Web Analytics Made Easy - Statcounter

این بار ولی الله صالح نیا، پیشکسوت ورزش و فوتبال ایران و معروف ترین و اولین مربی تخصصی بدنسازی در ورزش و فوتبال ایران در گفتگوی تلفنی با همکارمان مهدی حدادپور برترین های قرن خود را انتخاب کرد

ولی الله صالح نیا هم پیشکسوت فوتبال و هم پیشکسوت ورزش ایران است. او رکورد دار و قهرمان رشته ورزشی دهگانه در ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سمت مربی بدنسازی در تیم های پرسپولیس، استقلال، تیم ملی امید، بزرگسالان و 22 دو رشته ورزشی دیگر از جمله جانبازان، معمولان و نابینایان را بر عهده داشت. تفاوت او با مربیان بدنسازی فوتبال ایران نیز همین است. ولی الله صالح نیا تقریبا در 10 تیم ملی در رشته های ورزشی مختلف مربی گری کرده که رکوردی منحصر به فرد است.

به گزارش طرفداری، ولی الله صالح نیا در گفتگو با مهدی حدادپور تیم منتخب قرن خود را به شرح زیر انتخاب کرد.

دروازه بان:

احمدرضا عابدزاده انتخاب من است به خاطر پشتکار و پیشرفت و قهرمانی هایش، چه در رده باشگاه و چه ملی همواره موفق بود. البته با تمام احترامی که برای زنده یاد ناصر حجازی قائل هستم.

مدافعان:

حسن حبیبی و دکتر بیژن ذوالفقار نسب؛ حسن حبیبی به خاطر صلابتش و همینطور هوش بالایی که داشت. او هم چه در رده ملی و چه باشگاه موفق بود. دکتر ذوالفقارنسب نیز همیشه رفلکس و شرایط بدنی فوق العاده داشت. البته در این پست باید از محمد رنجبر و محمد پنجعلی نیز یاد کنم اما متاسفانه دو انتخاب بیشتر ندارم.

دفاع راست:

در دفاع راست با تمام احترامی که برای حسن نظری قائل هستم، جواد زرینچه را انتخاب می کنم. زرینچه دوندگی بالا و حضور در فاز هجومی را به خوبی از آشتیانی یاد گرفته بود. جا دارد از زنده یاد ابراهیم آشتیانی هم یادی کنیم.

دفاع چپ:

در دفاع چپ محراب شاهرخی را انتخاب می کنم. به خاطر شرایط فیزیکی خوبش، شوت های سهمگینی که داشت و همچنین یک بازیکن خوش فکر بود. اینجا نام مجید حلوایی را هم می توانستیم بنویسیم.

هافبک دفاعی:

پست هافبک دفاعی که مشخص است، پرویز قلیچ خانی. ماشاالله هم دفاع آخر بود، هم جلو می زد، اصلا در همه پست ها بود. اسطوره فوتبال ما بود. البته نباید از نام کریم باقری غافل شویم. او هم بازیکن فوق العاده ای بود.

هافبک راست:

در هافبک راست بازیکن را انتخاب می کنم که مثل پرویز قلیچ خانی از کیان شروع کرد و در پرتو تلاش استاد منصور امیرآصفی رشد کرد. جا دارد از استاد امیرآصفی هم یاد کنیم. مجید نامجومطلق هم در این پست عالی کار کرد. یک بازیکن تکنیکی و دریبل زن قهار.

هافبک چپ:

ابراهیم قاسمپور را خیلی قبول داشتم. همیشه هوشیار بود و تکنیکی بازی می کرد. او انتخابم در هافبک چپ است. البته برای جناح چپ باید از مجتبی محرمی هم نام بیاورم. هم در دفاع و هم در هافبک چپ بازی می کرد، عالی هم بازی می کرد.

هافبک هجومی:

شاهرخ بیانی از رده های پایه تاج فوتبال را آغاز کرد و الفبای فوتبال را خوب آموخت. همیشه برای تیم ملی خوب و شایسته بازی کرد. هم به دفاع کمک می کرد و هم به حمله. متاسفانه از پست هایی هست که می گویم کاش می توانستم دو انتخاب داشته باشم. محمد صادقی هم همینطور بود. یک بازیکن عالی، دو پا، دونده و گلزن. اما چه کنم که یک انتخاب دارم. نام شاهرخ بیانی را بنویسید.

مهاجمان:

علی دایی که با آن آمار فوق العاده یکی از اساطیر فوتبال ما است. هرچه می گذشت بهتر می شد. از جام جهانی 98 به بعد هم روز به روز بهتر و شایسته تر شد. زوج علی دایی، علی کریمی را انتخاب می کنم. بازیکنی بود که از فوتسال وارد شد. بعد از دوران خدمت طوری بازی کرد که انگار سال ها در تیم ملی بوده. تکنیک فوق العاده ای داشت. حتی می توانست خیلی بهتر از این ها کار کند. علاوه بر تمام پست های هافبک و حمله، حتی در دفاع چپ هم برای تیم ملی بازی کرد. البته نمی شود از مهاجم صحبت کرد و از غلامحسین مظلومی یاد نکرد. روحش شاد.

ولی الله صالح نیا پس از انتخاب 11 مرد منتخبش از پرویز قلیچ خانی، علی پروین و علی دایی به عنوان سه بازیکن برتر قرن نام برد.

او درخصوص برترین مربیان قرن گفت:

پرویز دهداری منجی فوتبال ایران در چند دوره بود. او تلاش زیادی برای ماندگاری فوتبال ایران داست با وجود اینکه بیشترین توهین ها را شنید. پرویز دهداری بسیار فوتبال فهم بود. وقتی صحبت از مربی قرن می شود، تصویر حسین فکری و منصور امیرآصفی نیز در ذهنت می آید. روحشان شاد.

میروسلاو بلاژویچ را به عنوان مربی خارجی بنویسید. واقعا هوشیار بود. مربیان دنیا در سال 1998 او را بهترین مربی جهان انتخاب کردند. حق کرواسی در زمان او قهرمانی جهان بود. باید از رایکوف هم نام ببرم، واقعا به فوتبال ایران خدمت کرد.

ولی الله صالح نیا جعفر نامدار را بهترین داور قرن دانست:

جعفر نامدار هم به المپیک رفت و هم به جام جهانی رفت. شخصیت بزرگی داشت و بسیار خوش اخلاق بود. البته داوران بزرگی داریم که نام آن ها را هم می توانستیم بنویسیم، از جمله محمد صالحی، محمد فنایی و علیرضا فغانی.

پیشکسوت فوتبال ایران تیم ملی ایران در سال های 1996 تا 1998 را بهترین تیم قرن دانست. همچنین از جهان پهلوان تختی، محمد نصیری و عبدالله موحد به عنوان سه ورزشکار برتر قرن یاد کرد. او در این بخش از احسان حدادی هم یاد کرد که تنها مدال دو و میدانی ما در المپیک را گرفته است.

ولی الله صالح نیا در پایان پیرامون پروژه تیم منتخب و برترین های قرن گفت:

ای کاش انتخابات شما تمام شمول تر بود یا ما می توانستیم اسامی بیشتری بگوییم. مثلا مگر می شود نامی از استاد حسین صدقیانی که فوتبال ما را زنده کرد نیاوریم؟ یا استاد حسین سرودی که در یک روز هم برای تیم ملی فوتبال و هم برای تیم ملی بسکتبال بازی کرد. اینها عناصر تکرار نشدنی فوتبال ما هستند.

اخبار داغ 

مهران غفوریان از دست رفت ! + عکسی که ناراحتت می کند! طعنه شیخ دیاباته به محمود فکری و فرهاد مجیدی آخرین گمانه زنی ها از هیات مدیره پرسپولیس؛ دو گزینه مدیرعاملی و دیگر هیچ! انتشار لیست حقوق بازیکنان بایرن مونیخ توسط بیلد؛ لوی بالاتر از همه! جر و بحث در رختکن یوونتوس؛ شزنی، رابیو را به کم کاری متهم کرد برترین های قرن با شهرام وزیری: آلمانی ها الکی مهدوی کیا را نپسندیدند؛ پرسپولیس هرچه دارد از سیدجلال است

منبع: طرفداری

کلیدواژه: انتخاب می کنم هم برای تیم ملی برترین های قرن فوتبال ایران فوق العاده فوتبال ما پست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر بسکتبال| دومین برد طبیعت مقابل ذوب‌آهن

تیم ذوب‌آهن اصفهان در بازی سوم از سری نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال مقابل طبیعت تهران شکست خورد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های طبیعت تهران و ذوب‌آهن اصفهان در بازی سوم از سری نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال، عصر امروز (یکشنبه) به مصاف هم رفتند که تیم طبیعت با نتیجه 74 بر 68 به برتری رسید.

لیگ برتر بسکتبال| شهرداری گرگان به فینال رسید

در دو دیدار قبلی، یک بار طبیعت و یک بار هم ذوب‌آهن برنده شده بودند.

در دیگر دیدار سری مرحله نیمه نهایی، تیم شهرداری گرگان با غلبه بر مهرام در بازی سوم به فینال راه یافت.

دیدارهای مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال به صورت سه پیروزی از پنج بازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • پورموسوی: انتخاب داور شمالی برای بازی با سپاهان درست نبود؛ ذهنیت‌ها قبل از بازی نباید ایجاد شود
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • لیگ برتر بسکتبال| دومین برد طبیعت مقابل ذوب‌آهن
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ ضعف برنامه‌ریزی دلیل انتقادهاست
  • برترین گل‌های ال‌کلاسیکو با حضور ستارگان قدیمی (فیلم)
  • معرفی برترین‌های مسابقات آزاد دارت بانوان کارگر ایران
  • واکنش آتیلا حجازی بعد از انتخاب به عنوان سرپرست استقلال |‌عکس
  • جلالی - آلوز: یک جنگ بدون برنده