Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری حساب جاری این کشور در سه ماهه دوم سال جاری افزایش یافته و به ۱۹۰.۳ میلیارد دلار رسیده که بالاترین رقم از سه ماهه دوم ۲۰۰۷ است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کسری حساب جاری آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به بالاترین رقم در 14 سال گذشته رسید که نتیجه افزایش واردات برای جبران خالی شدن ذخایر در بحبوحه بالا رفتن هزینه‌کرد مصرف کنندگان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری حساب جاری این کشور که جریان کالاها، خدمات و سرمایه‌گذاری به داخل و خارج از کشور را اندازه‌گیری می‌کند، 0.5 درصد در سه ماهه دوم سال جاری افزایش یافته و به 190.3 میلیارد دلار رسیده است. این بالاترین رقم از سه ماهه دوم 2007 است.

این کسری حساب جاری 3.3 درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا را در فصل بهار تشکیل می داد. این رقم پایین‌تر از 3.4 درصد ثبت شده در فصل زمستان است. 

ثبت شدیدترین رکود بازار مسکن در آمریکا از سال 1982کاهش ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا به پایین تر از سال 2018

اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم 6.6 درصد به صورت سالانه رشد داشته که نتیجه رشد دو رقمی هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان بوده است.  تقاضای داخلی که به خاطر محرک‌های مالی و واکسیناسیون کرونا افزایش یافته تا حدی با واردات تأمین شده است.

 ذخایر آمریکا در نیمه اول سال جاری میلادی تقریبا خالی شده بودند.

واردات کالا به آمریکا 29 میلیارد دلار افزایش یافته و به 706.3 میلیارد دلار رسیده است که حاکی از افزایش عرضه محصولات صنعتی مخصوصا محصولات نفتی، فلزات و محصولات غیرفلزی بوده است.

صادرات آمریکا 28.3 میلیارد دلار بالا رفته و به 436.6 میلیارد دلار رسیده است.

 واردات خدمات هم با یک افزایش 9.1 میلیارد دلاری، 127.8 میلیارد دلار ثبت شده که بیشتر نشان دهنده افزایش حمل و نقل دریایی و هوایی و سایر سفرهای شخصی بوده است.

صادرات خدمات هم 7.6 میلیارد دلار بالا رفته و به 189.1 میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/46

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد دلار رسیده کسری حساب جاری سه ماهه دوم افزایش یافته بالاترین رقم سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد

ایتنا - ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در این بیانیه گفت که دستیار هوش مصنوعی Copilot (کوپایلوت) تعداد مشترکین پولی خود را در این سه ماهه 35 درصد افزایش داد و به 1.8 میلیون نفر رساند.
مایکروسافت فعلا تصمیم ندارد هزینه‌های هوش مصنوعی خود را کاهش دهد. این غول فناوری درباره درآمد سه ماهه سوم خود اعلام کرد که به دلیل رشد تقاضا و افزایش میانگین هزینه در پلتفرم ابری خود، Azure، به سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و خدمات ابری ادامه خواهد داد.

امی هود، مدیر ارشد مالی مایکروسافت، در این تماس گفت که مخارج سرمایه‌ای (آنچه یک شرکت برای خرید یا نگهداری دارایی‌ها خرج می‌کند) افزایش خواهد یافت. هود گفت: در حال حاضر، تقاضای کوتاه‌مدت هوش مصنوعی کمی بالاتر از ظرفیت موجود ما است.

این شرکت در سه ماهه سوم نزدیک به 11 میلیارد دلار برای اموال و تجهیزات هزینه کرده است  که 66 درصد بیشتر از هزینه‌ای است که در مدت مشابه یک سال قبل خرج کرده بود.

طبق بیانیه درآمد مایکروسافت در سه ماهه سوم از محصولات ابری خود، از جمله Azure (آزور)،  26.7 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت در این بیانیه گفت که دستیار هوش مصنوعی Copilot (کوپایلوت) تعداد مشترکین پولی خود را در این سه ماهه 35 درصد افزایش داد و به 1.8 میلیون نفر رساند.
 

درآمد بیشتر از حد انتظار مایکروسافت باعث شد سهام در معاملات بعد از ساعت 4 درصد افزایش یابد. هم درآمد و هم سود هر سهم از برآوردهای وال استریت پیشی گرفت.

برنامه‌های این شرکت برای هزینه‌های بیشتر به دنبال سایر تعهدات بزرگ برای توسعه هوش مصنوعی است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال به 1.8 میلیون تراشه هوش مصنوعی دست یابد و ظرفیت مرکز داده خود را افزایش دهد.

تمایل مایکروسافت به هوش مصنوعی و مدل‌های پایه، نیاز به مراکز داده بیشتر، از جمله شریک مایکروسافت  OpenAI، سازنده ChatGPT و GPT-4 را افزایش می‌دهد. مدل‌های هوش مصنوعی باید روی کوه‌هایی از داده آموزش ببینند، که به هزاران واحد پردازش گرافیکی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند Nvidia نیاز دارد. مایکروسافت در حال طراحی تراشه های خود برای کاهش اتکای خود به Nvidia است.
 

دیگر خبرها

  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد