Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز  این داده‌ها به جانسون‌اندجانسون کمک می‌کند تا تقاضای تایید دوز دوم یادآور این واکسن از سازمان غذا و داروی آمریکا کند، هر چند این شرکت ر عین حال بر دوام پاسخ ایمنی ناشی از واکسن تک‌دوزی‌اش به عنوان وسیله‌ای برای تخفیف پاندمی کرونا در جهان تاکید دارد.

این شرکت می‌گوید دوز دوم واکسن یادآورش که دو ماه پس از دوز اول واکسن تزریق شده است، میزان‌های آنتی‌بادی را چهار تا شش برابر افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که این دوز دوم شش ماه پس از دوز اول تزریق شد، میزان‌های آنتی‌بادی ۱۲ برابر افزایش پیدا کرد. بنابراین به نظر می‌رسد فاصله زمانی بیشتر میان این دو دوز باعث بهبودی بیشتر در حفاظت در برابر کرونا می‌شود.

عوارض جانبی دو دوز واکسن با عوارض مشاهده‌شده با یک دوز واکسن مشابه بود. داده‌های این بررسی هنوز باید مورد داوری کارشناسان مستقل قرار گیرد تا در ژورنال‌های علمی منتشر شود.

در حال حاضر فقط شرکت فایزر داده‌های کافی درباره اثرات دوز سوم یادآور برای واکسن دو  دوزی‌اش را تسلیم سازمان غذا و داروی آمریکا کرده است. یک هیات مشورتی این سازمان تزریق دوز سوم این واکسن را برای افراد بالاتر از ۶۵ ساله و افراد در معرض خطر بیماری شدید را توصیه کرد، اما تزریق عمومی دوز سوم یادآور مخالفت کرد و خواستار دریافت داده‌های بیشتر شد.

جانسون اند جانسون می‌گوید داده‌های این بررسی را به سازمان غذا و داروی آمریکا و سایر سازمان‌های ناظر دارویی در سایر کشور و نیز سازمان جهانی بهداشت داده است.

این شرکت همچنین روز سه‌شنبه اعلام کرد که شواهد به دست آمده از یک بررسی جداگانه جهان واقعی تزریق این واکسن تک‌دوزی در ۴۰۰۰۰ نفر در آمریکا (در مقایسه با ۱.۵۲ میلیون نفر واکسینه‌نشده با سن، جنس و سوابق پزشکی مشابه)  در پیشگیری از عفونت‌های کووید-۱۹ اثربخشی ۷۹ درصدی و در پیشگیری از بستری شدن اثربخشی ۸۱ درصدی داشت است.

این شرکت همچنین اعلام کرد شواهدی وجود ندارد که اثربخشی این واکسن در طول مدت بررسی از ماه مارس تا اواخر ماه ژوئیه- که در طول آن موج شیول سویه‌ی دلتا هم رخ داد- کاهش یافته باشد.

کد خبر 628237 برچسب‌ها كروناويروس واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را فردا /جمعه /آغاز می کند.

جواد خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: فردا واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام خواهد شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 747986

دیگر خبرها

  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند