Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@23:26:41 GMT

۷خاصیت بی نظیر جوز هندی برای سلامت بدن

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۹۷۹۰

۷خاصیت بی نظیر جوز هندی برای سلامت بدن

به گزارش فود ان دی تی وی، جوز هندی یکی از ادویه‌های پرطرفدار در جهان به ویژه در مناطق گرمسیری است. عطر و طعم ویژه‌ای که این ادویه دارد باعث استفاده گسترده از آن برای تهیه انواع دسر‌ها و غذا‌های مختلف می‌شود همچنین بسیاری از مردم دوست دارند از این ادویه برای طعم دار کردن سایر مواد غذایی مانند گوشت بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، فارغ از طعم دلپذیر جوز هندی، کمتر کسی به خواص بی نظیر آن آگاهی دارد.

در این مطلب به ۷ خاصیت این ادویه می‌پردازیم:

۱- تسکین درد: تحقیقات نشان داده است جوز هندی سرشار از آنتی اکسیدان‌های بی شماری است که برای درمان درد عضلانی و مفاصل بسیار مناسب است. روغن گرفته شده از این گیاه می‌تواند التهاب، تورم، درد مفاصل، درد ماهیچه‌ها و جراحات را التیام دهد.

۲- کمک به درمان بی خوابی: جوز هندی در صورتی که به میزان کم مصرف شود خواص آرامش بخشی دارد. از دیرباز از این ادویه برای کمک به خواب و کاهش سطح اضطراب و استرس استفاده می‌شده است. توصیه می‌شود میزان کمی از جوز هندی را پیش از به بستر رفتن با شیر گرم مخلوط و میل کنید.

۳- کمک به گوارش: روغن موجود در این ادویه دارای خواص ضدنفخ است. همچنین اگر از مشکلات گوارشی مانند اسهال، یبوست، گاز معده و نفخ شکم رنج می‌برید می‌توانید روی جوز هندی حساب ویژه‌ای باز کنید. بهتر است میزان کمی از این ادویه را به سوپ اضافه کرده و میل کنید.

۴- سلامت مغز: جوز هندی یکی از ادویه‌هایی است که باعث تحریک قوای جنسی و اعصاب مغز می‌شود. از خواص این ادویه می‌توان به مقابله آن با افسردگی، اضطراب و استرس، و بی حالی اشاره کرد. مصرف جوز هندی در زمانی که استرس دارید باعث کاهش سطح فشار خون و بازگشت آرامش به ذهن می‌شود.

۵- درمان بوی بد تنفسی: بوی بد تنفس می‌تواند نشان دهنده وجود مسمومیت در بدن باشد. سبک زندگی ناسالم و رژیم غذایی نامناسب می‌تواند باعث تولید سم در اندام‌ها شود. مصرف جوز هندی باعث سم زدایی از بدن شده و سموم را از کبد و کلیه دفع می‌کند. به دلیل خاصیت آنتی باکتریایی این ادویه، این امر به زدودن باکتری‌هایی که مسئول بوی بد دهان هستند کمک می‌کند.

۶- پوست زیبا: به دلیل خواص آنتی باکتریایی و ضدالتهابی جوز هندی، این ادویه برای حفظ شادابی و نشاط پوست بسیار مناسب است. همچنین این ادویه به زدودن جوش‌های سرسیاه، آکنه، و درمان مسدود شدگی منافذ پوست کمک می‌کند.

۷- فشار و گردش خون: جوز هندی سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم، آهن، پتاسیم و منگنز است. این مواد به تنظیم فشار خون و گردش خون مناسب در بدن کمک می‌کنند.

پربیننده ترین چه افرادی نباید سینوفارم تزریق کنند؟ عوارض جانبی واکسن آسترازنکا شرایط واکسیناسیون کرونا در کودکانِ زیر ۱۲ سال احتمال ابتلای مردان به التهاب قلب با تزریق این واکسن کرونا آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۲۹)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جوز هندی جوز هندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)

مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطریکلیپ شگفت انگیزی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده که در آن مردی در هند یک مار کبرا را با مهارت در بطری قرار داد.

ایندین تایمز نوشت: مهارت و اعتماد به نفس شگفت انگیز این مرد توجه عموم را برانگیخت و این ویدئو در عرض ۱۰ روز بیش از ۱۹.۸ میلیون بازدید داشت و کاربران ضمن تحسین به او لقب "اسطوره" دادند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که این کار برای بسیاری دشوار است، اما مرد با سهولت و مهارت از عهده آن برآمد و مهارت خود را در برخورد با مار‌ها نشان داد و موفق شد مار کبرا را متقاعد کند که وارد بطری شود.

با وجود تلاش مار برای حمله به مرد، وی آرام و ثابت ماند. به تدریج سر مار را به سمت بطری و سپس دم آن هدایت کرد و درب آن را بست.

این تصاویر نگرانی برخی بینندگان را برانگیخت، زیرا بسیاری باور نمی‌کردند که این عملیات شگفت‌انگیز چقدر روان و آسان انجام شده است و این مرد را طوری توصیف کردند که گویی مخفیانه با مار کبرا برای انجام آنچه می‌خواهد ارتباط برقرار کرده است.

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مزرعه پرورش ۱۰۰ هزار مار کبرا در ویتنام؛ نحوه آماده سازی مار‌ها برای فروش (فیلم)

دیگر خبرها

  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • این ادویه عمرتان را زیاد می‌کند
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • خواص شیربرنج + فیلم
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • خواص گل سرخ + فیلم
  • خواص جکوزی برای پوست