Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان ویژه روسیه، چین و پاکستان پس از نشست با مقامات طالبان در دیدار با کرزی و عبدالله درباره ضرورت ایجاد دولت فراگیر در افغانستان گفت‌وگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نمایندگان ویژه کشورهای روسیه، چین و پاکستان برای افغانستان پس از دیدار با مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری، با «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق و «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالیکه طالبان به دلیل ترکیب دولت موقت خود تحت فشار قرار دارد و هنوز هیچ یک از کشورهای جهان آن را برسمیت نشناخته است، نمایندگان کشورهای روسیه، چین و پاکستان در این دیدار بر ضرورت ایجاد یک دولت فراگیر و قابل پذیرش برای همه تاکید کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی عبدالله، نمایندگان مذکور همچنان بر صلح و ثبات، سیاست معتدل، احترام به حقوق زنان، زمینه‌سازی تعلیم و آموزش برابر برای افغان‌ها و همکاری‌های منطقه‌ای تاکید نمودند.

دیدار نماینده‌های ویژه روسیه، چین و پاکستان با طالبان در کابلمنبع نزدیک به طالبان: پاکستان حق تعیین تکلیف برای افغانستان نداردگوترش: طالبان برای برسمیت شناخته شدن به تعهداتش عمل کند

گفتنی است که «ابراهیم طاهریان» نماینده ویژه ایران برای افغانستان در این نشست حضور نداشت.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه، «شیائو یونگ» نماینده ویژه چین و «محمد صادق» نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در سفر به کابل پیش از این دیدار با «ملا محمد حسن آخوند» نخست وزیر دولت طالبان و دیگر سران آن دیدار کردند.

در این نشست همچنین «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان، «هدایت‌الله بدری» سرپرست وزارت دارایی افغانستان و شمار دیگری از مقامات طالبان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان برای افغانستان چین و پاکستان نماینده ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت