Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر فغفوری، روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم دریافت کد بورسی واحدهای صنفی متقاضی خرید سیمان در ظرفیت‌های بالا، (حداقل ۱۰ تن، فعلا سقف تعیین نشده است) افزود: در حال حاضر اغلب واحدها و پروژه های بزرگ استانی، کد بورسی دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه دریافت کنندگان کد بورسی می‌توانند از کاهش قیمت سیمان که به دلیل عرضه در بورس اتفاق افتاده است استفاده کنند، افزود: متقاضیان می توانند سیمان پاکتی را حداکثر تا ۳۴ هزار تومان و فله را هم کمتر از ۴۰۰ هزار تومان از طریق بورس خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با تاکید بر لزوم ثبت نام در سامانه جامع تجارت و دریافت کد بورسی برای مصرف کنندگان عمده سیمان به منظور دریافت و خرید مستقیم سیمان از بورس، گفت: این ثبت نام حداکثر هفت دقیقه طول می‌کشد و ما حاضریم برای شرکت ها و اصنافی که مصرف سیمان بالایی دارند ثبت نام را انجام دهیم.

فغفوری با بیان اینکه در حال حاضر در تولید و فروش سیمان هیچ مشکلی نداریم افزود: قیمت سیمان در روزهای اخیر به شدت در حال کاهش است و با توجه به فرا رسیدن فصل سرما طبیعی است که کاهش بیشتری هم داشته باشد.

وی با اشاره به تخفیف خارج از بورس بعضی از تولیدکنندگان سیمان، در نزدیکی فصل سرما گفت: در چنین شرایطی تولید کننده اعلام می‌کند که در صورت خرید سیمان از طریق بورس، خود او نیز تخفیف ۱۰ درصدی در زمان تحویل سیمان خواهد داد.

رییس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، افزود: این اقدام برای این است که سیمان های تولیدی، در فصل سرما نیز به فروش برسد.

۱۱ محصول دیگر در  یکی دو ماه آینده وارد بورس می‌شوند

فغفوری، با تاکید بر اینکه عرضه کالا از طریق بورس برای فولاد و پتروشیمی هم در حال انجام است و باید اتفاق بیفتد، گفت: شفاف سازی و کم شدن واسطه ها از جمله مزایای این کار محسوب می‌شود. 

وی از ورود ۱۱ محصول دیگر در  یکی دو ماه آینده به بورس خبر داد.

رییس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در تامین برق کارخانه های تولید سیمان، مشکلی نداریم، اظهار داشت: مشکل عمده ای که در تامین سیمان، از اوایل تیر امسال ایجاد شده بود، ناشی از محدودیت در تامین برق کارخانه‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه در یکی دو ماه گذشته، فقط ۱۰ تا ۳۰ درصد برق کارخانه های سیمان تامین می شد، افزود: به همین دلیل، ۸۲ کارخانه سیمان موجود در کشور که بالغ بر ۹۰ میلیون تن ظرفیت تولید سیمان داشتند و ۶۰ تا ۶۵ میلیون تن نیاز کشور را برطرف می کردند و بقیه در برنامه های صادراتی قرار می‌گرفت، در تولید و عرضه سیمان در آن برهه، دچار مشکل شدند.

رییس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، افزود: در آن مقطع، قیمت هر تن سیمان، در داخل و خارج از کشور حدود ۴۰ دلار تفاوت داشت که باعث شد عدم تولید کامل و کافی کارخانه های سیمان،  مشکلاتی را به دنبال داشته باشد.

فغفوری خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۲ کارخانه سیمان داخل استان با تولید روزانه خود که بیش از چهار هزارو ۵۰۰ تن در روز بود، توانستند نیاز حقیقی استان را که حداکثر تا ۲ هزارو ۵۰۰ تن  بود، پوشش دهند.

 وی با تاکید بر اینکه ما نسبت به استان های دیگر مدیریت خوبی در زمینه تامین سیمان داشتیم، گفت: تا برگشت کارخانه های سیمان به چرخه تولید کامل، در بخش سیمان پاکتی به ثبات رسیدیم.

برچسب‌ها فولاد زنجان سیمان سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد زنجان سیمان فولاد زنجان سیمان سازمان بورس و اوراق بهادار معدن و تجارت استان زنجان طریق بورس کارخانه ها رییس صنعت کد بورسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد بعدازظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در صنعت آردسازی تصریح کرد: نگاه ویژه نظام به بخش اقتصاد، نشانگر این است که اقتصاد جز مباحث پردغدغه و پرچالش ماست و سعی بر این خواهد بود با استفاده از تمام ابزارهای موجود به سمتی حرکت کنیم که خودباوری و خوداتکایی را به عرصه ظهور برسانیم.

وی همچنین اظهار داشت: در هر زمینه‌ای که دولت با اراده قوی و متعهدانه حضور داشته باشد، بخش خصوصی نیز همراهی و حضوری موفق خواهد داشت.
وفایی نژاد افزود: دولت صرف نظر از همه کاستی‌ها و فشار تحریم‌ها همه تلاش و همیت خود را در جهت پویایی اقتصاد کشور انجام می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه بخشی از کار ما حمایت و پشتیبانی از تولید محصولات کشاورزان است، اظهار داشت: در سال گذشته با همراهی کارخانجات آرد استان بیش از ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان مناطق دشت و بالادست استان با شرایط خاص حمایتی خریداری شد، به نحوی که با تدابیر صورت گرفته حمایت مناسب کشاورزان را در بر داشته و با مدیریت صحیح و همراهی کارخانجات آرد استان، کیفیت آرد نیز تضمین شود.

وی افزود: در استان مازندران ۲۱ کارخانه آرد داریم که با بهسازی و نوسازی و توسعه انبارها، سیلو و تجهیزات آزمایشگاهی، تحول و به روزرسانی مناسبی را داشته و برای ارتقای کیفیت تولید آرد سرمایه گذاری می‌کند.

وفایی نژاد تصریح کرد: شیوه نامه درجه بندی کارخانجات در شرف نهایی شدن در کارگروه استان و رفع نواقص و چالش‌ها است و بزودی عملیاتی خواهد شد.
وی تصریح کرد: با راه اندازی سامانه درجه بندی، کارخانجات آرد با ارتقای تجهیزات و بروزرسانی امکانات، امتیاز و رتبه آنها افزایش خواهد یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم از انحصار واردات از طریق بنادر جنوبی کاسته شود و فعالیت‌های تجاری به سمت بنادر شمالی سوق داده شود، اظهار داشت: طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کالاهای اساسی گندم و روغن را از طریق بنادر استان مازندران وارد کشور کردیم اما در سال ۱۴۰۲ به دلیل کاهش ضرورت تأمین و دیگر موارد، تأمین کالاهای اساسی از طریق بنادر شمالی کشور متوقف شد.

وی با بیان این مطلب افزود: تمام تلاش دولت در حمایت از تولید کالاهای اساسی و خودکفایی در آن انجام خواهد شد اما به منظور تأمین ذخیره استراتژیک و حفظ امنیت غذایی در کشور، رایزنی‌های لازم انجام شد تا در سال جدید فاز اول گندم خریداری شده از کشورهای حاشیه دریای خزر بزودی از طریق بنادر مازندران وارد کشور شود

کد خبر 6092230

دیگر خبرها

  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال