Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه آمریکایی نشنال اینترست در یادداشتی به موضوع نقش آمریکا در بحران برجام پرداخته است. خبرگزاری میزان - «پل پیلار»، عضو سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و تحلیلگر روابط بین الملل در یادداشتی که در پایگاه «نشنال اینترست» منتشر شد، از «برجام» به عنوان مهم‌ترین و برجسته‌ترین چالش سیاست خارجی آمریکا یاد و دلیل ادامه این چالش را تشریح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «پیلار» در این یادداشت در بررسی دلایل تداوم چالش برجام برای دولت آمریکا، به مسئله عدم موفقیت دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور در بازگشت به برجام به عنوان ساده‌ترین و مستقیم‌ترین راه اشاره کرده و نوشت، از آنجا که آمریکا در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» با خروج از برجام، عامل نقض آن شد، اکنون نیز آمریکا باید در ریاست جمهوری بایدن برعکس عمل کرده و به برجام بازگردد.   نقش ایران در این ماجرا کاملا واکنشی بود و پس از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، تشدید جنگ اقتصادی ترامپ علیه ایران و اعمال فشارها، رعایت داوطلبانه محدودیت‌های برجام را متوقف کرد؛ ضمن اینکه همچنان از بازگشت متقابل به برجام استقبال می‌کند.   نویسنده در ادامه به موانع سیاسی داخلی پیش روی بایدن برای شکستن «دیوار تحریمی» ترامپ علیه ایران پرداخته و نوشت، دولت بایدن به جای غلبه بر این موانع، ضمن تلاش برای گسترش موضوع‌های مذاکره با ایران جهت اخذ تعهدات فراتر از موضوع هسته‌ای برجام، مسائل را پیچیده‌تر کرده است. بیشتر بخوانید: اقدام‌هایی که دولت آمریکا باید برای احیای مذاکره برجام انجام دهد تاثیر اعتیاد آمریکا به تحریم بر مذاکرات برجام و صلح جهانی از این رو باید گفت که تاکتیک لفاظی‌های دولت آمریکا با هدف فشار بر ایران، اعتماد مورد نیاز برای بازگشت به برجام را کاهش داده است.   در این زمینه می‌توان به صحبت‌های «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد که بدون توجه به این واقعیت که آمریکا نخست از برجام خارج شد، مدعی بود ایران باید گام نخست برای بازگشت به برجام را بردارد.   از دیدگاه «پیلار»، پیامد‌های سیاسی داخلی ناشی از توجه گسترده به تحولات اخیر افغانستان، رویکرد بایدن را سخت‌تر کرده است.   ضمن اینکه بایدن در مورد برجام، باید ملاحظه موضع اسرائیل در مورد ایران را نیز بکند؛ این در حالی است که اقدام‌های خرابکارانه این رژیم، کارزار «فشار حداکثری» ترامپ و بی اعتمادی را تشدید می‌کند.   تجربه ناخوشایند بی توجهی آمریکا به تعهداتش با وجود شیوع کرونا، سبب شده تا ایران به اخذ تضمین مبنی بر عدم خروج مجدد آمریکا اصرار داشته باشد؛ این خواسته ایران که براساس مقابله با خواسته‌های جدید آمریکا مطرح شده، اصلا عجیب نیست.   تحلیلگر آمریکایی در پایان ضمن تاکید بر ناتوانی بایدن از ارائه چنین تضمینی، علت اصلی بحران برجامی را خروج آمریکا از برجام و آغاز جنگ اقتصادی نامحدود علیه ایران می‌خواند.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل آمریکا برجام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برجام تحولات بین الملل آمریکا برجام علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۰۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی نظارت مالی ذی حسابی‌ها، فضای کسب و کار، مولدسازی و تبصره ۱۸ را از اولویت‌های وزارت اقتصاد بیان کرد و گفت: مهم‌ترین سرفصل مولدسازی است که راه خروج از رکود تورمی معرفی می‌شود زیرا بدون ایجاد تورم و افزایش نقدینگی در اقتصاد تحرک ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا خواجه نائینی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین تکریم علیرضا عرب‌ها و معارفه ناصر یار محمدیان مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان اظهار کرد: مراسم تکریم و معارفه در نظام جمهوری اسلامی فرصتی برای ارائه ایده‌های جدید و تکریم از زحمات گذشته است. و امیدوارم مدیر کل جدید با حمایت استاندار اصفهان در حوزه‌های اقتصادی موفق باشد.

وی با اشاره به سابقه فعالیت مدیر کل جدید امور مالیاتی استان در دانشگاه هنر اصفهان، مرکز پژوهش‌های مجلس و صندوق بیمه حوادث طبیعی یادآور شد: این سابقه نشان‌دهنده دانش و تجربه مدیر کل جدید در زمینه اقتصادی است بت این حال پیشنهاد می‌کنم هر دو ماه یک بار سرفصل اولویت‌های مورد نظر وزیر در حکم معارفه را مرور کنید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی، نظارت مالی ذی‌حسابی‌ها، فضای کسب و کار، مولدسازی و تبصره ۱۸ را از اولویت‌های وزارت اقتصاد بیان کرد و گفت: مهم‌ترین سرفصل مولدسازی است که راه خروج از رکود تورمی معرفی می‌شود زیرا بدون ایجاد تورم و افزایش نقدینگی می‌تواند تحرکی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

خواجه نائینی همچنین افزایش سرعت و روال کار در حوزه غیرنقدی را از دیگر اولویت‌های در دستور کار اعلام کرد و ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها، توجه به نیروی انسانی در اداره کل اقتصاد دارایی است که تعداد آن‌ها در هر اداره کل به حدود ۱۵۰ نفر می‌رسد بنابراین حرکات مدیران کل بیشتر مورد دید و رصد همکاران قرار دارد.

وی تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای بخاطر ندارم بیش از ۵ درصد نیروهای وزارت اقتصاد از بیرون آن آمده جذب شده باشند بر این اساس، توجه به نیروها زمینه را برای ارتقا جایگاه اقتصادی استان فراهم می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به عضویت ۴۰ نفر در شورای معاونان وزارت اقتصاد گفت: بسیاری از این اعضا در استان‌ها نماینده ندارند و اگر موضوع استانی مطرح شود، نماینده وزیر و مدیر کل استان باید آنها را نیز پوشش دهد از جمله مولدسازی، شرکت‌های بیمه و بانک و غیره که این باعث می‌شود بهره‌وری نیرو در اداره کل‌ها بسیار بالا باشد و مدیران کل نیز وظیفه دارند تعاملات خوبی با دستگاه‌های استانی و نمایندگان در تهران داشته باشند.

کد خبر 747757

دیگر خبرها

  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است