Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دبیرچهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه حسینی در آیین رونمایی از این پوستر در محل اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان بیان کرد: این سوگواره به عنوان محوری ترین برنامه وزارت ارشاد در حوزه اربعین است که از یکم تا پنجم مهر امسال در اهواز برگزار می شود.

مصطفی بوعذار افزود: طرح اولیه این سوگواره چهار سال پیش در مسیر زایران اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه و شلمچه اتفاق افتاد و بازخورد بسیار خوبی در سطح کشور داشت؛ با طراحی این سوگواره اجرای نمایش های تعزیه فارسی و عربی به همراه نمایش های خیابانی منتخب هنرمندان برتر تئاتر کشور، در این مسیر بسته فرهنگی برای زایران حسینی تعریف شد که تا پیش ازآن وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال به دلیل بسته بودن مرز زمینی چذابه و شلمچه، و شرایط شیوع کرونا این سوگواره در اهواز و در بیش از ۱۱ نقطه مکانی در بوستان‌ها و برخی مساجد شاخص در اهواز با حضور گروه‌های تعزیه و نمایش خیابانی اجرا خواهد شد.

دبیرچهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه حسینی گفت: در این سوگواره استان های مختلف حضور دارند که رشد چشمگیری نسبت به دو سال گذشته داشته است. در سومین دوره  از این سوگواره ۱۲ اثر شرکت داشتند ولی  امسال بیش از  ۲۰۰ اثر نمایشی مورد تایید قرار گرفت. همچنین در بخش تعزیه ۶۰ اثر نمایشی از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۱۲ اثر تعزیه و شبیه خوانی پذیرفته شد.

وی با اشاره به اینکه استان های بوشهر ، لرستان ،اصفهان ،آذربایجان شرقی ، خوزستان، در بخش خیابانی این سوگواره شرکت کردند ادامه داد: در بخش نمایش‌های خیابانی ۵۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد که هشت اثر به عنوان منتخب اجرا در اهواز انتخاب شدند.

بوعذار افزود: این آثار توسط ترکیبی از داوران و هنرمندان شاخص استان خوزستان و تهران ارزیابی شده‌اند. در بخش خیابانی این جشنواره سید وحید فخرموسوی ازتهران و هنرمند شاخص آقای پژمان شاکری از لرستان و بهمن تقی پور از هنرمندان خوزستان کار ارزیابی و انتخاب آثار این سوگواره را به عهده داشتند.

وی گفت: در بخش تعزیه نیز استاد محمود فرهنگ از استان تهران به همراه عبدالمحمد نعناکار از شهرستان دزفول ازپیشکسوتان عرصه تعزیه و آقای خسرو شهیدی از دشت آزادگان کار ارزیابی آثار را به عهده داشتند؛همچنین مجالس تعزیه از نسخ معتبری توسط گروه های شناخته شده استان خوزستان شامل شهرهای شوشتر، آبادان ،شوش و اهواز تهیه شده که به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

در این آیین سیمین کوچک اندام در حکمی از سوی مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان به عنوان مدیر روابط عمومی چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه حسینی معرفی شد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس تعزیه تئاتر خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس تعزیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس تعزیه تئاتر خوزستان اهواز سوگواره ملی تئاتر میدانی تعزیه حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رفعتی نوایی ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با توجه به نیاز روز افزون استان خوزستان به منظور درمان نوزادانی که دچار بیماری و نیازمند بستری در بخش نوزادان هستند، بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان تحت عنوان ان‌آی‌سی‌یو (NICU) در بیمارستان طالقانی اهواز راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: بخش یادشده با برخورداری از ۱۲ تخت NICU، ۱۸ تخت نوزادان و همچنین با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و حضور پزشکان متخصص، فوق تخصص و اعضای هیأت علمی دانشگاه، در یک فضای فیزیکی بسیار مناسب راه‌اندازی شده است.

رفعتی اظهار کرد: با راه‌اندازی بخش مذکور، بار مراجعات به سایر مراکز ارائه‌دهنده خدمات به نوزادان کاهش خواهد یافت که خدمتی دیگر در راستای ارائه مطلوب خدمات درمانی به مردم استان خوزستان است.

کد خبر 6098242

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • فروش میلیاردی یک تئاتر در دو هفته
  • «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
  • بارش باران در اهواز
  • تیم تراکتور امروز در اهواز به میدان می‌رود
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند