Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی بازه زمانی ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹، استخدام متخصصان فناوری اطلاعات در اروپا حدود ۴۰ درصد رشد داشته که کمی بیش از ۶ برابر رشد کل استخدام ها است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ ظهور فناوری های جدید و افزایش سرعت دیجیتالی شدن که معمولا انقلاب صنعتی چهارم نامیده می شود، تغییرات بزرگی در نحوه زندگی، کار و تعامل انسان ها با یکدیگر به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتوماسیون و دیجیتالی سازی می تواند با ایجاد فرآیندهای تولید، محصولات و بازارهای جدید فرصت های کسب و کارهای جدیدی را به وجود آورند. همچنین گسترش نفوذ فناوری اطلاعات در محیط کار، منجر به افزایش بهره وری و کارایی و به وجود آمدن طیف وسیعی از فرصت ها برای انعطاف پذیرتر شدن کارها می شود. هر چند این تغییرات طیف وسیعی از مشاغل جدید را ایجاد کرده اند، ورود فناوری اطلاعات به محیط کار باعث از دست رفتن بعضی مشاغل هم شده است.

بیشتر بخوانید:

1.7 درصد از کل جمعیت اروپا متخصص فناوری اطلاعات هستندارزش 45 میلیارد دلاری بازار اقتصاد دیجیتال ایرانسهم 6.87 درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی ایران/ چین در صدر اقتصادهای دیجیتال دنیا قرار دارد

در سال های اخیر در بین کشورهای دنیا، سیاست های اتحادیه اروپا توجه بیشتری به مهارت های فناوری اطلاعات و به طور خاص به استخدام متخصصان این حوزه معطوف بوده است. طرح استراتژی دیجیتال اروپا که نسخه بروز شده استراتژی بازار دیجیتال واحد است روی نیاز به طراحی سیاست هایی برای تسریع رشد پایدار در بازارهای اروپایی تأکید دارد. این سیاست ها باید از انتقال سبز و تحول دیجیتال برای بهبود مزیت رقابتی اتحادیه اروپا استفاده کنند.

طرح دستور کار جدید برای آموزش مهارت دیجیتال، اروپا با انجام اقداماتی در تلاش است که آموزش، مهارت و پشتیبانی مناسب در اختیار افراد در اتحادیه اروپا قرار دهد. یکی از این اقدام ها ایجاد ائتلاف مهارت ها و شغل های دیجیتال است که از همکاری بین موسسات آموزشی، شرکت ها و صنایع حمایت می کند تا نیروهای دارای توانایی های دیجیتال در اتحادیه اروپا پرورش داده شوند. یکی از مهمترین اهداف سیاست اشتغال اروپا این است که افراد شاغل در اتحادیه اروپا بتوانند مهارت های سطح بالا به دست آورند تا اینکه تمایل به مهاجرت به منطقه دیگری از دنیا را نداشته باشند.

سیاست های حمایت از مهارت های فناوری اطلاعات، باعث شده است تا سهم متخصصان فناوری اطلاعات در اتحادیه اروپا از 3 درصد در سال 2011 به 3.9 درصد در سال 2019 افزایش یافته است و تعدادی افرادی که تحت عنوان متخصص فناوری اطلاعات استخدام شده اند از بازه زمانی 2011 تا 2019 حدود 40 درصد رشد داشته که کمی بیش از 6 برابر رشد کل استخدام ها است. بیشترین پیشرفت سالانه شاخص متخصصان فناوری اطلاعات مربوط به سال های 2017 و 2018 است که شاهد رشد 7 درصدی شاخص بودیم. این رشد در سال 2019 هم حفظ شد.

نکته قابل توجه آنکه سهم متخصصان فناوری اطلاعات دارای مدرک دانشگاهی طی دهه اخیر در اروپا افزایش یافته است و از 54 درصد در سال 2011 به 63 درصد در سال 2019 رسیده است. از میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بیشتر سهم متخصصان فناوری اطلاعات دارای تحصیلات دانشگاهی در قبرس، لیتوانی، اسپانیا، ایرلند و فرانسه ثبت شده است.  در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا بجز ایتالیا عمده متخصصان فناوری اطلاعات تحصیلات دانشگاهی داشته اند.

 طبق گزارش های منتشر شده، حدود 8.7 میلیون نفر(معادل 1.7 درصد از کل جمعیت اروپا) تحت عنوان متخصصان فناوری اطلاعات در سال 2019 مشغول به کار بوده اند و بیشترین تعداد با 1.7 میلیون نفر مربوط به آلمان است که بیش از یک پنجم یعنی 21.5 درصد نیروهای کاری فناوری اطلاعات را استخدام کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضای مجازی فضای مجازی متخصصان فناوری اطلاعات اتحادیه اروپا درصد در سال سال 2019 سیاست ها مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟ / دلایل اصلی رشد تورم در اقتصاد ایران چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، در گزارشی تحت عنوان «سهم عوامل کلیدی موثر بر تورم و نهادهای متولی» عوامل اصلی ایجاد تورم و سهم هر یک از آن‌ها و سهم نهادهای مختلف در ایجاد و کنترل تورم را بررسی کرده است.

بر اساس این گزارش، بررسی روند تاریخی طی دهه‌های اخیر نشان می‌دهد سه عامل اصلی ایجاد تورم در اقتصاد ایران شامل رشد نقدینگی، نرخ ارز و تولید ناخالص داخلی است؛ به‌طوری‌که هر ۱۰ درصد افزایش نقدینگی، نرخ ارز و تولید ناخالص داخلی به ترتیب ۵، ۴ و منفی پنج درصد تورم ایجاد خواهد کرد. بنابراین از متوسط تورم ۲۷.۱ درصدی در دوره ۱۴۰۲ - ۱۳۹۲، حدود ۵۵ درصد آن ناشی از نقدینگی و ۳۵ درصد آن ناشی از نرخ ارز بوده و دلایل اصلی تورم در اقتصاد ایران را باید در رشد نقدینگی و رشد نرخ ارز جستجو کرد.

همچنین تحلیل روند تورم و زیرگروه‌های آن طی دوره ۱۴۰۲-۱۳۹۲ نشان می‌دهد که از متوسط تورم ۲۷.۱ درصدی طی این دوره، گروه «خوراکی‌ها» ۱۰.۹ واحد درصد، «مسکن» ۶.۴ واحد درصد و «حمل و نقل» ۲.۵ واحد درصد از تورم (مجموعاً ۲۰ واحد درصد) را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین سه گروه خوراکی‌ها، مسکن و حمل و نقل، سهم حدود ۷۳.۴ درصدی از تورم کل این دوره را دارند.

بررسی سهم زیرگروه‌های اصلی از تورم کل سال ۱۴۰۲ نیز نشان می‌دهد گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها سهم ۱۳.۹ واحد درصد از تورم ۴۰.۷ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند. در میان اقلام خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها میوه و خشکبار با سهم ۱.۸ واحد درصدی و گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آن با سهم ۶ واحد درصدی بیشترین سهم را در تورم این گروه داشته اند. در رتبه های بعدی گروه‌های «مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها» و «حمل و نقل» به ترتیب با سهم ۱۲.۹ و ۳.۵ واحد درصدی از تورم ۴۰.۷ درصدی قرار دارند. در مجموع سه زیرگروه «خوراکی‌ها»، «مسکن» و «حمل و نقل» در سال ۱۴۰۲ سهم ۲۹.۲ واحد درصدی از تورم ۴۰.۷ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند؛ بنابراین حدود ۷۱.۷ درصد از تورم سال ۱۴۰۲ مربوط به این سه گروه بوده است.

سهم ۳۹ درصدی وزارت جهاد در تورم

در بخش دیگری از این گزارش به سهم وزارتخانه‌های مختلف در تورم پرداخته شده است. در دوره ۱۴۰۲ - ۱۳۹۲ بیشترین تورم مرتبط با سه گروه خوراکی‌ها، مسکن و حمل و نقل بوده که عمدتا مرتبط با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی هستند. بر این اساس طی دوره ۱۴۰۲ - ۱۳۹۲ از تورم ۱۰۰ درصدی به طور متوسط وزارت جهاد کشاورزی سهم ۳۹ درصدی، وزارت راه و شهرسازی سهم ۳۳ درصدی و وزارت صمت سهم ۱۸ درصدی را از تورم کل به خود اختصاص داده‌اند.

از طرف دیگر عوامل موثر بر اقتصاد ایران شامل نقدینگی و نرخ ارز بوده که عمدتاً در حیطه وظایف بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار دارند. این دو متغیر دارای سهم مسلط حدود ۹۰ درصدی از تورم در اقتصاد ایران هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است
  • کاهش ۳۱ درصدی حوادث ریلی مهم/حوادث درجه یک ۶درصد افزایش یافت
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟ / دلایل اصلی رشد تورم در اقتصاد ایران چیست؟
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟
  • حمایت سازمان فناوری اطلاعات از سکو‌ها و کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی