Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@12:53:01 GMT

اگر علائم سرما خوردگی دارید، واکسن نزنید

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۰۷۶۹

اگر علائم سرما خوردگی دارید، واکسن نزنید

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهر علیان رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با بیان اینکه کسانی که علایم سرماخوردگی دارند به هیچ عنوان واکسن نزنند.  کسانی که دوز اول واکسن را تزریق کردند و کرونا گرفتند، نگران نباشند و پس از اینکه به شرایط ایده آل رسیدند می‌توانند برای تزریق دوز دوم واکسن مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.
وی افزود: تا ۱۵مهر به پوشش صددرصدی دوز اول و تا ۱۵آبان هم به پوشش صددرصدی دوز دوم واکسن کرونا در استان می‌رسیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان گفت: ۵۸هزار نفر از جمعیت استان قزوین هنوز واکسن کرونا تزریق نکرده اند و به مردم توصیه می‌شود که به واکسن‌ها اعتماد و آن را تزریق کنند.

وی افزود: برای اینکه نسبت به کرونا ایمنی پیدا کنیم تمام شهروندان مان باید علیه کرونا واکسینه شوند.

مهرعلیان با بیان اینکه کمتر از ۵۰درصد از مردم استان قزوین دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، بیان کرد: امیدواریم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی و خوشی کرونا را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: آن دسته از افرادی که واکسن اسپوتنیک تزریق کرده اند، برای دوز دوم می‌توانند واکسن آسترازنیکا تزریق کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: دوز اول واکسن دانشجویان استان قزوین به پایان رسیده است و یک ماه بعد دوز دوم واکسن آن‌ها تزریق می‌شود.

وی افزود: بیش از ۹۰درصد از فرهنگیان استان نیز هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی افزود: طول عمر واکسن‌ها یک ساله است و اگر دستورالعملی صادر شود، دوز‌های بعدی واکسن تزریق می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان با بیان اینکه مادران باردار با نظر پزشک و مامای مرکز واکسن سینوفارم تزریق می‌کنند، خاطرنشان کرد: مادران شیرده ۴۲روز بعد از زایمان برای تزریق واکسن کرونا می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی افزود: متولدان مهر۱۳۸۲ تا مهر۱۳۸۳ در استان قزوین که ۸هزار نفر هستند، پس از ثبت نام در سامانه سلامت می‌توانند برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گفته دکتر مهرعلیان، گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هم پس از اعلام وزیر بهداشت می‌توانند برای تزریق واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی افزود: پوشش واکسیناسیون ما در آبان ماه به ۱۰۰درصد خواهد رسید و نگرانی ما بابت میزان ابتلا و مرگ‌های کرونایی کمتر می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان با بیان اینکه گروه سنی ۱۲تا۱۸ سال واکسن خاصی باید تزریق کنند، گفت: منتظر اعلام نظر بهداشت درباره این نوع از واکسن هستیم تا به گروه هدف تزریق کنیم.

وی افزود: ممکن است باز هم شاهد نوع جدید کرونا و ورود به پیک ششم کرونا باشیم و باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

به گفته دکتر مهرعلیان، زائرانی که به کربلا و راهپیمایی اربعین مشرف می‌شوند، هر دو دوز واکسن را تزریق کرده اند و باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر علایمی داشتند حتماً ۱۴تا۲۱ روز در قرنطینه باشند.

وی افزود: دانش آموزانی که سر کلاس درس حاضر می‌شوند، اگر علایم بیماری داشتند، به قرنطینه خانگی بروند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان با بیان اینکه واکسن آنفولانزا جایگزین واکسن کرونا نیست گفت: پاییز امسال واکسن آنفولانزا به مادران باردار تزریق می‌شود.

انتهای پیام/

 

وی افزود: آن دسته از افرادی که نقص ایمنی دارند حتماً با نظر پزشک متخصص شان، واکسن کرونا را تزریق کنند.

 

دکتر مهرعلیان خاطرنشان کرد: معتادان به هیچ وجه علیه کرونا ایمن نیستند و باید واکسن کرونا را تزریق کنند.

 

وی افزود: در دوران کرونایی، ضرورت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای مردم مشخص شد و از مردم می‌خواهیم با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت محل سکونت شان، پرونده سلامت شان را تشکیل دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا واکسن کرونا علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی مراجعه کنند استان قزوین واکسن کرونا برای تزریق تزریق کنند دوز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو

دریافت 12 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ خفاش، روباه، گربه و سگ می‌توانند منتقل کننده هاری باشند. هاری تنها بر اثر گاز گرفتی منتقل می‌شود که با ریختن بزاق حیوان روی زخم هم امکان ابتلا وجود دارد. اگر حیوان خانگی دارید، اگر سگ نگهبان دارید، اگر به راحتی سگ و گربه ولگرد را نوازش می‌کنید، اگر در اطراف محل زندگیتان پر از سگ‌های ولگرد شده یا شب‌ها روباه‌ می‌بینید، حواستان به هاری باشد. این ویدئو درباره علائم سگ هار می‌گوید.

کد خبر 847505 برچسب‌ها بهداشت عمومی خبر مهم سگ بدون صاحب

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!