Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس پیامی صادر کرد.

متن پیام دکتر زلفی‌گل به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ الَّذینَ آمَنوا وَالَّذینَ هاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ أُولٰئِکَ یَرجونَ رَحمَتَ اللَّهِ ۚ وَاللَّهُ غَفورٌ رَحیمٌ (سوره بقره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیه ۲۱۸)

آنان که به دین اسلام گرویدند و از وطن خود هجرت کرده و در راه خدا جهاد نموده‌اند، اینان امیدوار و منتظر رحمت پروردگار باشند که خداوند بخشاینده و مهربان است. "

بی‌شک هشت سال دفاع مقدس سند عزت و سربلندی تاریخ ملت ما در برابر هجوم بی‌رحمانه و ناجوانمردانه دشمنان است. سند افتخاری که از آموزه‌های اسلامی به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت در مکتب عاشورا مایه گرفته و مردمان این سرزمین با تقدیم هزاران شهید و جانباز روایت گرصدیق ملتی گردند که خاک پاک سرزمین خود را به جوهر جان پاس داشتند.

دفاع مقدس زنده‌ترین حدیث «همدلی و هم زبانی» مردمان این سرزمین است که صحنه‌ی آزادی آن، باشکوه‌ترین صحنه‌ای است که سالیان بسیار است که به یمن حضور ایثارگران آن حماسه، آن را بازآفریده اند و جهان را به تماشای آن غیرتِ عظمت آفرین تعارف کرده‌اند.

حدیث هشت سال دفاع مقدس، مقاومت ملتی است که قله‌های سربلند ایثار و حماسه را در راه دفاع از کیان انقلاب و میهن اسلامی خویش در نوردیده است، حکایت ماندگار دلاوری شهیدان و شاهدانی است که با خون و جانشان سطر سطر تاریخ این مرز و بوم اسلامی را نگاشته‌اند.

پرچم این سرزمین هنوز، جز به نسیم یاد شهیدان نمی‌جنبد، شهیدانی که عطر بودن شأن از سطر سطر خاک این اقلیم خواندنی است. به شهادت تقویم، هر روزی، روز دفاع مقدس است که هشت سال، بر خاک پاک این سرزمین، خون ایثار باریده است. هشت سال فرصت کمی نیست برای مقاومت و ایثار و تسلیم نشدن!

دفاع مقدس، الفبای غیرت و عشق بود، ملکوتی که فرصت جان به دست آوردن بود نه جان از دست دادن، شهیدان دانشجویان این دانشگاه بودند، دانشگاه امروز من و شما که باید در آن الفبای غیرت و عشق بیاموزیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس، به ویژه شهدای آموزش عالی کشور، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جان‌فشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا… خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملت شهیدپرور ایران اسلامی شادباش عرض می‌کنم.

خرسندم که در روز و روزگار نکوداشت هفته دفاع مقدس می‌توانم دست بر سینه بگذارم و با افتخار از حماسه آفرینی جانبازان، آزادگان، ایثارگران و صبر و استقامت خانواده معظم شهدا تقدیر و تشکر نمایم.

از خداوند متعال توفیق پاسداری از خون شهدا و رهروی راه آن عزیزان را برای خانواده بزرگ آموزش عالی کشور و همه ملت غیور ایران اسلامی مسئلت دارم.

محمد علی زلفی‌گل

۳۰ شهریور ۱۴۰۰

انتهای پیام/

کد خبر: 1112020 برچسب‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزیر علوم تحقیقات و فناوری دفاع مقدس هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه روایتی از هشت سال دفاع مقدس در قالب رمان

نیما اکبرخانی نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار رمان جدید خود با عنوان «خاکسپاری دوم بانوی مرگ» توسط انتشارات انقلاب اسلامی و عرضه آن در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این کتاب یک رمان برای تمام سنین است» افزود: این کتاب اولین رمان انتشارات انقلاب اسلامی است و هر مخاطبی حتی بزرگسال هم می تواند آن را مطالعه کند. کتاب روایتی از وقایع هشت سال دفاع مقدس تا به امروز است و پر از واقعیت های تاریخی است.

اکبرخانی درباره نحوه نگارش این کتاب گفت: دغدغه اولم برای نگارش این کتاب سرگرمی بوده است به گونه ای که مخاطب چند دهه دیگر بگوید با این نویسنده وارد عرصه کتابخوانی شدم همچنین به دنبال بیان وقایع تاریخی در قالب رمان بودم.

نویسنده رمان «عزرائیل، کهنه سرباز» افزود: تلاش کردم کتاب به شکلی باشد که مخاطب بعد از مطالعه آن حس کند کتاب تاریخی خوانده است. این کتاب وقایع سال ۶۰ در غرب سوسنگرد تا ۲۳ می ۲۰۲۳ را روایت می کند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از کتاب ها تخیل هستند در پایان گفت: رمان و داستان در میان کتاب ها مستقل هستند و امیدوارم این کتاب نیز مانند کتاب های قبل مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

کتاب «خاکسپاری دوم بانوی مرگ» نوشته نیما اکبرخانی با ۲۸۰ صفحه توسط انتشارات انقلاب اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.

کد خبر 6099464 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می شود
  • رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می‌شود
  • رویداد فرهنگی هنری باغ راه گفتگو برگزار می‌شود
  • اعزام رزمندگان گردان امام سجاد به سرزمین نور
  • عرضه روایتی از هشت سال دفاع مقدس در قالب رمان
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است