Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@18:48:35 GMT

اعتراض به توزیع ناعادلانه واکسن در کشورها

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۱۲۰۷

اعتراض به توزیع ناعادلانه واکسن در کشورها

ایوان دوک رئیس جمهوری کلمبیا طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار توزیع عادلانه واکسن کرونا در سطح جهانی شد.

به گزارش برنا از سی ان ان، رییس جمهوری کلمبیا سه‌شنبه شب در مجمع عمومی سازمان ملل از جامعه بین‌المللی خواست که چندجانبه گرایی را در زمینه سلامت تقویت کنند تا در توزیع عادلانه واکسن کرونا پیشرفت صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوک اختلاف‌های موجود میان کشورها در رابطه با فرایند واکسیناسیون را بی سابقه خواند و افزود در حالی که برخی کشورها دٌزهای اضافی به میزان ۶ یا هفت برابر جمعیت خود دریافت کرده‌اند و همچنین سومین دٌز تقویت کننده را نیز اعلام می‌کنند، برخی دیگر حتی نتوانسته اند دٌز اول را  برای جمعیت خود تزریق کنند.

رییس جمهوری کلمبیا تاکید کرد، توزیع عادلانه واکسن کرونا وظیفه اخلاقی ماست و کلمبیا در حال پیشرفت در برنامه ملی واکسیناسیون است که حداقل ۷۰ درصد از شهروندان این کشور را  تحت پوشش قرار خواهد داد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کلمبیا تا کنون بیش از چهار میلیون و ۹۴۳ هزار به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و ۱۲۵ هزار و ۹۶۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شمار بهبودیافتگان کرونایی کلمبیا نیز بیش از چهار میلیون و ۷۸۳ هزار نفر گزارش شده است.

واکسیناسیون در آمریکای لاتین هر چند به طور نا هماهنگ و با تاخیر در حال انجام است اما به هر حال در حال پیشرفت است. شیلی و اوروگوئه با پوشش  ۷۰ درصدی از جمله سریع‌ترین کشورهای جهان در واکسیناسیون علیه کرونا هستند.  

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی دانشگاه آکسفورد، شمار جمعیت واکسینه شده در اکوادور نیز از ۵۰ درصد فراتر رفته و ۳۰ درصد از شهروندان کلمبیا، برزیل و آرژانتین هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.  

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا رییس جمهوری جامعه سلامت واکسیناسیون کلمبیا پوشش ویروس آمریکای لاتین کشورهای جهان اکوادور برزیل آرژانتین پوشش رییس جمهوری سلامت کلمبیا مجمع عمومی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه کلمبیا به جنگ در غزه
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور