Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@18:13:24 GMT

از پیشکسوتان هنر نقاشی در سیرجان تجلیل شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۱۲۱۲

از پیشکسوتان هنر نقاشی در سیرجان تجلیل شد

آئین تجلیل از پیشکسوتان هنر نقاشی در سیرجان توسط شرکت گل‌گهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان و با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، معاون فرماندار، رئیس دفتر نماینده، رئیس شورای شهر، معاون پشتیبانی مجتمع گل‌گهر و جمع کثیری از هنرمندان و مسئولان شهر برگزار شد.

به گزارش برنا؛ معصومه کامکار دبیر اجرایی در ابتدای مراسم این آئین درباره هنر نقاشی صحبت کرد و گفت: تکریم پیشکسوتان هنر، تکریم ارزش‌هاست و شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به خاطر دیدگاه ارزشمند فرهنگی مدیرعامل و مدیران شرکت همواره در راستای فعالیت های فرهنگی و هنری و تکریم و حمایت هنرمندان گام های بزرگی برداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پشتیبانی مجتمع گل‌گهر نیز در این آئین گفت: توسط شرکت گل گهر پروژه‌های عظیمی برای توسعه صنعت و معدن در منطقه تعریف شده که بر این اساس شاید در ۲۰ سال آینده در سیرجان با یک شبه کلانشهر مواجه شویم لذا این سطح از توسعه ممکن است حوزه فرهنگ شهر را نیز تحت اثر قرار دهد برای همین نیاز است با درایت و مشارکت مسئولان و هنرمندان فرهیخته و حمایت شرکت گل گهر برای این مساله مهم برنامه‌ریزی کنیم.

دکتر محمد جواد فریدونی افزود: همانطور که شرکت گل‌گهر رتبه یک کنسانتره و گندله کشور را دارد و در آینده در محصولات دیگر صاحب رتبه خواهد شد، باید با شهر سیرجان جایگاه های برتر موسیقی، نقاشی و تئاتر و هنرهای تجسمی هم داشته باشد.

مهران رضاپور پیشکسوت هنرهای تجسمی استان کرمان و عضو هیات مدیره انجمن هنرهای تجسمی استان نیز در این مراسم گفت: یکی از ویژگی‌های مهم هنرمند از خودگذشتگی است تا سهم خود را در پیشبرد فرهنگ شهرش ادا کند. بسیاری از هنرمندان سیرجانی آگاهانه از موقعیت‌هایی که در پایتخت می‌توانستند داشته باشند، گذشته‌اند تا در شهر خود فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه هر زمان ضرورت احترام به هنرمندان درک شده، شهرها جای بهتری برای زندگی شده‌اند، گفت: برای داشتن یک جامعه بهتر بایستی به هنر و فرهنگ توجه ویژه داشته باشیم و دیده ایم که شرکت گل گهر در این مقوله خوب عمل کرده که جای تشکر دارد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم گفت: شرکت گل‌گهر با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود سیرجان را سرآمد اخبار و رویدادهای فرهنگی استان کرده است.

وحید محمدی افزود: صدایی که از جامعه هنری سیرجان به گوش می‌رسد، صدای ابراز رضایت است و امیدواریم این اقدامات زمینه‌ساز رشد و شکوفایی عرصه فرهنگ و هنر باشد. تجلیل از هنرمندان قدرشناسی نسبت به هنر و فرهنگ است.

گفتنی است در پایان این مراسم از دوازده نفر از پیشکسوتان هنر نقاشی سیرجان تجلیل شد.

پیشکسوتان هنر نقاشی در سیرجان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شرکت گل گهر شرکت معدنی و صنعتی گل گهر شرکت صنعتی و معدنی گل گهر شرکت گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت : ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان به سرپرستی ستاریارمحمدی جونقانی وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

اسفندیار امیریان افزود :بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده شهرستان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی و همچنین اجرای آهنگ‌های مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم ای جونم به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900062

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد