Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@16:24:42 GMT

وقوع زمین‌لرزه در ملبورن

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۹۹۵۲

وقوع زمین‌لرزه در ملبورن

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، مقام‌های استرالیا بامداد امروز -چهارشنبه- از وقوع زمین‌لرزه در ملبورن واقع در جنوب این کشور خبر دادند.

این زمین‌لرزه در برخی مناطق جنوب شرق استرالیا نیز احساس شده است.

سرویس اضطراری ایالت ویکتوریا در استرالیا در حساب توئیتری خود نوشت: «زمین‌لرزه‌ای به قدرت شش درجه در مقیاس ریشتر با مرکزیت منسفیلد در ویکتوریا رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که خطوط تماس ممکن است اشغال باشد، از شهروندان می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند».

به گفته مقام‌های مسئول، کانون زمین‌لرزه عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده است.

این زمین‌لرزه ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه صبح وقت محلی در منسفیلد روی داده است.

تصاویر شبکه‌های اجتماعی حاکی از خسارت به برخی ساختمان‌های ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا است. همچنین برخی شهروندان بعد از این زمین‌لرزه به خیابان‌ها آمده‌اند.

مقام‌های استرالیا اعلام کرده‌اند که خطری درباره وقوع سونامی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: زمین لرزه در استرالیا زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، شورای یهودیان استرالیا در بیانیه‌ای یادآور شد که دانشجویان استرالیا هفته گذشته برای همبستگی با فلسطینی‌ها کمپ‌هایی را در دانشگاه‌های خود ایجاد کردند.
 
در این بیانیه با اشاره به اینکه دانشجویان به ده‌ها کمپ همبستگی که در هفته‌های اخیر در سراسر ایالات متحده و کشورهای دیگر ایجاد شده، پیوستند، اعلام کرد که دانشجویان استرالیایی مانند دیگر دانشجویان از موسسات و دانشگاه‌های خود می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌های تسلیحاتی که امکان جنایات جنگی اسرائیل را فراهم می‌کنند، پایان دهند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: «شورای یهودیان استرالیا به شدت این ادعاها که این اعتراضات را تهدیدی برای دانشجویان و کارکنان یهودی ‌می‌خواند، رد می‌کند.»
 
شورای یهودیان استرالیا همچنین گفت: «تلاش برای ساکت کردن یا سانسور این اعتراضات با متهم کردن فریبکارانه آنها به یهودستیزی، اقدامی خطرناک است که اگر به آن عمل شود، خطر سرکوب آزادی بیان در دانشگاه‌ها را به دنبال دارد.»
 
الیزابت استراکوش، مدیر اجرایی شورای یهودیان استرالیا تاکید کرد که حق اعتراض مسالمت‌آمیز یک آزادی اساسی دموکراتیک است.
 
وی افزود: «ما باید به همه دانشجویانی که بسیاری از آنها یهودی هستند و علیه این نسل‌کشی آشکارا صحبت می‌کنند، افتخار کنیم. تظاهرات دانشجویی علیه نسل‌کشی آشکار در غزه، بیان مشروع سخنرانی سیاسی و دفاع از حقوق بشر است.»
 
در بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده، استرالیا، فرانسه و مصر، هزاران دانشجو تظاهراتی را در دانشگاه‌های خود در همبستگی با فلسطین برگزار کرده‌اند.
 

دیگر خبرها

  • حادثه دریایی جدید در اطراف یمن
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • قلعه خواجه لرزید
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر شهرستان نقده را لرزاند
  • فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین