Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از شبکه الجزیره، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سخنرانی امروز خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: اپیدمی کرونا نقاط ضعف در نظام امنیت جمعی ما را نمایان ساخت.

وی افزود: قطر از ارائه کمک به نهادهای بین المللی دست اندرکار مبارزه با کرونا دریغ نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر قطر تاکید کرد: سهیم شدن در راهکار مسالمت آمیز بحران‌ها و نزاع‌ها از اولویت‌های قطر است. اعلانیه العلا در راستای تجسم یافتن اصل حل اختلافات بر اساس همکاری و منافع مشترک بود.

شیخ تمیم ادامه داد: اختلافات جز با گفتگوی عقلانی مبتنی بر احترام متقابل حل نخواهد شد. ما در سال جاری شاهد موارد متعددی از اقدامات نقض کننده اسرائیل در قدس اشغالی و مقدسات اسلامی و مسیحی بودیم.

وی گفت: جامعه جهانی باید در راستای حل و فصل مسالمت آمیز و فراگیر و عادلانه مساله فلسطین حرکت کند.

امیر قطر در ادامه اعلام کرد: جامعه جهانی باید به مسئولیت خود در تحقق راهکار حل و فصل فراگیر در افغانستان حرکت کند. قطر از هیچ تلاشی در تخلیه هزاران نفر از افغانستان به عنوان یک وظیفه انسانی دریغ نکرد.

شیخ تمیم تاکید کرد: ما با شرکایمان تلاش خود را برای حفظ دستاوردهایی که در نشست دوحه محقق شد، به کار خواهیم بست. جامعه جهانی باید به افغانستان کمک کند و ادامه گفتگو با طالبان ضروری است.

وی گفت: بارها بر اهمیت شورای همکاری خلیج فارس و پایبندی ما به حل هر گونه اختلافی از طریق گفتگوی سازنده تاکید کرده‌ایم.

درباره ایران هم تاکید کرد: حل اختلافات و اختلاف نظرها با ایران جز با گفتگوی عقلانی مبتنی بر احترام متقابل میسر نخواهد شد.

وی درباره سوریه هم گفت: اهمال کاری درباره موضوع سوریه جایز نیست و جامعه جهانی باید در راستای تشدید تلاش‌ها برای پایان این بحران حرکت کند.

امیر قطر درباره لیبی هم اعلام کرد: تحولات مثبتی که طی سال جاری میلادی رخ داده است خوش بین کننده است. ما از همه طرف‌های لیبیایی می‌خواهیم که دستاوردهای به دست آمده را محقق کنند.

درباره بحران یمن هم گفت: جنگ در یمن به اوضاع انسانی فاجعه باری منجر شده است. قطر تنها راه خروج از بحران یمن را گفتگو بر اساس طرح خلیج فارس می‌داند.

انتهای پیام

کد خبر: 1112025 برچسب‌ها امیر قطر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: امیر قطر جامعه جهانی امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی

روزنامه ایران در مطلبی به توییت مهدی فضائلی درباره نظر رهبرانقلاب نسبت به برخورد با بی حجابی واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به تیتر برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد، مسأله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بود. بویژه پس از آنکه در پی انتشار تصاویری از برخورد نیرو‌های پلیس امنیت اخلاقی با هنجارشکنان، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت غیرمستقیم خبر داد که رهبر انقلاب دراین‌باره به برخی مسئولان تذکر دادند. این نقل قول بهانه‌ای شد تا یک جریان سیاسی خاص، رسانه‌های وابسته به خود را علیه قوای سه‌گانه و فراجا بسیج کند.

این درحالی است که رئیس‌جمهور در آخرین نشست هیأت دولت و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در اظهاراتی مشابه تأکید داشتند که برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته در جامعه، تصمیم مشترک قوا بوده و پلیس نیز وظایف مربوط به خود را در اجرای این تصمیم برعهده دارد، ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود.

در چنین شرایطی، یک جریان خاص سیاسی که به دنبال بازنمایی اختلاف میان قوا در موضوع حجاب است، تلاش کرد سخنان رئیس قوه قضائیه را به عنوان تقابل با رئیس‌جمهور بازنمایی کند. عجله این جریان و رسانه‌های آن در اختلاف‌افکنی به حدی بود که در تیتر‌های رسانه‌های خود، تحریف‌های مشخصی انجام داد. به عنوان نمونه، تاریخی را که رئیس قوه قضائیه به عنوان جلسات تصمیم‌گیری درباره موضوع حجاب بیان کرده بود، یک سال عقب برد.

به نظر می‌رسد هدف این تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای از القای اختلاف میان قوا، تلاش برای احیای پایگاه سیاسی و اجتماعی از دست رفته این جریان باشد.

دیگر خبرها

  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی