاطر نشان کرد: تاکنون 92 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام شدند و در حال پیگیری وضعیت دانش‌آموزان پی هستیم که ثبت‌نام نکردند، به زودی اعلام خواهیم کرد که تمام دانش‌آموزان برای تحصیل در سال جدید ثبت‌نام شدند.

موحدی‌فرد با بیان اینکه در استان 5550 کلاس درس کم داریم گفت: تنها در خود شهرستان یزد 200 مدرسه 12 کلاسه کم داریم، به این دلیل که انبوه سازان به وعده خود عمل نکردند و در شهرک‌های مسکونی که ساخته شدند طبق قانون مصوب مدرسه مورد نیاز را ایجاد نکردند.

وی با قدردانی از حمایت‌های خیرین بیان کرد: مدارس فرسوده زیادی داریم که نیاز به تعمیر دارند که با جذب اعتبار دولت و همراهی خیران می‌توان بخشی از کمبود کلاس‌های درس را جبران کرد، علاوه بر این در همچنان در حدود سه هزار عدد تبلت برای دانش‌آموزان نیاز است.

حضور کلاس‌اولی‌ها در مدارس چگونه است؟بازگشایی حضوری مدارس نیازمند توزیع سرانه بهداشتیمدارس روستایی و عشایری با جمعیت کلاس‌های 15 نفر از ابتدای مهرماه باز می‌شود

موحدی فرد در خصوص وضعیت اشتغال و اینکه بیکاری فارغ‌التحصیلان در استان یزد بالا است بیان کرد: ما طبق دستورالعمل وزارتخانه باید 50 درصد دانش‌آموزان را در رشته‌های کار و دانش داشته باشیم اما این آمار در یزد 39.7 درصد است و یک برنامه 10 ساله نیاز است تا به حد معقول 50 درصد دست یابیم با برنامه‌های که در نظر گرفته شده و با توجه به هدایت تحصیلی از پایه نهم قصد داریم طرف سه سال به وضعیت مطلوب برسیم.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای مدرسه محوری بسیاری از اختیارات را به شهرستان‌ها و مناطق واگذار کردیم، این هدف نیاید در کلام شفاهی بماند و باید در عمل به سمت مدرسه محوری حرکت کنیم که مهم‌ترین رکن ما برای تحقق این امر انجمن اولیا و مربیان مدارس است، هر چه قدر این انجمن قوی‌تر باشد قطعا دستاوردهای و پیشرفت‌های بهتری را در دانش‌آموزان شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نقی سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش قزوین گفت: ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش آموز را در ۱۶۷۰ مدرسه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج گسترده‌ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبرو بودیم و کار برای ما سخت شده بود، تاکید کرد: ۱۰۳۰ نفر از معلمان در سال گذشته در استان قزوین بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تقریباً به همین میزان نیز در سال گذشته معلم جذب نظام آموزشی استان قزوین شد، تاکید کرد: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: معوقات دی، بهمن و اسفند ماه فرهنگیان و نیرو‌های خرید خدمت و کلیه بدهی حوزه امتحانات به همراه هدیه روز معلم طی یک تا ۲ روز آینده به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در سال گذشته برای تجهیز مدارس فن و حرفه‌ای ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده بود که این رقم در سال جدید با افزایش صد در صدی به ۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی مدارس با ۵۰ درصد رشد از ۳۳ سانتیمتر به ۴۸ سانتیمتر رسید، عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۷۴ چمن مصنوعی در مدارس استان ساخته شده و امیدواریم این تعداد به ۱۰۰ زمین چمن افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ۷۵ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در قزوین تحصیل می‌کنند این آمار را افزایشی خواند و عنوان کرد: ۸ نفر از این دانش آموزان دختر و ۶۷ نفر نیز دانش آموز پسر هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹۰ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شدند که موفق شدیم با همراهی دستگاه‌های دیگر ۴۶۱ نفر را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

دیگر خبرها

  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • حال مساعد مصدومان حادثه تصادف اتوبوس دانش‌آموزان یزدی
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • ۱۰ مصدوم در حادثه اتوبوس حامل دانش‌آموزان یزدی در محور یزد-طبس
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت