Web Analytics Made Easy - Statcounter

عکاس کتاب مصور «پیاده آمده ام» گفت: پیاده روی اربعین به عنوان گردهمایی بزرگ جهان اسلام به اندازه‌ای باشکوه بوده و با حضور مسلمانان از نقاط مختلف جهان به یک اجتماع بزرگ بشری تبدیل شد که نمی‌توان برای آن اندازه‌ای تعیین و آن را وصف کرد. خبرگزاری میزان - امسال همچون سال گذشته ویروس کرونا مانع عاشقان حسینی شد که پای پیاده به دیدار امام خود بروند، مسیری که لحظه به لحظه آن عشق و ایثار است، پیاده روی اربعین پیر و جوان نمی‌شناسد دعوت که شوی بی اختیار دل به جاده می‌سپاری و حالا این عشق دو سالی می‌شود که به دلیل ویروس منحوس کرونا سرکوب شده البته جای شکر دارد که امسال چون سال گذشته که هیچ یک از زائران ایرانی نتوانستند در روز اربعین حسینی در کربلا حضور پیدا کنند نیست بلکه بنا بر اعلام آخرین خبرها در هفته‌های گذشته امکان این سفر برای عاشقان حسینی وجود دارد اما نه پای پیاده بلکه از طریق مسیرهای هوایی، عشق به پیاده‌روی اربعین به این آسانی خاموش نمی‌شود همه امیدوار هستند که با واکسیناسیون گسترده در کشور سال آینده بتوانند دوباره پای برهنه در مسیر عشق قرار بگیرند و با «سیدالشهداء(ع)» عاشقی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما در این روزها که به اربعین حسینی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم خالی از لطف که نیست بلکه بسیار دلنشین است پای خاطرات زائران پیاده روی اربعین در آخرین سال حضور در این مسیر زیبا بنشینیم تا بلکه دلهایمان از این فراق دو ساله کمی آرام گیرد، به همین بهانه با احسان باقری عکاس کتاب مصور «پیاده آمده ام» که در آخرین سال حضور در مسیر پیاده روی اربعین حضور داشت به گفت‌وگو نشستیم. بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید احسان باقری عکاس کتاب مصور «پیاده آمده ام» در گفت‌و‌گو با میزان گفت: هر سال و حتی زمانی که بلیت و ویزا گرفته‌ام، در مسیر قدم گذاشته‌ام و حتی تا زمانی که به شهر مقدس نجف اشرف هم رسیده ام؛ هیچ گاه باور نمی‌کردم که چنین افتخاری نصیبم شده باشد، سفر به نجف اشرف و کربلای معلی همیشه در کمال ناباوری اتفاق افتاده است. 

این نویسنده همچنین اظهار کرد: در مسیر سفر به کربلا و نجف اشرف، نمی توان با یقین و اطمینان اعلام کرد که فلان شخص به سفر می رود چون تا لحظه آخر چیزی مشخص نیست و باید دید خداوند و سپس حضرت «اباعبدالله الحسین (ع)» در نهایت چه چیزی را برای انسان رقم می‌زند.


این عکاس که تاکنون عکس های خاطره انگیزی را از اربعین در قاب خاطرات خود ثبت کرده، در ادامه صحبت های خود توضیح داد: از سال ۱۳۸۳ توفیق شرکت در پیاده روی اربعین را داشته‌ام و معتقدم این اتفاق ابتدا به خواست خدا و سپس با رضایت «امام حسین (ع)» رقم خورده است، چرا که در غیر اینصورت امکان ندارد فردی توان حضور در کربلا، این مکان مقدس را پیدا کند.   نویسنده کتاب مصور «پیاده آمده ام» همچنین یادآور شد: مجموعه مصور «پیاده آمده ام» شامل عکس‌هایی از سال ۱۳۸۷ تا سال ۱۳۹۳ است.

  وی با اشاره به وسعت و گستردگی که برای شکل گیری بزرگترین اجتماع مسلمانان در مراسم اربعین در طول تاریخ رقم می‌خورد، یادآور شد: اربعین به اندازه‌ای بزرگ است و با حضور مسلمانان از نقاط مختلف، به یک اجتماع بزرگ بشری تبدیل می‌شود که نمی‌توان برای آن اندازه‌ای تعیین و آن را وصف کرد. چرا که نماد بسیار خوبی از اتحاد و همبستگی آن‌ها را در طول تاریخ و برای تمامی جهانیان، به تصویر می‌کشد.    باقری ادامه داد: با وجود اینکه نمی‌توان برای اربعین تفسیر جامعی ارائه کرد؛ اما سعی کرده‌ام هر سال به شکلی متفاوت به موضوعات مربوط در این زمینه بپردازم و از اتفاقاتی که در مرز و همچنین مسیر راه اربعین رخ می دهد و در نهایت به کربلا منتهی می شود،‌ تصاویری داشته باشم.

  نگارنده کتاب تصویری «پیاده آمده ام» با اشاره به کربلا و مراسم با شکوه روز اربعین به عنوان یک گوهر درخشان، تصریح کرد: اربعین مانند یک گوهر درخشان است که تا وقتی انسان در آن فضا و در شهر کربلا قرار نگیرد،‌ نمی تواند به درستی آن را احساس کند چرا که حس و حال انسان در چنین لحظه هایی با هیچ لحظه دیگری قابل مقایسه نیست.   باقری که پس از انتشار کتاب مصور «پیاده آمده ام» تمرکز خود را بر تهیه یک عکس پانوراما گذاشته، در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این عکس اظهار کرد: از سال ۱۳۹۳ درگیر ثبت یک عکس پانوراما از جاده نجف به کربلا هستم که به عنوان یک رکورد ثبت و از بزرگترین پیاده روی تاریخ گرفته شود. چنین عکسی علاوه بر ثبت یک رکورد و نشان دادن وسعت جمعیت، می‌تواند بایکوت رسانه‌ای غربی که در دنیا نسبت به بحث اربعین وجود دارد را از بین ببرد.

  وی افزود: از بین بردن بایکوت رسانه‌های غربی نسبت به بحث اربعین از آن جهت اهمیت دارد که می تواند شکوه و بزرگی چنین گردهمایی که سرشار از اتحاد است را در بین مسلمانان جهان مشاهده کرد، چراکه این مسلمانان از نقاط مختلف دنیا در روز اربعین و برای گرامیداشت عزای سید و سالار شهیدان حضرت «امام حسین(ع)» گرد یکدیگر جمع شده‌اند و این موضوعی بسیار ارزشمند و در عین حال تاثیرگذار محسوب می‌شود.   نگارنده کتاب «پیاده آمده ام» همچنین گفت : متاسفانه سال ۱۳۹۳ با وجود حمایت‌های صورت گرفته موفق به گرفتن این عکس نشدم اما ۴ سال گذشته توانستیم ۸ کیلومتر از این جاده را عکاسی کنیم.

   باقری خاطرنشان کرد: می توان این عکس پانوراما را از جاده  نجف به کربلا را در فضای اینترنت منتشر کرد اما دوست دارم ابتدا به صورت تجسمی و در قالب نمایش شهری در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد تا همه بتوانند شکوه و بزرگی این گردهمایی بزرگ مسلمانان را مشاهده کنند.

گفتنی است، احسان باقری در مقدمه کتاب «پیاده آمده ام» چنین نوشته است:

"آرزوی زیارت امام حسین (علیه السلام) در کربلا یکی از آرزوهای کودکی ما بود. راه کربلا در طول تاریخ، از حضرت آدم تا به امروز همیشه باز بوده است مملو از زائر. اما در معنای قراردادی انسان از زمان، گاهی بسته بوده است و آرزوی زیارت کربلا به جای آن نشسته است.   در سال‌های نوجوانی با یک دنیا آرزوی زیارت امام حسین (علیه السلام)، پای منبر یکی از علما، سخنی از ایشان مرا مجذوب زیارت اربعین کرد!   ایشان از قول پدرشان که از علمای بزرگ تبریز بودند نقل می‌کردند: برای زیارت اربعین پاداشی است که برای هیچ عملی وعده داده نشده است...   در ادامه مقدمه کتاب آمده است: توصیف زیارت اربعین محال است!  نه با زبان، نه با عکس و نه با فیلم و نه با هیچ چیز دیگر.   حضور در این رود متلاطم تا رسیدن به دریای کربلا، سفری است که تا تجربه نکنی، دریافتی از آن نخواهی داشت. و البته هر سفر با سفر قبل متفاوت است".   کتاب مصور "پیاده آمده ام" اثر احسان باقری شامل عکس های مختلفی است که این عکاس از رویدادهای مختلف موجود در مسیر پیاده روی اربعین و همچنین اتفاق های متفاوت و در عین حال قابل توجهی که در کربلای معلی و نجف اشرف در ایام ویژه اربعین و در عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گرفته است.

این کتاب مصور که پس از انتشار مورد استقبال شمار بالایی از علاقمندان به هنر عکاسی و همچنین عاشقان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) قرار گرفت، در ۱۸۰ صفحه گردآوری شده است و در چاپ اول در ۲۵۰۰ نسخه در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

شایان ذکر است، عکس هایی که در متن مصاحبه ملاحظه می کنید را احسان باقری از کتاب «پیاده آمده ام» در اختیار خبرگزاری میزان قرار داده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مذهبی پیاده روی اربعین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار مذهبی پیاده روی اربعین پیاده روی اربعین عکاس کتاب مصور پیاده آمده ام احسان باقری امام حسین اندازه ای نجف اشرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است

شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن ارج نهادن مقاومت و ایستادگی ملت مظلوم غزه در برابر مصائب و حملات وحشیانه صهیونیست ها، امت اسلامی را به وحدت در مقابله با دشمنان اسلام فراخواند و اظهار داشت: خداوند متعال امت اسلام را به صبر و بردباری و مقاومت در برابر مصائب توصیه نموده است؛ مقاومت در سیره پیامبر اسلام و دیگر بزرگان دین یک امر است.

شیخ محمدی، افزود: در صدر اسلام و در تاریخ اسلام مشکلات ، رنج ها ، فشارهای مختلفی از سوی دشمنان اسلام بر ایشان و امت تحمیل میشد، از طرفی امت رسول خدا را در تنگناهای بسیاری قرار داده بودند؛ از این جهت حفظ وحدت و اسلام از مسائل مهم مسلمین عالم است.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: در عصر حاضر ملت های مسلمان بسیاری را مشاهده می کنیم که تحت فشارهای دشمنان اسلام هستند؛ ملت شریف ایران و امت اسلامی نیز در مقابل تحریم های ظالمانه و ستم هایی که استکبار جهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر  ملت مظلوم غزه انجام میدهد از این نمونه ها است.

وی عنوان کرد: باید با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حرکت در این مسیر با حمایت از محور مقاومت و صبر و شکیبایی مصداق آیه شریفه قرآن کریم که می فرماید: « اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» دیگر از این واضح‌تر؟ اگر شما در راه خدا حرکت کنید، دین خدا را نصرت کنید، خدا شما را نصرت خواهد داد؛ این سنّت الهى است و غیر قابل تغییر.

وی بیان کرد: بهترین راه مبارزه با صهیونیست ها و توطئه های دشمنان اسلام و مسلمین تمسک به قرآن وسنت پیامبراکرم صلی الله علیه وآله است، بایستی از تقویت وقدرت وحدت امت اسلامی بیشتر حمایت کنیم وبه نحواحسن انجام دهیم‌ زیرا در این روزها امت اسلامی دچارتوطئه ونقشه های پلید دشمن برای ایجادتفرقه ودودستگی شده ومسئولیت علما بسیارخطیراست وما همه وظیفه داریم این دسیسه ها وتوطئه ها را خنثی کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: از عوامل رسیدن به وحدت و نزدیکی مذاهب اسلامی صبر و شکیبایی است، در سیره پیامبر اسلام بسیار به صبر توصیه شده است که ایشان در زمانی که تحت محاصره سخت ترین و شدیدترین تحریم ها و مبارزات بر علیه کفار بودند، با قبول زجر و مشقت های فراوان رسالت خود و اسلام را حفظ نمودند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان