Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر امانیان روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از محل این تسهیلات ۱۸۹ دستگاه انواع تراکتور و ادوات کشاورزی خریداری شده است.

وی ادامه داد: سهمیه تسهیلات مکانیزاسیون شهرستان سبزوار برای سالجاری ۹۷ میلیارد ریال است که تاکنون ۸۵ میلیارد ریال آن جذب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ظرف چهار سال اخیر حدود ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان سبزوار جذب شده که از این محل ۹۰۰ دستگاه انواع تراکتور و ماشین آلات به ناوگان ماشین آلات کشاورزی این شهرستان افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از ادوات و ماشین‌آلات با فناوری نوین تاثیر چشمگیر در کاهش هزینه‌های تولید و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی دارد. 

۲۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در ۳۵ هزار هکتار کشتزار و ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی شهرستان سبزوار سالانه ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

این شهرستان قطب تولید محصولات زیره، پنبه، جو و گندم در خراسان رضوی است. سبزوار با حدود هفت هزار هکتار سطح زیر کشت "وش پنبه" رتبه نخست را از این نظر در خراسان رضوی دارد.

مرکز شهرستان ۲۸۲ هزار نفری سبزوار در ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. حدود ۶۰  هزار نفر از جمعیت این شهرستان در ۱۶۹ روستای آن سکونت دارند.

برچسب‌ها مكانيزاسيون رونق تولید توسعه ایران سبزوار کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مكانيزاسيون رونق تولید توسعه ایران مكانيزاسيون رونق تولید توسعه ایران سبزوار کشاورزی میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد