Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره روند کشوری بیماری کرونا گفت: واکسیناسیون به میزان زیادی در سطح کشور در حال انجام است و تقریبا تا امروز نزدیک به ۵۰ درصد کل جمعیت واکسن زدند و این یک رکورد در این مدت کوتاه است. از طرفی انتظار می‌رود با گسترش بیشتر انجام واکسیناسیون بزرگسالان و کودکان و رعایت نکات بهداشتی، دیگر شاهد پیکی مشابه با پیک پنجم کرونا با میزان بالای ابتلا و مرگ و میر نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره زمان احتمالی وقوع پیک ششم کرونا و گمانه‌زنی‌هایی از وقوع پیک در آبان ماه، اظهار کرد: در دنیا و در مجامع علمی عنوان می‌شود که با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس و... ممکن است در اواخر مهر یا اوایل آبان ماه پیک دیگری از کرونا رخ دهد. با توجه به واکسیناسیونی که انجام شد و آغاز واکسیناسیون کودکان و تعیین شرط بازگشایی مدارس با تزریق دو دوز واکسن، انتظار داریم اگر پیکی هم رخ می‌دهد مانند پیک پنجم چندان شدید نباشد.

کاهش آمار کرونا با گسترش واکسیناسیون

وی درباره تجمع تعداد شهرهای قرمز در نوار غربی و شمال غربی کشور، تصریح کرد: انتظار داریم با واکسیناسیون کلی، ظرف چند هفته آینده در آن شهرها هم شاهد کاهش بروز بیماری باشیم.

جماعتی درخصوص ورود جهش‌های جدید کرونا به کشور، تاکید کرد: هنوز گزارشی از جهش‌های جدید کرونا نداریم و سند اثبات شده‌ و سکانس ژنی ویروس کرونا هنوز در کشور گزارش نشده است. از طرفی در کشورهایی هم که جهش‌های لامبدا و مو شناسایی شدند نیز با انجام واکسیناسیون بالا فعلا مانند جهش دلتا، گسترش آن‌ها را شاهد نیستیم.

چرایی بالا بودن فوتی‌ها با وجود گذر از قله پیک پنجم

وی در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم عبور از قله پیک پنجم کرونا، کاهش مرگ و میرها چندان محسوس نیست، اظهار کرد: علت‌های متعددی در میان است اما در نوع دلتا بیماری شدیدتری را شاهد بودیم و برخی نیز اعتقاد کمتری به بستری شدن در بیمارستان دارند و در خانه درمان‌هایی انجام می‌دهند که شاید چندان موثر نیست و با بیماری شدیدتری به بیمارستان می‌آیند و اینها سبب پیچیده شدن درمان و افزایش میزان مرگ و میر می‌شود.

الزامات حضور در راهپیمایی اربعین حسینی

او در ادامه صحبت‌هایش درباره راهپیمایی اربعین نیز گفت: افرادی که سفر می‌کنند باید واکسینه باشند و اقدامات و پروتکل‌های بهداشتی را تا حد زیادی انجام دهند و تا حد امکان از حضور در اجتماعات خودداری کنند.

جماعتی افزود: هنگام بازگشت نیز اگر علائم عفونی مانند تب و لرز، گلودرد و علائم مشابه سرماخوردگی داشتند بهتر است قرنطینه شوند تا ارزیابی کرونا بر آنها انجام شود و پس از آن وارد جامعه شود. اطلاع ندارم که محلی برای قرنطینه زوار درنظر گرفته شده است یا خیر اما فکر می‌کنم اقداماتی در این خصوص در دست انجام باشد تا مبتلایان به کرونا بتوانند تحت قرنطینه قرار گیرند.

تب و لرز و بدن درد خفیف، تنها عارضه واکسن در دانش آموزان

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره تزریق واکسن کرونا به افراد زیر ۱۸ سال نیز تاکید کرد: از والدین کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال می‌خواهیم نترسند و واکسیناسیون فرزندانشان را انجام دهند. واکسن عارضه جدی نداشته است و تنها در تعداد محدودی بروز تب و لرز یا بدن درد خفیف را داشتیم.

جماعتی گفت: انجام واکسیناسیون کمک می‌کند چرخه پاندمی کرونا در کشور شکسته شود و بچه‌ها پس از واکسیناسیون کامل می‌توانند به مدارس برگردند تا عوارض ناشی از تحصیل مجازی جبران شود.

تصمیم‌گیری درباره واکسن سنین زیر ۱۲ سال در آینده

وی افزود: واکسن کرونای افراد زیر ۱۲ سال نیز تفاوتی با واکسن افراد ۱۲ تا ۱۸ سال ندارد تنها ممکن است میزان دوز دریافتی متفاوت باشد و در آینده در این خصوص هم تصمیم گیری می‌شود.

جماعتی ادامه داد: هر واکسنی که تاییدیه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را برای تزریق به کودکان اخذ کند، می‌تواند کاندید تزریق به این گروه سنی شود. ممکن است واکسن‌های دیگری هم در این زمینه برای کودکان تایید شوند.

کد خبر 628292 برچسب‌ها كرونا در ايران واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران واکسن کرونا پیک پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)

 

مقامات چین تلاش دارند تا از حجم سنگین تکالیف منزل دانش‌آموزان بکاهند اما ظاهرا دستورالعمل‌های آنها تا کنون موثر واقع نشده است.

به گزارش عصرایران به نقل از ان اچ کی ورلد، دانش‌آموزان چینی در یک محیط رقابتی شدید برای آینده خود سخت تلاش می‌کنند و مجبور به انجام تکالیف زیاد در خانه هستند.

این در حالیست که مقامات چینی حدود 3 سال پیش در دستورالعمل های خود خواهان کاهش تکالیف منزل دانش‌آموزان به خصوص در مقاطع ابتدایی شدند.

در روزهای گذشته انتشار تصاویری از محصلان بیمار و زیر سرم مقاطع ابتدایی در بیمارستان دولتی جیانگسوی چین که در حال انجام تکالیف خود بودند، توجه کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

اما ظاهرا والدین و دانش آموزان برای دستیابی به موقعیت مناسب کاری مجبور به نادیده گرفتن این دستورالعمل ها و تلاش و خواندن درس بیشتر هستند.

برخی از دانش‌آموزان می‌گویند گاهی حدود 6 ساعت را به انجام تکالیف خود در منزل می‌گذرانند.

کاری که فشار زیادی بر محصلان و هزینه‌های زیادی برای خانواده‌ها در بر دارد.

جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اقدام متفاوت چین برای مقابله با فرهنگ کاری 6-9-9 جوانان چینی به دنبال کار کمتر/ کارشناسان: مغایر ارزش های سوسیالیستی است ببینید| کامپیوترها خطاب به کارمندان شرکت هندی: «لطفا به  خانه بروید»/ کار زیاد انسان‌ها را می‌کُشد

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت