Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر سودان اعلام کرد، تلاش کودتا از داخل و خارج نیروهای مسلح برنامه‌ریزی شده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان در واکنش به تلاش کودتا در کشورش گفت: تدابیر فوری را برای حمایت از روند انتقالی در نظر خواهیم گرفت و باید از دولت انتقالی حمایت و پشتیبانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: عزم ملت ما قوی‌تر از رخدادهای اخیر در کشور است. وحدت گروه‌های آزادی و انقلاب تضمین کننده گذار مدنی دموکراسی است.

نخست‌وزیر سودان تاکید کرد: کودتا درسی است که اجازه بررسی واقعی و جدی اوضاع کشور و تصحیح اشتباهات را می‌دهد.

حمدوک تاکید کرد: کمیته‌ای ویژه تصمیمات فوری برای انهدام سیستم ۳۰ ژوئن را صادر خواهد کرد.

نخست‌وزیر افزود: این تصمیمات فوری برای حفظ دوره گذار است و باید شراکت کنونی تقویت شود. ما گام‌هایی برای تکمیل ساختارهای قدرت انتقالی برخواهیم داشت.

او اشاره کرد: قبل از تلاش کودتا برای ایجاد آشوب در شهرها و بستن مسیرها در شرق سودان برنامه ریزی شده بود.

در این راستا، حمزه بلول، سخنگوی دولت سودان گفت: رهبران کودتای نافرجام بازداشت شدند.

این سخنگو به تلویزیون رسمی این کشور گفت: صبح امروز تلاش کودتای نافرجام که از سوی افسران نیروهای مسلح و بقایای نظام سابق طرح‌ریزی شده بود، مهار شد.

او اضافه کرد: رهبران نظامی و غیرنظامی این کودتا بازداشت شدند. در حال حاضر بعد از نابودی آخرین خاستگاه‌های کودتا در پادگان الشجره عاملان تحت بازجویی هستند. سیستم‌های مربوطه نیز به تعقیب بقایای نظام سابق که در تلاش کودتا شرکت داشتند، ادامه می‌دهند.

بلول ادامه داد: انقلاب گذشت و موسسات جامعه مدنی مورد حمایت هستند و ما از گروه‌های انقلابی می‌خواهیم بیدار باشند و به مقابله با تلاش‌های مکرر برای نابودی انقلاب بپردازند.

همچنین تلویزیون سودان به نقل از ابوهاجه، مشاور اطلاع‌رسانی فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور گزارش داد، تلاش کودتا مهار شد. تمام شرکت‌کنندگان در این تلاش نافرجام بازداشت شدند.

نیروهای امنیتی و نظامی صبح امروز، تلاش کودتای تعدادی از افسران را خنثی و تمام عاملان را بازداشت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كودتا سودان نخست وزیر سودان نیروهای مسلح تلاش کودتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان حجت الاسلام والمسلمین علیداد ی سلیمانی در این دیدار  گفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با ولایت مداری  و تکیه بر توان و اقتدار نظامی؛ محبوبیت زیادی  بین مردم ایران اسلامی و سایر  ملتهای  جهان دارد . 
همچنین در نشست فرماندهان سپاه ثارالله استان و قرارگاه منطقه جنوب شرق ارتش اعلام شد هدف نیروهای مسلح حفاظت از نظام، آرمانهای انقلاب و خدمت به مردم است.
در این نشست سردار نظری گفت عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور ما است.
امیر غلامعلیان هم گفت نیروهای مسلح با اتحاد و فرماندهی حکیمانه رهبر معظم انقلاب به درجه بالایی از بازدارندگی رسیده اند .

دیگر خبرها

  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور