Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@17:36:18 GMT

آغاز مرحله جدید برخورد با قاچاق پوشاک از اول مهرماه

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۸۱۸۳

‍‍‍‍‍‍

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آغاز مرحله جدید برخورد با قاچاق پوشاک از اول مهر خبر داد و اعلام کرد: با فروشگاه‌هایی که شناسه کالا ندارند، برخورد خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پورکاظم در گفتگوی ۱۸:۳۰ با بیان اینکه در ۳ سال اخیر کاهش چشمگیری در قاچاق پوشاک داشتیم، افزود: تولید داخل پوشاک ما مزیت مطلق دارد و ارتقای کیفیت این کالای ایرانی، باعث شده پوشاک یکی از محدود کالا‌هایی باشد که نیاز به پوشاک خارجی را برطرف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: برآورد میزان قاچاق پوشاک در ایران ۲.۶ میلیارد دلار است که امروز با یک کاهش چشمگیری در این باره مواجه هستیم و کاهش قاچاق پوشاک هم در سال جاری حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار، تخمین زده شده است.

او ادامه داد: این کاهش یکی از امید‌های اصلی است که تولیدکنندگان داخلی به حجم تولید و اضافه تولیدات خود اذعان دارند.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: برند‌های خارجی مظهر اصلی پوشاک قاچاق هستند که هیچ گاه مجوز تولید و فعالیت در کشور نداشتند و هرجا این برند‌ها روی پوشاکی پیدا شوند، باید "محرزِ قاچاق" تلقی و از بازار جمع آوری شوند.

پورکاظم درباره شیوه جمع آوری پوشاک قاچاق از فروشگاه‌ها و بازار هم این طور توضیح داد:
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی او ادامه داد: مراجع قضایی با استعلام از سامانه شناسه کالا، امکان شناسایی کالای قاچاق از کالای تولیدی را دارند و تمامی تولیدکنندگان باید هرچه سریع‌تر نسبت به شناسه‌دار کردن اجناس خود اقدام کنند.

او افزود: از این پس با فروشگاه‌هایی که شناسه کالا ندارند برخورد می‌شود.

پورکاظم در خصوص دلایل کامل اجرا نشدن برخورد با قاچاق پوشاک گفت: طی ماه‌های اخیر کندی در جمع آوری پوشاک قاچاق داشته ایم که این امر به خاطر پایین بوده رغبت فروشندگان به تهیه شناسه کالا بوده است.

این مقام مسئول افزود: اکنون یک تا دو ماه مهلت برای فروشندگان در نظر گرفته شده و پس از آن با افراد متخلف برخورد قضایی می‌شود. برچسب ها: پوشاک قاچاق ، قاچاق کالا ، وارادت پوشاک ، پوشاک خارجی ، برندهای پوشاک ، شناسه کالا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پوشاک قاچاق قاچاق کالا پوشاک خارجی برندهای پوشاک شناسه کالا قاچاق پوشاک پوشاک قاچاق شناسه کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس شعبه هشتم بدوی شهرستان اصفهان گفت: پرونده حمل کالای قاچاق جاسازی شده در یک دستگاه کانتینر به ارزش ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال در شعبه هشتم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان اصفهان رسیدگی شد.
سید عبد الرحیم قاسمی افزود: شعبه پس از بررسی پرونده علاوه بر ضبط کالای قاچاق متهم را به پرداخت پنج میلیارد و ۹۴۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل