Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:59:47 GMT

واکسیناسیون مغازه به مغازه در شهر نورآباد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۹۲۷۸

واکسیناسیون مغازه به مغازه در شهر نورآباد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،نورالدین درمنان ،فرماندار دلفان، اظهار کرد: وضعیت دلفان در بحث کرونا پس از چند هفته که قرمز بود به نارنجی تبدیل شده و آمار‌ها کاهشی است.

وی تصریح کرد: حتی می‌توان گفت که اگر این روند ادامه داشته باشد در یکی دو هفته آینده به وضعیت زرد خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمنان تأکید کرد: مردم نباید فریب این آمار کاهشی را بخورند و ساده‌انگاری داشته باشند؛ چون این ویروس منحوس ثابت کرده که هر وقت دست کم گرفته شود، بلافاصله به اوج می‌رسد.

فرماندار دلفان با اظهار رضایت از روند واکسیناسیون در این شهرستان، تأکید کرد: متاسفانه برخی به دنبال واکسن‌هراسی هستند، اما در کل دنیا این کار انجام شده و خوشبختانه در استان ما نیز واکسیناسیون شتاب گرفته است.

وی یادآور شد: از روز گذشته طرح واکسیناسیون اصناف توسط شبکه بهداشت و درمان، بسیج اصناف، اتاق اصناف و اتحادیه پوشاک در شهر نورآباد به‌صورت مغازه به مغازه در حال اجرا است.

درمنان با بیان اینکه این طرح لازم بوده، تصریح کرد: علاوه بر فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مهمترین مساله در کنترل ویروس منحوس کرونا، واکسیناسیون است و از مردم و صاحبان مشاغل و اصناف شهر نورآباد برای همکاری در اجرای این طرح کمال تقدیر و تشکر را داریم.

فرماندار دلفان در خصوص آغاز سال تحصیلی جدید نیز گفت: براساس مصوبات ستاد کرونا، ما آمادگی لازم را برای موارد اعلام شده داریم.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرماندار دلفان واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی، گفت: اجرای واکسیناسیون به موقع دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، همچنین رعایت اصول امنیت زیستی و آموزش دامداران از مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام سبک است.

دکتر سید محمد سیاح، افزود:طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیماری ویروسی بسیار واگیر در گوسفند و بز است و این بیماری به شدت قابل انتقال در جمعیت نشخوارکنندگان کوچک و همچنین مشترک میان حیات وحش و جمعیت دام‌های اهلی است.

او گفت: عمده‌ترین راه انتقال، تردد دام آلوده در مکان‌هایی که تماس با حیوانات وحشی داشته و یا از آبشخور‌های مشترک استفاده می‌کننداست.

وی، افزود: طاعون نشخوارکنندگان کوچک با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات چشم، بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر و سپس تلف می‌شود، لذا در صورت شیوع، می‌تواند خسارات فراوانی به جمعیت دامی منطقه وارد می‌کند.

سیاح، تأکید نمود: از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری، انجام واکسیناسیون به موقع دام‌ها و همچنین رعایت کلیه اصول امنیت زیستی در جابه‌جایی دام‌ها، دفن صحیح لاشه دام آلوده و ضد عفونی آبشخور‌ها است.

 

 

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود