Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر سودان اعلام کرد، تلاش برای کودتا از داخل و خارج نیروهای مسلح برنامه‌ریزی شده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان در واکنش به تلاش برای کودتا در کشورش گفت: تدابیر فوری را برای حمایت از روند انتقالی در نظر خواهیم گرفت و باید از دولت انتقالی حمایت و پشتیبانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: عزم ملت ما قوی‌تر از رخدادهای اخیر در کشور است. وحدت گروه‌های آزادی و انقلاب تضمین کننده گذار مدنی دموکراسی است.

نخست‌وزیر سودان تاکید کرد: کودتا درسی است که اجازه بررسی واقعی و جدی اوضاع کشور و تصحیح اشتباهات را می‌دهد.

حمدوک تاکید کرد: کمیته‌ای ویژه تصمیمات فوری برای انهدام سیستم ۳۰ ژوئن را صادر خواهد کرد.

نخست‌وزیر افزود: این تصمیمات فوری برای حفظ دوره گذار است و باید شراکت کنونی تقویت شود. ما گام‌هایی برای تکمیل ساختارهای قدرت انتقالی برخواهیم داشت.

او اشاره کرد: قبل از تلاش کودتا برای ایجاد آشوب در شهرها و بستن مسیرها در شرق سودان برنامه ریزی شده بود.

در این راستا، حمزه بلول، سخنگوی دولت سودان گفت: رهبران کودتای نافرجام بازداشت شدند.

این سخنگو به تلویزیون رسمی این کشور گفت: صبح امروز تلاش کودتای نافرجام که از سوی افسران نیروهای مسلح و بقایای نظام سابق طرح‌ریزی شده بود، مهار شد.

او اضافه کرد: رهبران نظامی و غیرنظامی این کودتا بازداشت شدند. در حال حاضر بعد از نابودی آخرین خاستگاه‌های کودتا در پادگان الشجره عاملان تحت بازجویی هستند. سیستم‌های مربوطه نیز به تعقیب بقایای نظام سابق که در تلاش کودتا شرکت داشتند، ادامه می‌دهند.

بلول ادامه داد: انقلاب گذشت و موسسات جامعه مدنی مورد حمایت هستند و ما از گروه‌های انقلابی می‌خواهیم بیدار باشند و به مقابله با تلاش‌های مکرر برای نابودی انقلاب بپردازند.

همچنین تلویزیون سودان به نقل از ابوهاجه، مشاور اطلاع‌رسانی فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور گزارش داد، تلاش کودتا مهار شد. تمام شرکت‌کنندگان در این تلاش نافرجام بازداشت شدند.

نیروهای امنیتی و نظامی صبح امروز، تلاش کودتای تعدادی از افسران را خنثی و تمام عاملان را بازداشت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كودتا سودان نخست وزیر سودان نیروهای مسلح تلاش کودتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم

حسین عوض، وزیر امور خارجه سودان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان ضمن تبریک انتصاب وزیر امور خارجه جدید سودان، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت ک حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن