Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزانه صادق مالواجرد شامگاه سه‌شنبه در نشست با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کارکنان حوزه شهرسازی و معماری، مسکن و ساختمان این اداره کل بیان کرد: با توجه به اینکه مطالعات اجرای برنامه‌های جهش تولید مسکن در حوزه‌های تخصصی برنامه‌ریزی توسعه شهری انجام می‌شود لازم است توجه به زیرساخت‌های موجود در داخل حریم شهرها در اولویت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه شهری نباید در افزایش وسعت شهرها خلاصه کرد، افزود: علاوه بر شناسایی زمین‌های مستعد توسعه شهری و فراهم‌سازی مقدمات الحاق آن‌ها به محدوده شهری باید به دنبال اثربخشی طرح‌های جامع در پاسخگویی به نیازها و ضرورت‌های توسعه شهری در آینده بود.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه آذربایجان‌غربی در تحصیل ٢٢ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی در داخل حریم شهرها، قدم بزرگی برداشته است، گفت: اراضی مورد نیاز برای تولید و عرضه مسکن همراه با برنامه‌ریزی خدمات عمومی و پشتیبان ساماندهی شود و مسیر توسعه این فضاهای جدید درست ترسیم شود.

صادق مالواجرد اظهار داشت: ساختار و رئوس مطالعات و بررسی‌های لازم برای تهیه طرح جامع توسعه شهری باید مسئله‌محور، مشارکتی بودن و اتکا بر ظرفیت‌ها و منابع هر شهر تهیه و تصویب شود.

سیدمحسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست از تدوین رویکردهای مشارکتی برای تأمین زمین جهت اجرای نضهت ملی مسکن خبر داد و گفت: برای اجرای برنامه‌های حمایتی تولید و عرضه مسکن در آذربایجان‌غربی مشکل کمبود زمین  نداریم.

به گزارش ایرنا، در این نشست، نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز حضور داشتند. 

بازدید از فضای اداری حوزه‌های شهرسازی و معماری، مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از دیگر برنامه‌های معاونان وزیر راه و شهرسازی بود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ایرنا شركت بازآفرینی شهری ايران وزارت راه و شهرسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ایرنا شركت بازآفرینی شهری ايران مجلس شورای اسلامی ایرنا شركت بازآفرینی شهری ايران وزارت راه و شهرسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران آذربایجان غربی راه و شهرسازی توسعه شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برنامه مقاوم سازی واحدهای روستایی آذربایجان‌غربی با ارتقاء پنج هزار واحد به ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، غلامرضا صالحی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه اظهار کرد: استان آذربایجان‌غربی در خصوص مقاوم سازی در قالب نهضت ملی روستایی نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: برای امسال نیز مقاوم سازی ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در این طرح در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با اضافه کردن پنج هزار واحد دیگر به برنامه اجرایی این استان مقرر شد تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی در برنامه نهضت ملی روستایی مقاوم سازی شود.

صالحی با اشاره به زلزله خیز بودن منطقه آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۶۰ درصد پهنه این استان زلزله خیز است و همین موضوع موجب نگرانی در بنیاد مسکن است و از این رو با قدرت بیشتری در خصوص مقاوم سازی واحدهای روستایی گام برمی‌داریم تا در زمان وقوع بلایای طبیعی شاهد اتفاقات ناگوار بیشتری نباشیم.

کد خبر 747631

دیگر خبرها

  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است